Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@16:54:21 GMT

افزایش دوباره تولید بنزین به روزانه 95میلیون لیتر

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۳۱۵۸

اوج گیری سفر‌های تابستانی در تیرماه امسال سبب شد تا میانگین مصرف روزانه بنزین کشور با ثبت رکوردی جدید به ۹۱ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر برسد که در مقایسه با ماه مشابه پارسال، رشد بیشتر از هشت درصدی را ثبت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از وزارت نفت، بیشترین مصرف بنزین کل کشور در سی و یکم تیرماه رکورد بی‌سابقه ۱۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر را شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین مصرف روزانه بنزین کل کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸.۵ درصد رشد نشان می‌دهد. پارسال میانگین مصرف روزانه بنزین کل کشور ۸۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه بود.

افزایش میزان مصرف در این روز‌های پر سفر بویژه در شهر‌های شمالی، شایعات زیادی مبنی بر کاهش تولید بنزین در کشور مطرح کرده بود، اما «علیرضا آرمان‌مقدم» مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این رابطه گفت: به دلیل همزمانی افزایش مصرف بنزین با تعمیرات اساسی برخی مجتمع‌های پتروشیمی تولیدکننده ماده افزودنی ام. تی. بی.‌ای (MTBE)، بخشی از ظرفیت تولید بنزین کشور به کارگرفته نشده است.

 وی با بیان این‌که بزودی و با تامین ام. تی. بی.‌ای (MTBE) موردنیاز، تولید بنزین به روزانه ۹۵.۵ میلیون لیتر می‌رسد، افزود: این در حالی است که میانگین تولید روزانه بنزین از ابتدای مردادماه به ۹۳ میلیون و ۸۰ هزار لیتر رسیده که در مقایسه با تولید ماه گذشته که ۸۷ میلیون و ۲۶۰ هزار لیتر بود، رشد ۶.۷ درصدی داشته است.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره مقایسه آمار تولید بنزین در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تصریح کرد: میانگین تولید بنزین در تیرماه امسال برابر با ۸۷ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر لیتر بود که نسبت به تولید ۶۷ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتری پارسال، بیانگر رشد ۲۹.۱ درصدی تولید بنزین کشور است.

شایعه کمبود و یا سهمیه بندی شدن بنزین و افزایش قیمت آن در هفته‌های اخیر، بار‌ها در مناطق مختلف از جمله تهران مطرح شده که تکذیب شده اند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و جمعی از دانشجویان رشته‌های مطالعات منطقه‌ای و ژئوپلیتیک از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بازدید کردند.

به گزارش شانا به نقل از امور بین‌الملل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، علیرضا جعفرپور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در بازدید سیدیحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و جمعی از دانشجویان نخبه رشته‌های مطالعات منطقه‌ای و ژئوپلیتیک و استادان دانشگاه‌های تربیت مدرس و شهید بهشتی در تشریح دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس اظهار کرد: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس وظیفه خطیر تأمین بخش عمده‌ای از سبد سوخت کشور را عهده‌دار است و ظرفیت تولید روزانه حدود ۴۵ میلیون لیتر بنزین و اجزای بنزینی، ۱۶ میلیون لیتر نفت‌گاز و نفت سفید، ۲ هزار تن گاز مایع و محصولاتی دیگر از جمله انواع نفتا و حلال‌ را دارد.

وی ادامه داد: این پالایشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده بنزین کشور وظیفه و مأموریت خطیر تولید حداکثری و تأمین فرآورده راهبردی بنزین مورد نیاز کشور را عهده‌دار است و همچون گذشته در اولویت برنامه‌های راهبردی این پالایشگاه قرار دارد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس اظهار کرد: این شرکت در شرایطی که به‌طور مستقیم از سوی استکبار جهانی تحت تحریم قرار گرفت با شگفتی‌ توانست افزایش ۶۲ درصدی درآمدهای عملیاتی را رقم بزند و عنوان برترین شرکت ایران اسلامی را از آن خود کند.

جعفرپور افزود: شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در این مدت با تکیه بر دانش و خلاقیت‌های جوانان این مرز و بوم و برپایی رویداد تقاضامحور نسبت به شناسایی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کرد و افزون بر آن دومین عملیات تعمیرات اساسی واحدهای فرآیندی را به انجام رساند. راه‌اندازی واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز این پالایشگاه و افزایش یک‌صد هزار بشکه‌ای ظرفیت شیرین‌سازی انواع فرآورده‌های نفتی و فراهم شدن امکان صادرات نفت سفید و افزایش تولید بنزین از دیگر دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بوده است تا شاهد افزایش تولید، صادرات و کیفیت فرآورده‌های بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان باشیم.

وی تصریح کرد: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس برای انجام مطالعاتی جامع با رویکرد ایجاد ارزش پایدار و توسعه زنجیره ارزش محصولات با استفاده از ظرفیت‌های موجود در پالایشگاه، برنامه جامع طرح‌های آتی توسعه‌ای را تدوین کرده و در این طرح، تولید بالغ بر ۴۵۰ هزار تن آمونیاک در سال با استفاده از هیدروژن مازاد تولیدی پالایشگاه در دستور کار قرار گرفته است که از دستاوردهای این طرح می‌توان به جلوگیری از هدررفت هیدروژن در شبکه سوخت پالایشگاه اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس بیان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، ایجاد ارزش پایدار و توسعه زنجیره ارزش محصولات همواره کسب دستاوردهای نو و ارزشمند در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را دنبال خواهیم کرد تا شاهد درخشش بیش از پیش ایران اسلامی بر قله‌های افتخار باشیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا نیز با تحسین دستاوردها و برنامه چشم‌انداز این پالایشگاه راهبردی کشور و با اشاره به پیشرفت‌های قابل ستاره خلیج‌فارس و شکست تحریم‌ها در این مجموعه عظیم نفتی کشور گفت: آشنایی دانشجویان با پیشرفت‌های صنعت نفت کشور امیدآفرین خواهد بود.

وی گفت: دشمنان ایران اسلامی به‌دنبال ناامیدی جوانان ما هستند، اما ما در این سفرهای علمی در پی این هستیم که حس اعتماد به نفس و اعتماد ملی، خودباوری و «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور بگذاریم.

سرلشکر رحیم صفوی به همراه دانشجویان همراه از بخش‌های مختلف بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید