Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-19@04:48:07 GMT

خودکفایی کشور در تایر کامیون تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۲۱۰۳

خودکفایی کشور در تایر کامیون تا پایان سال

‍‍‍‍‍‍

رئیس انجمن تولیدکنندگان لاستیک از خودکفایی تولید تایر سیمی کامیون تا پایان سال خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رضا گنجی با حضور در برنامه 18:30 از فعالیت 9 کارخانه تولید تایر در کشور خبر داد و گفت: در سال بیش از 230 هزار تایر در کشور تولید می شود. در مرحله اول توزیع تایر به بازار حدود 30 هزار حلقه تایر به برخی استان ها ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس انجمن تولیدکنندگان لاستیک از اولویت بندی شهرستان ها برای دریافت تایر از سوی وزارت راه خبر داد و افزود: وظیه این انجمن تامین و تولید لاستیک است. گنجی گفت: قیمت تعیین شده از طرف سازمان حمایت از مصرف کننده 9 در صد اعلام شده ولی نارضایتی تولید کنندگان و کامیون داران را به همراه داشته است. کارخانجات تایر سازی همه در بورس هستند و افزایش قیمت بصورت انفرادی وجود ندارد.    رضا گنجی با توجه به تولید دو نوع تایر نخی (بایاس) و سیمی گفت: هر تایر شماره 1224 به قیمت 912 هزار و پانصد تومان قیمت عمده و کارخانه دار است این نوع لاستیک مدل قدیمی است که نیازی به واردات ندارد. رئیس انجمن تولیدکنندگان لاستیک افزود: نوع سیمی آن به مقدار 30 درصد در کشور تولید می شود و مابقی نیاز کشور وارداتی هستند.  رئیس انجمن تولیدکنندگان لاستیک گفت: خط دوم تولید تایر سیمی تا پایان سال راه اندازی می شود. تولید با تامین تایر دو مقوله جداست. او گفت: قیمت تایر های سیمی مورد نیاز کامیون داران که 70 درصد وارداتی است، گرانترند.  وی گفت: قیمت های تولیدی کشور با وارداتی ها متفاوت است. او از وزارت صنایع صنایع خواست تا اعتبار لازم را در اختیار تولید کنندگان قرار دهد.
 
 معاون حمل و نقل سازمان راهداری در ارتباط تلفنی به دغدغه‌ها و مشکلات کامیون‌دارن اشاره کرد و گفت: در مرحله اول، لاستیک در 18 استان کشور توزیع شده است. در سال 5 میلیون حلقه تایر در کشور مورد نیاز است. داریوش امانی با تایید افزایش 9 درصدی قیمت تایر نخی خبر داد و افزود: با توجه به شرایط حاکم در بازار خرید نقدی شده است و به مصرف کنندگان بصورت شرایطی اراپه نمی شود. او گفت توزیع لاستیک به بازار باید مستمر باشد. وی گفت: چنانچه مجوز قانونی صادر شود تا یکماه دیگر به رانندگان کامیون ها وام تعلق می گیرد. امانی از تحویل دوحلقه لاستیک حواله ای به کامیون داران بر اساس میزان فعالیت آنها خبر داد و گفت: تولید داخل نسبت به مصرف داخل کشور همخوانی ندارد ما درصدد هستیم تعادل بازار را با توزیع مستمر و توزیع حواله ای حفظ کنیم. او با بیان اینکه کارخانجات تولید کننده 20 درصد تخفیف به توزیع کنندگان عمده خود را لغو کرده اند، از اراپه اعتبار برای خرید تایر به کامیون داران خبر داد. 
 معاون حمل و نقل سازمان راهداری به بیمه شدن کامیون داران اشاره کرد و گفت: از 15 مرداد97  بیمه تکمیلی برای 450 هزار راننده و همسرانشان عملیاتی می شود. در مرحله بعد کل خانواده های رانندگان بیمه تکمیلی می شوند. او همچنین از اختصاص شغل راننده کامیون بعنوان مشاغل سخت در صورت موافقت مجلس خبر داد. 
دانلود

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: لاستیک تایر کامیون داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تولید لاستیک های 6 هزار دلاری هواپیما در یک کارخانه (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه کنده شدن چرخ هواپیما به هنگام تیک آف (فیلم) نحوه ساخت هواپیما‌ی آتش‌ نشانی ایرباس A400 m (فیلم) هواپیمای ترابری نظامی روسیه سقوط کرد (فیلم)

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید جوجه اجداد مرغ گوشتی
  • کلید حل مشکل کمبود تایر، در دست متخصصان
  • افزایش ۱۰ درصدی تناژ تایر در سال ۱۴۰۲ از دست رفت
  • امروز صنعت دارو در ایران مبتلا به بحران شده/ سیستم انقباضی بانک مرکزی در تخصیص منابع به تولید ایراد دارد/ خیلی از شرکت‌های دارویی در پرداخت حقوق و دستمزدهای پایان سال کارکنان خود دچار مشکل شده‌اند
  • چرا وعده عرضه لاستیک‌های دولتی محقق نشد؟
  • اگر لاستیک خودرو را بیش از اندازه باد کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟
  • نمایشگاه بهاره تمام شد اما لاستیک خودرو عرضه نشد؛‌ چرا؟
  • وعده‌ای که محقق نشد/ تایرسازان: دستورالعمل مکتوبی برای عرضه‌ لاستیک در نمایشگاه بهاره نداشتیم
  • فرآیند تولید لاستیک های 6 هزار دلاری هواپیما در یک کارخانه (فیلم)
  • اولین قرارداد درون‌گروهی ساخت «نیروگاه سیکل ترکیبی» امضا شد