Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@16:05:24 GMT

دختران فوتباليست ضربه سر نزنند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۲۱۸۷

دختران فوتباليست ضربه سر نزنند

خبرگزاري آريا - مطالعات جديد نشان مي‌دهد، اگر دختران در بازي فوتبال، ضربه سر بزنند، نسبت به پسران، بيشتر در معرض خطر قرار مي‌گيرند.
مجله مغزبه گزارش ايسنا به نقل از ديلي‌ميل، يک تيم تحقيقاتي از کالج پزشکي آلبرت اينشتين در نيويورک با انجام MRI در فوتباليست‌ها دريافتند که فوتباليست‌هاي زن در بافت مغزي خود 5 برابر بيشتر از پسران دچار آسيب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين تيم تحقيقاتي گفتند، يافته‌هاي آنها نشان مي‌دهد که شايد نياز باشد دستورالعمل‌هاي متفاوتي راجع به ضربه سر زدن در فوتبال براي زنان و مردان اعمال شود تا از آسيب‌هاي ممکن به سر در اين ورزش پرطرفدار جلوگيري شود.
در اين پژوهش، تيم تحقيقاتي نوعي MRI به نام تصويربرداري پخش وزني (DTI) را روي 49 مرد و 49 زن فوتباليست انجام دادند.
اين اسکن مغزي، حرکت آب در ماده سفيد که در بافت‌ عمقي مغز است را نشان مي‌دهد.
محققان با بررسي مغز اين فوتباليست‌ها دريافتند که فوتباليست‌هاي زن، ماده سفيد مغزشان 5 برابر بيشتر از مردان آسيب‌ديده بودند.
اين محققان اظهار کردند علت اين‌که زنان به علت ضربه سر در فوتبال نسبت به مردان بيشتر آسيب مي‌بينند هنوز مشخص نيست.ولي معتقدند که احتمالا تفاوت در قدرت گردن زنان از علل اين آسيب است. علاوه بر آن، هورمون‌هاي زنانه نيز در اين امر دخيل هستند.
هورمون‌هاي زنانه موجب تفاوت در اندازه مغز و ساختار آن مي‌شود. همچنين تنظيم سلول‌هاي عصبي نيز در زنان متفاوت است.
اين در حالي‌ست که گيرنده‌هاي هورمون‌هاي جنسي در مردان بيشتر از زنان است.
به طور کلي مي‌توان گفت: مغز زنان نسبت به مغز مردان بيشتر در معرض آسيب است.
ميشل ليپتون، رهبر اين مطالعات گفت: اين کار ممکن نيست که فوتباليست‌ها از زدن ضربه سر، در بازي خودداري کنند ولي اين تحقيقات ممکن است منجر به ايجاد تغييراتي شود که سلامت بازيکنان را هرچه بيشتر فراهم آورد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجمین قهرمانی متوالی بارسلونا در لیگ زنان اسپانیا؛ شکست ناپذیران جور تیم مردان را می‌کشند

تیم زنان بارسلونا باز هم جام قهرمانی لیگ را بالای سر برد.

طرفداری | تیم زنان بارسلونا در فاصله 4 هفته تا پایان فصل، قهرمان لیگ زنان اسپانیا شد.

تیم زنان بارسلونا در هفته 26 فصل 24-2023 لیگ زنان اسپانیا به مصاف گرانادا رفت و با نتیجه 4-1 پیروز شد. بدین ترتیب تیم زنان بارسلونا در فاصله 4 هفته به پایان فصل، با 25 پیروزی، یک تساوی و بدون شکست با 76 امتیاز قهرمان فصل 24-2023 لیگ زنان اسپانیا شد. آن ها در 26 بازی 118 گل زده و تنها 9 گل دریافت کرده اند. گفتنی است تنها شکست فصل تیم زنان بارسلونا مقابل چلسی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان زنان اروپا بوده و آن ها در رقابت های داخلی در فصل جاری شکستی را تجربه نکرده اند. این نهمین قهرمانی تیم زنان بارسلونا در لیگ زنان و پنجمین قهرمانی متوالی آن هاست.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • ۱۰ دلیل برای بی خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • در فوتبال ایران، مردان فحاشی می‌کنند اما زنان‌ محروم می‌شوند!
  • خطا از مردان، تنبیه برای زنان! از تغییر قانون مهریه تا محرومیت از حضور در ورزشگاه
  • توهین در آزادی، فرصتی دوباره برای احیای حقوق زنان در ورزشگاه‌ها
  • ببینید | چند پرسش و پاسخ مهم برای دختران جوان و زنان!
  • انتقاد عباس عبدی از ممنوعیت دوباره ورود زنان به ورزشگاه ها/اگر جرات دارید مردان را محروم کنید/ آنها فحاشی می‌کنند، زنان‌ محروم می‌شوند؟!
  • فرهنگ سازی به زمان نیاز دارد
  • نتیجه‌ای‌که قابل پیش‌بینی بود
  • پنجمین قهرمانی متوالی بارسلونا در لیگ زنان اسپانیا؛ شکست ناپذیران جور تیم مردان را می‌کشند