Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:33:43 GMT

211 عضو گروه گولن در ترکیه بازداشت شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۷۵۸۳

211 عضو گروه گولن در ترکیه بازداشت شدند

آنکاراـ ایرناـ 211 نفر با دستور دادستان کل ترکیه در شهرهای مختلف این کشور به اتهام همکاری با گروه گولن طی هفته گذشته بازداشت شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در ادامه تحقیقات از عوامل مرتبط با گروه گولن، با دستور دادستانهای مقیم در شهرهای اسکی شهیر، مرسین، باتمان، وان، تکیرداغ، آنکارا، سامسون، آنتالیا، استانبول، ازمیر و سیرت، 211 نفر شامل سرباز وظیفه، کارکنان دانشگاه، مامور دولتی، کارشناس نظامی، پلیس سابق امنیت، استاد دانشگاه، روحانی مسجد و افسر درجه دار نیروی زمینی به اتهام عضویت و همکاری با گروه گولن طی هفته گذشته توسط پلیس ضد ترور ترکیه دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقامات دولت ترکیه، تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را بیش از 228 هزار نفر اعلام و بیان کرده اند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال 2016 ترکیه نقش داشتند.
ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای2016(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.
در کودتای دو سال پیش ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.
محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه گولن آناتولي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد

شبکه ان بی سی نیوز روز دوشنبه گزارش داد که مسکو یک سرباز آمریکایی را طی روزهای گذشته به اتهام دزدی از یک زن بازداشت کرده است.

به گزارش مشرق، مطابق با گزارش این شبکه، این سرباز آمریکایی که در کره جنوبی مستقر بود به خواست خود به روسیه سفر کرده است.

تا بدین لحظه صحت گزارش‌های منتشر شده درخصوص دزدی وی از یک زن مشخص نیست.

دیگر خبرها

  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • فیلم/ تداوم بازداشت و سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • چند دانشجو در آمریکا بازداشت شده‌اند؟
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک