Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@04:02:35 GMT

سرکنسولگری انگلیس در روسیه تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۱۱۳۹

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز چهارشنبه، سفارت انگلیس در روسیه اعلام کرد سرکنسولگری انگلیس در شهر سن پترزبورگ به طور رسمی تعطیل شد.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «متاسفانه به دلیل اقدامات دولت روسیه در سالزبری، و به دستور این کشور، سرکنسولگری انگلیس در سن پترزبورگ اکنون به طور رسمی تعطیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دوشنبه، پرچم (انگلیس) با حضور روسای این کنسولگری به پایین کشیده شد.»

سرکنسولگری انگلیس در سن پترزبورگ بخشی از فعالیت‌های خود را در ماه ژوئن متوقف کرد اما تا پایان مسابقات جام جهانی فوتبال روسیه به کار خود ادامه داد.

انگلیس ادعا کرده است روز ۴ مارس، سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق دوگانه روس و دخترش، یولیا اسکریپال با یک عامل اعصاب دچار مسمومیت شدند. در پی این حادثه، انگلیس مدعی شد این عامل اعصاب ساخت روسیه بوده است و مسکو را به دخالت در مسمومیت این دو فرد متهم کرد.

این در حالی است که طرف روس، تمامی این اتهامات را رد و اعلام کرده است نه روسیه و نه اتحاد جماهیر شوروی سابق، برنامه‌ای برای طراحی این عامل اعصاب نداشته اند. لندن بدون ارائه هرگونه شواهد درباره ادعاهای خود، ۲۳ دیپلمات روس را از خاک خود اخراج و اعلام کرد اقدامات ضدروس دیگری را نیز در دستور کار خود قرار داده است. مسکو نیز در پی این تصمیم انگلیس، تعداد برابری از دیپلمات‌های انگلیس را از خاک خود اخراج کرد و فرمان تعطیلی سرکنسولگری انگلیس در سن پترزبورگ و پایان فعالیت شورای انگلیس در روسیه را صادر کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین تراکتور تعطیل شد

کادر فنی تراکتور تمرینات این تیم را تعطیل کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با اعلام باشگاه تراکتور؛ تمرین شاگردان مطهری امروز( جمعه) 14 اردیبهشت 1402 با تصمیم کادر فنی پرشورها تعطیل شد.

طبق برنامه تراکتور در هفته بیست و ششم لیگ برتر از 19:30 روز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه میهمان فولاد خوزستان است. نماینده تبریز در لیگ برتر بعد از پایان هفته بیست و پنجم با 41 امتیاز در رده چهارم جدول لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرین تراکتور تعطیل شد
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان، دانشگاه‌ها را تعطیل کرد
  • ویدیو/ چرا مهم‌ترین دانشگاه فرانسه تعطیل شد؟
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • فردا میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تعطیل است
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • شنبه همه میادین و بازارهای میوه و تره بار تعطیل است