Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مقابله با عرضه و امور بين‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از كشف ۲۸۹ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور از ابتدای سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ستاد مبارزه با مواد  مخدر،اسداله هادي‌نژاد ،معاون مقابله با عرضه و امور بين‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مجموع کشفیات چهارماهه سال جاری و هفته اول مرداد ماه ( براساس گزارش هفتگی استان‌ها ) 289 تن می‌باشد که از این مقدار 10938 کیلوگرم آن مربوط به هفته اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کشفیات 4 ماهه سال قبل 273 تن بوده که در مقایسه با کشفیات سال جاری ( 4 ماه و یک هفته) به شکل غیر رسمی  6 درصد افزایش دارد.


این مقام مسئول در ستاد بیان داشت: بيشترين حجم مواد مكشوفه از مجموع 10938 کیلوگرم، مربوط به ترياك به ميزان 8161 كيلوگرم بوده است كه 74.6 درصد مجموع كشفيات را شامل مي‌شود.


هادی‌نژاد افزود: همچنین از این میزان، 1691 كيلوگرم حشيش، 68 كيلوگرم هروئين، 794 كيلوگرم مرفین،‏‏ 9 كيلوگرم شيشه، 200 كيلوگرم مواد پيش‌ساز، 1651 عدد قرص روانگردان و 212 كيلوگرم ساير مواد كشف و ضبط شده است.


وی با بيان اينكه اين ميزان از كشفيات طي 1372 فقره عمليات صورت گرفته است، گفت: سرانه كشفيات مواد مخدر در اين دوره 7.9 كيلوگرم به ازاي هر عمليات بوده است.


این مقام مسئول در ستاد اظهار داشت: از مجموع 200 لیتر مواد پیش ساز مکشوفه در اين مقطع 183 لیتر مربوط به البرز و  17 لیتر مربوط به استان تهران مي‌باشد.


هادی‌نژاد افزود: از مجموع 1651 عدد قرص‌هاي روانگردان مكشوفه در اين مقطع، بيشترين تعداد به ترتيب با 850 عدد مربوط به استان آذربایجان غربی، 466 عدد استان گلستان، 152 عدد استان گیلان و مابقی مربوط به استان‌های البرز، تهران و همدان است.

وی با بيان اينكه بالغ بر 79 درصد كشفيات اين دوره زماني مربوط به شش استان كشور مي‌باشد،‌ اظهار داشت: بيشترين حجم كشفيات با 3332 كيلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است كه معادل 30.5 درصد كشفيات كشور مي‌باشد و هرمزگان با 2183 كيلوگرم، تهران با 942 كيلوگرم، کرمان با 802 كيلوگرم و خراسان جنوبی با 731 کیلوگرم و همدان با 656 کیلوگرم به ترتيب در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.


هادی‌نژاد بیان کرد: سهم كشفيات 3 استان اولويت دار حوزه مقابله در شرق کشور يعني سيستان و بلوچستان، كرمان و هرمزگان از كشفيات كل كشور در هفته مذكور  57.8  درصد می باشد.


وی در پايان گفت: طي اين مدت، 124 دستگاه خودرو ، 23 دستگاه موتور سيكلت، 6 قبضه سلاح و 21 دستگاه موبايل توقيف شد.

 

 

 


م

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس روزنامه های ورزشی سوریه روزنامه کنکور۹۷ آمریکا همایش فوتبال ایران کنکور سراسری اوقات فراغت هفته اخیر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!

فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!

دیگر خبرها

  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • افزایش قربانیان سیل کنیا به حدود ۱۹۰ نفر
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!