Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ترامپ قبل از پایان سال حدود ۷۶۹ میلیارد دلار از خزانه قرض می‌گیرد که چنین رقمی از زمان بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ بی‌سابقه است. منتقدان می‌گویند عامل اصلی این کسری و قرض، کاهش مالیات است.

مهر: به نقل از اسپوتنیک، طبق گزارش اخیر خزانه‌داری آمریکا که به دست بلومبرگ رسیده است، نیاز دولت آمریکا به قرض گرفتن پول از خزانه، بین جولای و سپتامبر ۲۰۱۸ بالغ بر ۳۲۹ میلیارد دلار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این میزان ۷۴ درصد بالاتر از ۱۸۹ میلیارد دلاری است که در مدت زمان مشابه سال قبل قرض گرفته شده بود.

از ماه اکتبر تا پایان سال هم دولت به ۴۴۰ میلیارد دلار دیگر نیاز خواهد داشت که به این ترتیب میزان کل قرض دولت از خزانه ظرف امسال را به ۷۶۹ میلیارد دلار می‌رساند که این بیشترین میزان آن از سال ۲۰۰۸ تا کنون است.

در آن سال دولت اوباما با بحران مالی جهانی و رکودی عمیق دست به گریبان بود و مجبور شد رقم سنگین ۱.۱ تریلیون دلار را بین جولای تا دسامبر، قرض بگیرد.

طبق اطلاعیه صادر شده توسط دولت دونالد ترامپ در اویل جولای، کسری بودجه امسال برابر با ۸۹۰ میلیارد دلار خواهد بود که ۱۷ میلیارد دلار از تخمین‌های قبلی بیشتر است و نسبت به پیش‌بینی دفتر بودجه کنگره هم که ۷۹۳ میلیارد دلار بود، خیلی بیشتر شده است.

این گزارش اعلام کرد که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ میزان کسری بودجه به ۱.۱ تریلیون دلار افزایش یابد و تا سال ۲۰۲۱ در همان سطح باقی بماند.

منتقدان ترامپ می‌گویند که کسری سرسام‌آور بودجه یکی از عواقب برنامه کاهش ۱.۵ میلیارد دلاری مالیاتی است که کنگره با فشار طرفداران رییس‌جمهور در سال گذشته به تصویب رساند. رقبای ترامپ این بحث را مطرح می‌کنند که با نرخ بیکاری پایین و رشد اقتصادی قدرتمند آمریکا، کاهش شدید مالیات، تنها منجر به بیشتر شدن کسری بودجه خواهد شد. این ممکن است فدرال‌رزرو را مجبور کند برای مهار تورم، نرخ بهره خود را افزایش دهد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003ZjF

منبع: فردا

کلیدواژه: بدهی خزانه داری دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید

محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

رضوانی فر در خصوص عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی گفت:کف‌پوش‌های غیر‌مخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار، عمده‌ترین کالای صادر شده در بین این محصولات بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، اظهار داشت: پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

 معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در خصوص واردات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ افزود: در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد.

رضوانی‌فر گفت: امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است، افزود: عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پود‌باف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان