Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@10:30:39 GMT

آبياري تحت فشار در اردبيل توسعه يافت

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۷۵۷۰

آبياري تحت فشار در اردبيل توسعه يافت

خبرگزاري آريا - اردبيل- ايرنا - مدير جهاد کشاورزي اردبيل از توسعه سيستم هاي آبياري تحت فشار در اراضي کشاورزي اين شهرستان در ماه هاي اخير با اجراي برنامه هاي حمايتي ويژه خبر داد.

بهروز آقازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تاکنون 670 هکتار از اراضي خرد کشاورزي اردبيل به سيستم آبياري تحت فشار مجهز شده که از اين ميزان 403 هکتار مربوط به سيستم آبياري باراني و 267 هکتار مربوط به سيستم آبياري تيپ ، قطره اي و کم فشار مي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: طرح هاي آبياري تحت فشار در سطح طرح هاي ملي و عمومي به مساحت 11 هزار و 597 هکتار اجرا شده و در حال بهره برداري مي باشد و 19 هزار هکتار از اراضي 15 روستا در حوزه اين شهرستان نيز در حال مطالعه براي اجراي آبياري تحت فشار است.
آقازاده اظهار داشت: سيستم آبياري تحت فشار در سطح 250 هکتار از اراضي خرد کشاورزي اردبيل نيز در حال اجرا مي باشد.
او از کشاورزان خواست براي اجراي سيستم هاي نوين آبياري در سطح مزرعه به مديريت جهاد کشاورزي شهرستان مراجعه و براي اجراي طرح هاي مربوط به سيستم هاي آبياري نوين اعم از ، موضعي ، کلاسيک ، کم فشار و ساير از تسهيلات بلاعوض دولتي با توجه به دستورالعمل ابلاغي سطح و اعتبارات کمک هاي فني و اعتباري سامانه هاي نوين آبياري بهره مند شوند.
آقازاده اظهار اميدواري کرد استقبال کشاورزان از اين طرح و استفاده از آن در اراضي کشاورزي منجر به بهره برداري صحيح از منابع آبي و افزايش توليدات کشاورزي و تحقق اهداف اصلي تجهيز اراضي به سيستم هاي نوين آبياري داشته باشد.
اجراي روش هاي نوين آبياري براي مقابله با خشکسالي و استفاده بهينه از منابع آب موجود و افزايش راندمان آبياري به ميزان 75 درصد در روش آبياري باراني و 90 درصد در روش قطره اي و کاهش هزينه هاي آبياري و سهولت انجام عمليات زراعي و مقابله با علف هاي هرز مزرعه و جلوگيري از فرسايش خاک و زهدار شدن اراضي و افزايش محصول در واحد سطح را به دنبال دارد.
6018/6016
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان از کشت در ۳۰ هزار هکتار به ۶۰ هزار هکتار در استان رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر امروز در حاشیه همایش جهش تولید در دیمزارها، اظهار داشت: تولید گندم به عنوان گسترده‌‍ترین‌ساز و کار اقتصادی بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به مشارکت 40 هزار کشاورز در تولید گندم در استان، عنوان کرد: 10 هزار ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، 12 هزار تن نهاده‌های کود شیمیایی و بیش از  15 هزار تن بذر در تولید گندم در استان استفاده می‌شود که باعث شده گسترده ترین فعالیت‌های بخش کشاورزی استان را شامل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دنیا بیش از 60 درصد غذای تولیدی خود را از طریق آب سبز و آب باران کشت می‌کنند، ادامه داد: این مسئله در کشور حدود 20 درصد است.

برزگر با بیان اینکه در برنامه الگوی کشت، جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از سال گذشته در استان شروع شد، افزود: امسال دومین سال جهش تولید در دیمزارها در استان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه سطح کشت از 30 هزار هکتار به 60 هزار هکتار در سال جاری در جهش تولید در دیمزارها رسید، خاطرنشان کرد: خدمات فنی و مهندسی باعث مشارکت بخش کشاورزی و کشاورزان در این طرح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اضافه شدن 65 دستگاه کشاورزی به ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی استان، اظهار کرد: تنوع بذری غلات دیم و تخفیفات بیمه‌ای از دیگر ثمرات این طرح در استان بود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری