Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان;  روز مادر برای تمامی فرزندان و خود بانوان  یکی از لذت بخش ترین و قشنگ ترین روز ها  است که بایستی جشن گرفته  شود. اما نحوه جشن گرفتن و نوع پذیرایی  در این روز به خصوص نیز بسیار حائز اهمیت است . برای مثال با پخت انواع شیرینی خانگی برای این روز می توان ساعاتی خوش  را رقم زد و از لحظات شیرین خود  در کنار خانواده  لذت برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان سعی داریم شما را با پخت  شرینی روز مادر یعنی  "پخت شیرینی شکلاتی با توت فرنگی" آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه شوید.

نحوه پخت شیرینی شکلاتی با توت فرنگی برای روز مادر

با پخت شیرینی شکلاتی با توت فرنگی  در روز مادر  از مادرتان به خوبی پذیرایی کنید. این شیرینی خوشمزه و یا به عبارت دیگر دسر شکلاتی با طعم بی نظیرش و با استفاده از میوه های تازه تابستانی واقعا بهترین انتخاب جهت پذیرایی به شمار می رود.

در این خبر شما با نحوه پخت شیرینی روز مادر، شیرینی شکلاتی با توت فرنگی و انگور قرمز آشنا می شوید. اما برای پخت این شیرینی نیز به مواد اولیه خاصی نیاز است که باید پیش از شروع کار تهیه گردند.

هم چنین یاد بگیرید: طرز تهیه تارت‌های گران‌قیمت و خوشمزه

اما مواد لازم برای پخت شیرینی شکلاتی با توت فرنگی

مواد لازم جهت آماده سازی این شیرینی به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از؛

مواد لازم برای تهیه خمیر شیرینی شکلاتی

دو فنجان آرد سفید یک دوم فنجان پودر کاکائو یک قاشق چای خوری شکر یک قاشق چای خوری نمک یک فنجان تکه های بریده شده کره یک چهارم فنجان آب یخ

مواد لازم برای تهیه داخل خمیر

چهار فنجان خامه یک دوم فنجان شکر تعدادی ساقه نعناع جهت چاشنی زدن یک قاشق چای خوری نمک شش تکه شکلات تلخ و شیرین ذوب شده یک قاشق ژلاتین یک دوم فنجان آب یخ یک فنجان ماست ساده کم چرب مقداری توت فرنگی و انگور قرمز

هم چنین بخوانید:  طرز تهیه شیرینی مربایی متفاوت و خوشمزه

طرز تهیه شیرینی شکلاتی با توت فرنگی مرحله یک: در آغاز کار لازم است که آرد سفید، شکر، نمک، کاکائو را در غذاساز بریزیم و به صورت کامل با یکدیگر ترکیب کنیم . مرحله دو: کره را آرام آرام به ترکیب اولی اضافه می کنیم و تا زمانی که کاملا یکدست شود هم می زنیم. در طول کار نیز کم کم آب را اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم . مرحله سه: در ادامه پخت شیرینی شکلاتی با توت فرنگی لازم است تا خمیر تهیه شده را در دو ظرف جدا به شکل مستطیل و به صورت رول باریک بریزیم و اجازه بدهیم تا نیم ساعت در یخچال بماند. مرحله چهار: در این مرحله پخت شیرینی نیز بایستی خامه، شکر نعناع نمک را در ظرفی می ریزیم و می گذاریم بجوشد. پس از جوشاندن لازم است که به مدت نیم ساعت اجازه بدهیم سرد شود. مرحله پنج: فر را بر روی درجه 350 تنظیم کنید تا گرم شود. مرحله شش: در این قسمت از تهیه شیرینی بایستی دور تا دور خمیرهای شکلاتی را به شکل کنگره دار در بیاورید و سپس با کمک یک چاقوی تیز روی سطح خمیر شیار ایجاد کنید و به مدت پانزده دقیقه در یخچال قرار دهید. مرحله هفت: در این مرحله از پخت شیرینی شکلاتی با توت فرنگی نوبت به اضافه کردن تکه های شکلات می رسد. و باز لازم است ده دقیقه  مواد داخل یخچال قرار بگیرد. مرحله هشت: ورقه های ژلاتین را در یک  کاسه آب می ریزیم تا به طور کامل نرم شود. مرحله نه در پخت شیرینی شکلاتی با توت فرنگی : در این مرحله باید ژلاتین را بجوشانیم و بعد صبر کنیم تا خنک شود. مرحله ده: بعد از خنک شدن ژلاتین ماست را اضافه می کنیم. مرحله یازده: تمام ماده سفید رنگ را روی سطح خمیر و شکلات ها می ریزیم و به مدت چهار ساعت در یخچال قرار می دهیم. مرحله دوازده: در این مرحله به دلخواه می توانید روی دسر خود را با نعنا تزئین کنیم و بعد روی هر کدام از ظرف ها توت فرنگی یا انگور قرمز استفاده کنیم.

نکته!

 از نعنای تازه استفاده کنید و ساقه های انگور را بکنید ولی برگ های توت فرنگی را برای زیبایی  شیرینی شکلاتی با توت فرنگی بگذارید بماند.

امیدوارم با این طرز پخت شیرینی شکلاتی با توت فرنگی آشنا شده باشید و بهترین و خوشمزه ترین شیرینی را برای روز مادر تهیه و نوش جان کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز مادر شیرینی شیرینی شکلاتی روز مادر طرزتهیه شیرینی پزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۰۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی کشتی‌گیر گلستانی در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در این رقابتها محمد مهدی دروگر از استان گلستان در وزن یکصد کیلوگرم بر سکوی قهرمانی جای گرفت.

رقابت های کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی کشور در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد .

دیگر خبرها

  • بهترین خوراکی‌ها برای جایگزین کردن آن با شیرینی (فیلم)
  • قهرمانی کشتی‌گیر گلستانی در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور 
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی + طرز تهیه
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • ۷ سوغاتی خوشمزه زنجان که باید حتماً امتحان کنید