Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@08:50:53 GMT

هیچ نیروگاه سوخت فسیلی در اطراف تهران نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۷۵۵۰

هیچ نیروگاه سوخت فسیلی در اطراف تهران نیست

تهران-ایرنا- رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هیچ نیروگاه سوخت فسیلی در اطراف تهران و کرج وجود ندارد،گفت: شاید در فصول سرد سال از سوخت مازوت استفاده شود که زمان آن بسیار کم است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مسعود زندی روز چهارشنبه در نشست خبری درباره اقدامات کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا افزود: یکی از منابع آلاینده کلانشهرها نیروگاه ها هستند که دراین راستا مصوبات زیادی در هیات وزیران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: یک نیروگاه 20 هزار مگاواتی حدود هشت میلیون لیتر سوخت مصرف می کند بنابراین اگر مازوت استفاده کنند آلودگی بسیار بالا می رود.
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تمرکز سازمان حفاظت محیط زیست بر مصرف گاز به عنوان سوخت به جای مازوت بوده که در این راه هم بسیار موفق بوده است؛ حتی در سال گذشته موفق شدیم تا مشعل مازوت سوز چند نیروگاه را نیز پلمپ کنیم.
زندی با بیان اینکه البته کارایی نیروگاه ها باید افزایش یابد، اظهار داشت:اکنون این کارایی در نیروگاه ها 30 درصد است که باید به 40 درصد افزایش یابد که متاسفانه در این زمینه خوب عمل نکردیم.
به گفته وی قرار بود تمام نیروگاه ها به سیکل ترکیبی تبدیل شوند که در این زمینه هم موفق نبوددیم.
وی تاکید کرد: در تمام نیروگاه ها باید سیستم کنترل آلایندگی وجود داشته باشد که در هیچ کدام از نیروگاه های ما به علت قدیمی بودن سیستم وجود ندارد و آلایندگی بر اساس میزان سوخت سنجیده می شود که باید این اقدام هر چه زودتر صورت گیرد.
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: روزانه در نیروگاه ها حدود 160 میلیون لیتر سوخت مصرف می شود که تا چد سال پیش از این میزان 90 میلیون لیتر گاز و بقیه مازوت بود اما اکنون 150میلیون لیتر آن گاز و فقط 10 درصد سوخت غیرگاز است.
زندی اظهار داشت: سازمان محیط زیست و تعدادی از دستگاه ها مکلف شدند گزارش کارهای خود در باره آلودگی هوا را تهیه و به دیوان بازرسی کشور ارائه کنند که سازمان محیط زیست این گزارش را سالانه تهیه و علاوه بر دیوان بازرسی برای رییس جمهوری نیز ارسال می کند.
علمی 9014**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيطزيست نيروگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم