Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@16:31:26 GMT

عربستان دو مدافع سرشناس حقوق زنان را بازداشت کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۲۷۳۷

به گزارش این نهاد حقوق بشری ثمر بداوی و نسیمه الساده طی دو روز گذشته از سوی مقامات عربستان دستگیر شدند.

از ماه مه تاکنون دهها تن از فعالان مدنی مدافع حقوق زنان در عربستان بازداشت شده اند. اکثر آنها برای کسب حق رانندگی زنان و حقوق برابر آنها با مردان مبارزه می کردند.

عربستان در حالی این مدافعان حقوق زنان را بازداشت کرده است که در ماه ژوئن ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثمر بداوی در سال ۲۰۱۲ میلادی جایزه بین المللی شجاعت زنان را که از سوی آمریکا اهداء می شود دریافت کرده بود.

سازمان دیده بان حقوق بشر ضمن اعتراض به بازداشت این دو مدافع حقوق زنان در بیانیه ای تاکید کرد: «بازداشت ثمر بداوی و نسیمه الساده نشان دهنده این است که مقامات عربستان هرگونه مخالفت صلح آمیز، چه در گذشته و چه در زمان حال را تهدید برای حکمرانی مستبدانه خود قلمداد می کنند.»

ثمر بداوی خواهر رائف بداوی، وبلاگنویسی است که به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. او از سال ۲۰۱۴ تاکنون از سفر به خارج از کشور محروم شده بود.

مقامات عربستان پیش از این تنها در ماه مه ۱۰ تن از فعالان عرصه حقوق زنان را بازداشت کرده بودند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین، این نویسنده، اسطوره‌شناس، پژوهشگر و طنزپرداز زاده‌ ۱۶ فروردین ۱۳۴۰ در بم، بود که در سال‌های اخیر به تنهایی زندگی می‌کرد و بر اساس هفته‌نامه محلی بم روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیار خود درگذشت. او دانش‌آموخته علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و از دهه شصت فعالیت روزنامه‌نگاری خود را در روزنامه اطلاعات آغاز کرد و از دهه هفتاد نیز به طور جدی‌تر وارد حوزه ادبیات داستانی و فرهنگ مردم شد.

تالیف ده‌ها عنوان کتاب با موضوعات داستانی و پژوهشی و صدها عنوان مقاله مطبوعاتی و پژوهشی حاصل یک عمر فعالیت‌های او بود. از رمان‌های معروف او می‌توان به «سوگ مغان»، «آذرستان»، «ظلمات»، «اندوهگرد»، «پریباد»، «داستان‌های غریب مردمان عادی»، «هزار و یک شب نو»، «خانه کوچک» و «عطای پهلوان» را در پرونده کاری خود دارد.

رمان «آذرستان» او در سال ۷۷ کتاب برگزیده سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برنده سی سال رمان طنز ایران شد.

کد خبر 849579 منبع: ایسنا برچسب‌ها ادبیات خبر مهم کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان

دیگر خبرها

  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • توهین در آزادی، فرصتی دوباره برای احیای حقوق زنان در ورزشگاه‌ها
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • ادامه روزهای کابوس‌وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان