Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به توسعه مشاغل روستایی و تسهیل در امور روستاها تاکید کرد و گفت: شهرستان ماه‌نشان ظرفیت‌های بالقوه ای دارد که باید با تسهیل در روند برخی از بروکراسی های اداری، با ابتکار عمل، هم اندیشی و هم افزایی بین حوزها و بخش ها مشکلات این شهرستان را پیگیری و حل نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مرتضی خاتمی در جلسه شورای اداری استان که طی سفر نماینده ولی فقیه در استان و استاندار زنجان به ماه‌نشان برگزار شد، به بیان ظرفیت های بالای شهرستان ماه‌نشان در حوزه های مختلف پرداخت و با اشاره به شرایط اقلیمی این شهرستان خاطر‌ نشان کرد: 43 درصد از مساحت شهرستان ماه‌نشان جزو پهنه های حفاظتی قرار دارد در حالی که میانگین کشوری 11 درصد می باشد و می توان با جابجایی این مناطق، استفاده بیشتری از مراتع این شهرستان داشت.

وی توسعه مشاغل مربوط به آبزی پروری را موجب ایجاد اشتغال خودمحور در سطح شهرستان دانست و تاکید کرد: این اشتغال هیچ تهدیدی برای طبیعت ایجاد نمی کند لذا باید به جای سنگ اندازی، جهت توسعه فروش این محصولات آبزی‌پروری تلاش کنیم. 
این نماینده مجلس ادامه داد: آبزی پروری فرصت خوبی است تا با صادرات این محصولات، صنایع پایین دستی آن نیز فعال‌تر شده و فرصت های شغلی بسیار مناسبی ایجاد نماید.
خاتمی همچنین با اشاره به لزوم توسعه راه های مواصلاتی اظهار کرد: بهبود راه‌های مواصلاتی برای فعال کردن و توسعه ظرفیت های روستایی از جمله گردشگری و تقویت مشاغل خانگی یکی از اولویت های اصلی است.
وی معادن را نیز یکی از قطب های توسعه برنامه ششم برشمرد و افزود: ضروری است تا مدیران با هم اندیشی ضمن رفع مشکلات معادن، در راستای ارتقاء بهره وری تلاش نمایند و همانطور که قانون مشخص کرده منافع مردم را از این معادن به درستی تعریف کنند.
خاتمی با اشاره وجود گیاهان دارویی در شهرستان ماه‌نشان اظهار کرد: این شهرستان یکی از مستعدترین مناطق برای رشد و توسعه گیاهان دارویی است و مردم ماه‌نشان می توانند از راه کاشت و فروش این گیاهان درآمدزایی زیادی داشته باشند.
نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در ادامه سخنان خود، تعداد کارمندان و کارکنان نظام اداری در ایران را چند برابر بیشتر از میانگین قشر کارمند در دنیا عنوان کرد و گفت: همین امر نشان دهنده عامل ایجاد ناکارآمدی در نظام اداری کشور و بروز برخی از مشکلات مدیریتی می شود.
وی به تعابیر رهبر انقلاب در تشریح وضعیت حساس و خطیر کشور اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، لازم است که نگاه دوباره ای به نحوه اعمال مدیریت ها داشته باشیم، چرا که شرایط امروز کشور فقط ناشی از تحریم ها نیست و تحریم ها می توانند در اراده ملت ایران خللی ایجاد کنند، بلکه آنچه امروز برای کشور ما خطرساز بوده و دشمن هم از آن سوءاستفاده می کند وجود مشکلاتی در سلسله مدیریتی و عدم کارآمدی و عدم بهره وری بهینه از مدیریت است.
خاتمی با تاکید بر اینکه امروزه مدیریت سیستمی به تنهایی پاسخگو نخواهد بود، اظهار کرد: باید شرایط امروز را به خوبی درک کنیم و در نحوه اقدامات خود بازنگری جدی داشته و از امکانات موجود بهترین بهره برداری را ببریم.
نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید با رفع مشکلات روستاییان از فرصت های موجود بهترین استفاده را نمود، افزود: روستاییان نیروهای مولد کشورند و در تامین امنیت ملی نقش اساسی دارند و نباید با عدم توجه به روستاها موجب شد که روستاها با مهاجرت، خالی از سکنه شود.
وی اظهار کرد: برای تغییر رویکرد در سیستم اداری کشور باید مشاغل غیردولتی را توسعه دهیم.
خاتمی جلب رضایت مردم را از مهمترین وظایف مدیران برشمرد و اظهار کرد: ضروری است با تقویت حوزه اطلاع رسانی ها و روابط عمومی ها به معنای واقعی کلمه، نسبت به ایجاد زمینه گفت‌وگو و تعامل مستقیم مدیران با گروه های هدف و آحاد جامعه اقدام کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده مردم ماهنشان ایجرود ظرفیت های بالقوه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت باتری انقلابی که آینده ذخیره انرژی را تغییر می‌دهد (تصویر)

ایتنا - محققان موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی (KAIST) یک باتری هیبریدی ساخته شده از "یون سدیم" را ابداع کردند که می‌تواند ظرف چند ثانیه شارژ شود. این اتفاق نوید دهنده یک تغییر پارادایم بالقوه در ذخیره انرژی است.
محققان موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی (KAIST) یک باتری هیبریدی ساخته شده از "یون سدیم" را ابداع کردند که می‌تواند ظرف چند ثانیه شارژ شود. این اتفاق نوید دهنده یک تغییر پارادایم بالقوه در ذخیره انرژی است.

به گزارش ایتنا، باتری‌های موجود دارای محدودیت‌هایی مانند توان خروجی کم، ظرفیت ذخیره سازی محدود و زمان شارژ طولانی هستند.

محققان تلاشی را برای افزایش اثربخشی سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی یون سدیم آغاز کردند که منجر به توسعه یک نمونه اولیه پیشگام شد.

به گزارش وب‌سایت livescience، از مهم‌ترین مشخصات باتری جدید، ظرفیت بالا و قابلیت شارژ سریع است. این امر پتانسیل کاربرد آن را در بخش‌های مختلف از جمله دستگاه‌های تلفن همراه، وسایل نقلیه الکتریکی و فناوری‌های هوانوردی را افزایش می‌دهد.

این باتری که به شکل یک سکه است، بر پایه سدیم و با استانداردهای عملکردی بی‌سابقه و با ترکیب مواد شیمیایی شناخته شده برای توانایی ذخیره و تحویل انرژی با نرخ‌های فوق‌العاده بالا طراحی شده است.

سلول‌های سوختی هیبریدی "یون سدیم" جدید به عنوان یک رقیب قوی برای "یون لیتیوم" شناخته می‌شوند. 

 
باتری های نوآورانه یون سدیم
باتری‌های سدیم یونی در مقایسه با لیتیوم تا 1000 برابر سدیم فراوانی دارند و این باتری‌ها در تولید مقرون به صرفه و پایدار در نظر گرفته می‌شوند. این امر به طور بالقوه محدودیت‌های منابع مرتبط با باتری های لیتیوم یون رایج در برنامه‌های فعلی را کاهش می‌دهد.

زمانی که سلول کامل مونتاژ شد، ظرفیت ذخیره انرژی چشمگیر ۲۴۷ وات ساعت بر کیلوگرم (Wh/kg) را نشان داد و انرژی را با نرخ چشمگیر ۳۴۷۴۸ وات بر کیلوگرم (W/kg) تحویل داد.

این اعداد نشان دهنده یک جهش بزرگ است که بیش از 100 برابر از استانداردهای عملکرد باتری‌های هیبریدی سدیم یون فعلی فراتر رفته است.

به گزارش ایتنا، آزمایشات نشان داد که این باتری، بازده و عملکرد بهینه را در طول 5000 چرخه شارژ و دشارژ حفظ کرده است. که دوام و ماندگاری آن را تایید می‌کند.

همانطور که جهان به سمت آینده‌ای سبزتر و پایدارتر پیش می‌رود، نوآوری‌هایی مانند باتری‌های سدیم-یونی با شارژ سریع در آستانه عصر جدیدی از ذخیره انرژی هستند.

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • ساخت باتری انقلابی که آینده ذخیره انرژی را تغییر می‌دهد (تصویر)
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • تجلیل از معلمان بهادرانی
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب
  • پاسکاری ساخت سیل بند منجر به ورود سیلاب به داخل شهر سبزوار شد
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • ۸۱درصد کل سدهای این استان پر شد
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود