Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@12:29:24 GMT

«وارنا» راه می افتد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۸۹۱۳

«وارنا» راه می افتد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ کارخانه شیر وارنا با ظرفیت تولید هزار تن محصولات لبنی در روز سال 1386 افتتاح شد ولی پس از پنج سال و پس از فوت مالک اصلی مشکلات این کارخانه آغاز و کار به جایی رسید که اکنون به طور کامل تعطیل و 600 نفر از کارگران آن نیز بیکار شده اند.
معوقه بانکی، بدهی به دامداران و کارگران از مهمترین مشکلات مالی کارخانه شیر وارنا اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا یوسفی فرماندار ورامین  اظهارداشت: طی ماه های اخیر مسئولان شهرستان ورامین با ده ها گروه فعال در صنایع لبنی مذاکره کردند و بیش از 40 جلسه تخصصی با وزیر صنعت، معدن و تجارت،معاونان وی و نیز دیگر دستگاه ها برگزار کرده اند تا بتوانیم به توافقی اصولی برای گذر از بحران شرکت وارنا برسیم.
وی تاکید کرد: کارخانه وارنا برای دولت و مردم منطقه اهمیت زیادی دارد و تجهیزات آن از فناوری روز برخوردار است که امروز نمی توان نمونه آن را از اروپا وارد کرد بنابراین راه اندازی مجدد آن از اولویت های شهرستان محسوب می شود.
 طی ماههای گذشته کارگران بیکارشده وارنا چندین بار در شهرستان ورامین تجمع کرده بودند که فرماندار ورامین درباره مشکلات این کارخانه گفته بود: دولت به منظور رفع مشکلات این کارخانه 250 میلیارد تومان تسهیلات داده و اگر امروز مسئولان آن مطالبه تسهیلات دیگری دارند باید شفاف اعلام کنند که برای چه کاری به این پول نیاز است و تسهیلات قبلی صرف چه اموری شده است.
یوسفی  بیان کرد: اکنون با یک موسسه مالی و اعتباری در خصوص واگذاری کارخانه وارنا به توافق هایی رسیده ایم و مالکان کارخانه نیز با این امر موافقت کرده اند.
وی گفت: بیش از 85 درصد مراحل واگذاری کارخانه وارنا به این موسسه مالی و اعتباری انجام شده و با مشوق هایی همچون ارائه مجوز تولید شیر خشک، کره و آب معدنی زمینه را برای این مهم فراهم کرده ایم.
فرماندار دماوند تاکید کرد: دامداران ورامین سالانه 140 هزار تن شیر تولید می کنند و راه اندازی این کارخانه مهم لبنی استان تهران می تواند به تولید شیر در شهرستان و فعالیت بیشتر دامداران کمک شایانی کند؛ضمن آنکه تعداد زیادی از افراد جویای کار را نیز مشغول به فعالیت خواهد کرد.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ورامین کارخانه شیر وارنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، شهرستان ورامین بعنوان منطقه‌ای پیشرو در تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای عملکرد مطلوبی داشته و در سال گذشته ۳۵ هکتار به میزان گلخانه هایش افزوده شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کارخانه فروآلیاژ پارس دامغان افتتاح شد
  • ایمن‌سازی کامل کانال آب ری - ورامین در گرو تأمین اعتبار
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای
  • افتتاح کارخانه خوراک در شهرستان‌های گرمسار و آرادان
  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • ۲ طرح صنعتی در گرمسار افتتاح شد
  • تولید ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در ورامین
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان