Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-06@07:35:37 GMT

کارت‌های ملی‌ ایرانی تا آبان تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۹۲۲۲

به گزارش وانانیوز، 

سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگویی، در این باره اظهار کرد: با مطرح شدن بحث تحریم‌ها و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای داخلی تصمیم بر آن شد که به سمت تولید داخلی برویم که خوشبختانه موفق شدیم بدنه کارت ملی هوشمند را داخلی سازی کنیم زیرا قبلا این بدنه‌ها وارداتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه‌ داخلی سازی بدنه کارت ملی هوشمند تاثیری در روند ثبت‌نام و صدور کارت ملی ندارد، اظهار کرد: کسانی که هنوز موفق به دریافت کارت ملی هوشمندشان نشده‌اند می‌توانند طبق روال گذشته با مراجعه به سایت و پیش ثبت نام و سپس تکمیل ثبت‌نام در دفاتر پست و پیشخوان نسبت به ثبت‌نام و دریافت کارت ملی هوشمندشان اقدام کنند.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال افزود: کارت‌های داخلی در مرحله تست نهایی بوده و تا آبان ماه سال جاری وارد بازار می شود. این کارت‌ها از نظر کیفیت و ظاهر تفاوتی با کارت‌های وارداتی ندارد. همچنین تغییری در هزینه ثبت‌نام ایجاد نخواهد شد و شهروندان نگران این موضوع نباشند.از طرفی شهروندانی که برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند با ورود این کارت‌ها از آبان‌ماه موفق به اخذ آن خواهند شد.

ابوترابی در پایان صحبت‌هایش به اعتبار کارت‌های قدیمی اشاره کرد وگفت: کارت قدیمی پانچ شده فاقد اعتبار بوده وکارت‌های هوشمند، جایگزین آنها برای هرگونه فعالیتی هستند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: ثبت احوال سازمان ثبت احوال کشور کارت ملی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ اسماء وردیان محقق موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبر‌های کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین بدست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد. این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت شش ماه در دما‌های مختلف همچنان پایدار بودند.

غذا‌های دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‎ها، مواد معدنی و اسید‌های چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند.

این غذا‌ها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‎ها ضروری است.

برچسب های هوشمند با قرار‌گیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‎ کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع