Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هیئت وزیران در جلسه امروز ، مواد دیگری از لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، هیئت وزیران در جلسه امروز چهارشنبه خود به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور، مواد دیگری از لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه با هدف بررسی و شناخت منابع درآمدی شهرداری‌های کشور و چگونگی اصلاح و تأمین منابع جدید برای جایگزین شدن با درآمد فعلی شهرداری‌ها در جهت توسعه شهری و ایجاد خدمات مورد نیاز شهروندان تهیه شده است.

بهره گیری از ابزار‌های مختلف تأمین مالی و روش‌های اجرایی جلب مشارکت بخش خصوصی متناسب با پروژه‌های شهری و پیش بینی تضمین‌های کافی، افزایش کارایی و ضمانت اجرایی برای کسب عوارض و درآمد‌های قانونی شهرداری، اصلاح و تقویت منابع موجود درآمدی و تأمین منابع جدید به منظور حداقل استفاده از درآمد‌های دولت و کاهش وابستگی مالی شهرداری‌ها به منابع درآمدی دولتی، افزایش سهم شهرداری‌ها از محل عواید حاصل از قانون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاح ساز و کار وصول عوارض نوسازی و عمران شهری، از دیگر اهداف لایحه یاد شده است.

اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای حمایت‌های مالی و زیربنایی از مسکن مهر
دولت در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر اختصاص مبلغ ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تخفیف عوارض پروانه ساخت، بیمه کیفیت، حمایت‌های مالی، آماده سازی، محوطه سازی، تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی و ساخت مساجد و نظارت عالیه بر ساخت و ساز‌های مسکن مهر موافقت کرد.

بررسی گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص «پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان»
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این جلسه گزارشی را در خصوص پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و خدماتی که توسط این پایگاه اطلاعاتی عرضه می‌شود، به هیأت وزیران ارایه داد.

تشکیل پایگاه مذکور با هدف ایجاد شفافیت در عملکرد سازمان‌های حوزه رفاهی کشور، دسترسی به اطلاعات لازم برای این سازمان‌ها جهت تمرکز خدمات بر گروه‌های هدف، امکان استفاده همزمان از چند سرویس و شفافیت در ارایه خدمات از سوی سازمان‌ها به دولت و مردم انجام گرفته است.

همچنین در این پروژه براساس اطلاعات موجود، خدماتی از قبیل: داشبورد مدیریتی جهت ارایه تصویر کلی از وضعیت رفاهی کشور، سامانه استعلام وضعیت رفاهی، خدمات بر خط حوزه رفاه به سازمان‌های ذی‌ربط، استخراج اطلاعات لازم برای سیاست گذاری، استخراج و تکمیل آمار‌های ثبتی، امکان پایش فرآیند‌ها بالاخص فرآیند‌های مالی و بودجه و ایجاد پرونده‌های اقتصادی اجتماعی خانوار طراحی و پیاده سازی شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جلسه هیئت دولت حجت الاسلام و المسلمین روحانی لایحه درآمد پایدار مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب از فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سامان محمدی، امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: یک مرد سالخورده بر اثر برخورد خودرو سنگین نفتکش در بلوار شهید مهدی باکری شهر میاندوآب جان خود را از دست داد.

وی افزود: این حادثه دلخراش ساعتی پیش روی داد و مأموران آتش‌نشانی پس از دریافت اطلاع از طریق سامانه ۱۲۵ این سازمان به محل حادثه اعزام شدند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: این فرد در زیر لاستیک خودروی سنگین گیر کرده بود که پس از حضور تیم‌های عملیاتی امدادی و آتش‌نشانان پس از رهایی به گلشن زهرا انتقال داده شد.

کد خبر 750804

دیگر خبرها

  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های بوشهر استخدام می‌شوند
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود