Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ «مرتضی مبلغ» عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی روز چهارشنبه در نشستی با موضوع گسترش اعتراض های خیابانی مردم در شهرها با بیان اینکه در شرایط متناقضی قرار داریم، گفت: از یکطرف جامعه در شرایط انتقادی قرار دارد و از طرفی هم مردم مستعد اعتراض هستند، پس نمی توان در فضای طبیعی در این مورد بحث کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور در دولت اصلاحات شرایط فعلی جامعه را ملتهب و فضای سیاسی را حاد دانست و گفت: باید میان اعتراض ها تفکیک قائل شویم در هر اعتراضی، عواملی می خواهند از این فضا بهره برداری کنند.

مبلغ گفت: علاوه بر اعتراض های سیاسی، نوع دیگری از اعتراض هاوجود دارد که صنفی است که در شرایط حاد و هیجانی رخ می دهد مانند اعتراض به بی آبی و یا قطع برق و...، نوعی دیگر از اعتراض ها هستند که توسط عوامل مخل و اغتشاشگر بر پا می شود.

مبلغ با بیان اینکه اعتراض های دی 96 مردمی بود، افزود: مشکلی که داریم این است که در هر اعتراضی، عده ای را به برخی عوامل منتسب می کنیم و آن را توطئه می خوانیم. اما ناآرامی های دی ماه باعث اصلاح نگاه حاکمیت نسبت به اعتراض ها شد و دیگر هر حرکتی را به فتنه گران و... منتسب نمی کنند. 

عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تاکید کرد: در کشور قانون به یکسان اجرا نمی شود. گروه یا جریانی مجوز برپایی تجمع می گیرند ولی از امنیت پس از تظاهرات برخوردار نیستند، یعنی مراجعی مجوز می دهند و مراجع دیگر جلوی آن را می گیرد. این موارد موجب بی اعتمادی میان مردم و حاکمیت می شود.

مبلغ تاکید کرد: وقتی مطالبه انباشته می شود و پاسخی به آن داده نمی شود به تظاهرات سیاسی و صنفی بدل می شود. در بعضی شرایط تظاهرات صنفی به سیاسی تبدیل می شود. برخی جریان های سیاسی به دلیل منویات خود از بعد صنفی عمل می کنند که این اقدام به شرایط امنیتی جامعه باز می گرد . همچنین برخورد نامناسب ماموران و مسئولان باعث تبدیل اعتراض ها از صنفی به سیاسی می شود. این عوامل باعث کاهش سرمایه اجتماعی می شود.

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور در دولت اصلاحات با بیان اینکه پایداری فضای سیاسی به طور جدی از اغتشاش و بهم ریختگی جلوگیری می کند، افزود: امنیتی شدن فضا مشکلاتی را ایجاد می کند برخورد تبعیض آمیز با معترضان مانند آزادی خودی ها و ممانعت غیرخودی ها، فضا را ملتهب می کند.

مبلغ در خصوص برخورد ماموران انتظامی و امنیتی و مسئولان با معترضان، گفت: مردمی که به عملکرد موسسات مالی و اعتباری معترض بودند ماهها مراجعه می کردند ولی کسی توجهی به آنها نمی کرد. از سازوکار مهمی که مسئولان باید یاد بگیرند این است که به جمع معترضان رفته و با مردم گفت و گو کنند در اینجا چگونگی برخورد ماموران خیلی مهم است. خوشبختانه با گذشت زمان برخورد ماموران بهتر و منطقی تر شده است. 

وی درباره پیش بینی و پیشگیری ناآرامی ها گفت: در شرایط فعلی باید حوادث به وسیله نظرسنجی و... پیش بینی و از وقوع بسیاری از اتفاقات پیشگیری شود به ویژه اعتراض های صنفی بر سر آب و برق که باید از وقوع آن جلوگیری شود.

مبلغ با بیان اینکه فضا باید به گونه ای باز شود که مشکلات مردم بدون آنکه به خیابان کشیده شود، مطرح شود، گفت: ماموران باید نحوه مواجهه با مردم را بدانند بطوریکه برخورد با معترضان در مرحله پایانی قرار گیرد. 

وی گفت: فضا باید جوری تنظیم شود که مدیریت برخی تظاهرات ها مانند روز قدس و حمایت از فلسطین به جای حکومت به جامعه سپرده شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت روز قدس فلسطین تظاهرات مرتضی مبلغ تظاهرات در ایران اعتراضات ایران اعتراضات در ایران رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه

انوار احمد، مدرس علوم قرآنی در مدرسه قرآن حمزه(ع) در شهر آدیس آبابا کشور  اتیوپی در گفتگو با خبرگزاری تقریب بروز ملی گرایی را یکی از بزرگ ترین خطرات در جهان اسلام می داند و می گوید: این تلاشی بوده که دشمنان اسلام با هدف القای تبلیغات فتنه انگیز و دشمنی ساز بین ملت های مسلمان به جریان انداخته اند تا با تضعیف همگرایی فرهنگی بتوانند در سطوح دولتها هم به اختلافات سیاسی دامن بزنند.

او با بیان اینکه مخالفین همسویی مسلمین برای اینکه از وحدت اسلامی مفهومی غیرمنطقی و غیرعملی بسازند آن را به نام وحدت مذهبی توجیه می کنند، ادامه داد: هدف آنها این است که مفاهیم اسلامی را دستخوش جعل و انحراف کنند و از طریق عوامل نفوذی خود به تفرقه میان ملت های مسلمان دامن بزنند. این در حالی است که هدف علمای بزرگ اسلامی از وحدت اسلامی محصور کردن مذاهب به یک مذهب یا تمرکز بر مشترکات مذاهب و طرد افتراقات آنها نیست که نه معقول و منطقی است و نه مطلوب و اجرایی اما غربی ها تلاش می کنند که این هدف را به شکست بکشانند و وجوه اختلافی را پررنگ سازند.

انوار احمد، همچنین افزود: در حالی که دشمنان سعی دارند با دامن زدن به مساله شیعه و سنی میان کشورهای مسلمان شکاف ایجاد کنند، خود در پشت پرده به دنبال اجرای طرح هایی هستند که اسرائیل را در تحقق اهداف اشغال گرانه در فلسطین به موفقیت برساند. یعنی نتیجه محتوم تفرقه میان ملت ها و دولتهای مسلمان شکست سیاسی و فرهنگی آنها در برابر دشمنان است. آنها از این طریق هم مانع رشد اسلام شوند و هم از طرفی بتوانند به راحتی بر آنها سلطه پیدا کنند.

او در توضیح بیشتر افزود: در شرایط کنونی که نتیجه تفرقه و دور شدن کشورهای مسلمان از یکدیگر در منطقه اشکار شده است بهترین فرصت است تا این کشورها با به کارگیری سازکارهای وحدت زمینه را برای خارج کردن کشورهای غرب از منطقه و تضعیف نفوذ اسرائیل فراهم کنند. تنها از این طریق هم می توانند به شکوه و قدرت اصلی خود دست یابند و هم جلوی پیشروی سناریوهای سیاسی و جغرافیایی آنها را بگیرند.
 

دیگر خبرها

  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • بند قانون جوانی جمعیت به دلیل کمبود ماما اجرا نمی شود
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • نصف کم‌بارشی‌های کشور با بارش های امسال جبران شد
  • اجرا نشدن کامل طرح مسکن ملی و جوانی جمعیت در سبزوار
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند