Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > انرژی - همشهری آنلاین:
نفتکش‌های بزرگ سعودی پس از اینکه شرکت آرامکو حمل نفت از طریق تنگه باب‌المندب را موقتا متوقف کرد، در ساحل جنوبی عمان مستقر شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از پلاتس، سه نفتکش متعلق به شرکت کشتیرانی دولتی Bahri عربستان از نوع VLCC به نام‌های مرجان، Khuzuma و TI Hawtah مسیر سفرشان را در ۲۴ ساعت گذشته تغییر دادند و در بندر سلاله واقع در جنوب غربی عمان منتظر ایستاده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت نفتی دولتی آرامکوی سعودی پس از اینکه ۲۵ ژوییه اعلام کرد دو نفتکش سعودی مورد حمله حوثی‌های یمن واقع شده‌اند، حمل نفت از طریق تنگه باب‌المندب را موقتا متوقف کرد. این تنگه یک آبراه کلیدی برای تجارت نفت به شمار می‌رود و طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، حدود ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت خام و فراورده‌های نفتی در سال ۲۰۱۶ از این تنگه عبور کرده است. عمده واردات نفت اروپا از خاورمیانه در مسیر خود به سوی خط لوله سومد یا کانال سوئز، از تنگه باب‌المندب عبور می‌کند.

این نفتکش‌ها در سلاله منتظر هستند تا پس از اینکه آرامکو ممنوعیت خود را در چند روز آینده لغو کرد، سفر خود را ادامه دهند. نرم‌افزار جریان اطلاعات "اس اند پی گلوبال پلاتس" نشان می‌دهد دو نفتکش دیگر شرکت Bahri از ۲۵ و ۲۳ ژوییه فرستنده‌های خود را خاموش کرده‌اند و موقعیت مکانی آنها از طریق سیستم شناسایی اتوماتیک به‌روز نشده است.

نفتکش Hilwah که باری نداشت روز یکشنبه از این تنگه عبور کرد و به سوی راس تنور در ساحل شرقی عربستان رفت. احتمالا این نفتکش به دلیل اینکه محموله‌ای نداشته، اجازه یافته است از این مسیر حرکت کند.

نفتکش Khafij متعلق به شرکت Bahri که به نظر می‌رسد حامل محموله‌ای از ساحل شرقی عربستان سعودی است، در مسیر خود به سوی تنگه باب‌المندب است. هنوز معلوم نیست این نفتکش اجازه پیدا کند به مسیر خود ادامه دهد.

در همین زمینه: صعود قیمت نفت در پی توقف حمل نفت سعودی از تنگه باب‌المندب

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب از فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سامان محمدی، امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: یک مرد سالخورده بر اثر برخورد خودرو سنگین نفتکش در بلوار شهید مهدی باکری شهر میاندوآب جان خود را از دست داد.

وی افزود: این حادثه دلخراش ساعتی پیش روی داد و مأموران آتش‌نشانی پس از دریافت اطلاع از طریق سامانه ۱۲۵ این سازمان به محل حادثه اعزام شدند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: این فرد در زیر لاستیک خودروی سنگین گیر کرده بود که پس از حضور تیم‌های عملیاتی امدادی و آتش‌نشانان پس از رهایی به گلشن زهرا انتقال داده شد.

کد خبر 750804

دیگر خبرها

  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع/ اعلام مسیرهای جایگزین
  • ممنوعیت‌های تردد درمحدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام صادق(ع)/اعلام مسیرهای جایگزین
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه خرازی غرب تهران به دلیل گل و لای
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه خرازی غرب تهران