Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- تفاهم نامه همکاری میان سازمان همکاری اقتصادی «دی-8» با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با هدف رصد مستمر جایگاه علمی کشورهای عضو این سازمان امضا شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایرنا از روز چهارشنبه پایگاه استنادی جهان اسلام، این تفاهمنامه در دیدار محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با داتوکو جعفر کوشعاری دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی «دی-8» در شهر استانبول با هدف ایجاد یک شبکه علمی برای رصد مستمر جایگاه علمی کشورهای عضو «دی-8» امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دهقانی در این دیدار گزارش از فعالیت های متنوع ISC در ایجاد شبکه علمی پیوسته و گسترش تولید علم ارائه کرد و از ایجاد یک پایگاه بزرگ از نشریات علمی پژوهشی کشورهای اسلامی به زبان های مختلف خبر داد.
وی با اشاره به نقش موثر کشورهای عضو «دی-8» در تولید علم در سطح بین المللی عنوان کرد: برنامه های آینده پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در راستای توسعه همکاری با کلیه کشورهای اسلامی و به خصوص سازمان های مرتبط زیرمجموعه سازمان همکاری اسلامی (OIC) از جمله آیسسکو و کامستک خواهد بود.
جعفر کوشعاری نیز در ادامه به نقش موثر ISC همکاری با این سازمان در ایجاد یک شبکه علمی برای رصد مستمر جایگاه علمی کشورهای عضو «دی-8» اشاره و تاکید کرد: پس از امضای تفاهم نامه نسبت به ارسال چند پیشنهاد کامل برای همکاری ISC با این سازمان اقدام شده تا شروع همکاری در نشست عمومی «دی-8» در چند ماه آینده مطرح و همکاری متقابل هر چه زودتر عملیاتی خواهد شد.
وی همچنین به نقش موثر ایران در ایجاد دانشگاه «دی-8» با موقعیت مکانی دانشگاه بوعلی سینای همدان اشاره کرد.
نشست آتی اجلاس دبیران کل کمیسیون های ملی آیسسکو کشورهای اسلامی در تاریخ 11 و 12 شهریور 1397 در شهر شیراز و در محل پایگاه استنادی برگزار خواهد شد.
9283**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي تفاهم نامه دي 8 علوم جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۷۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان با اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه، سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین‌المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده