Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@23:44:59 GMT

در استان گیلان هیچ کمبود بنزینی نداریم

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۳۵۴۷

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: هجوم برخی مردم به جایگاه‌های عرضه سوخت مربوط به جوی است که طی چند روز اخیر در فضای مجازی بوجود آمده که واقعیت ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا، با تاکید بر اینکه در استان گیلان هیچ کمبود بنزینی نداریم، گفت: هجوم برخی مردم به جایگاه‌های عرضه سوخت مربوط به جوی است که طی چند روز اخیر در فضای مجازی بوجود آمده که واقعیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حتی در ایام نوروز که چند برابر ظرفیت مسافر وارد استان گیلان می‌شود هیچ مشکلی بابت تامین بنزین بوجود نمی‌آید، اکنون نیز نگرانی‌ها بیهوده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور متوسط روزانه حدود 3 میلیون لیتر بنزین در استان توزیع می‌شود که به خاطر شایعات اخیر تا ساعت 9 شب گذشته این میزان به 4 میلیون و 200 هزار لیتر و تا صبح به حدود 5 میلیون لیتر رسید.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در استان گیلان به لحاظ عرضه و همچنین بابت زمان عرضه سوخت مشکلی وجود ندارد و تمامی جایگاه‌ها سوخت را به موقع دریافت و توزیع می‌کنند.

لاهوتی همچنین برخی شایعات مبنی بر کاهش واردات و یا اعتصاب کامیونداران و عدم سوخت‌رسانی با تانکرها را نیز منتفی دانست.

وی یادآور شد: کیفیت بنزین هم عوض نشده و مثل قبل است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، در استان گیلان 120 جایگاه و 114 تانکر سوخت‌رسان که بر اساس نرم استاندارد کار ارسال سوخت را انجام می‌دهند با هجوم مردم طی چند روز اخیر برخی جایگاه‌ها با مشکل تامین مواجه شده بودند که اکنون وضعیت عادی شده است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین

بابک صدرایی کارشناس صنعت خودرو در گفت وگو با خبرنگار مهر، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور ما و راهکار حل این ناترازی گفت: اتفاقی که در سال‌های اخیر در صنعت خودروسازی جهان رخ داده این است که به سمت خودروهای با موتور پاک، بازدهی بالا و مصرف سوخت پایین و آلایندگی کم رفته ایم.

وی در ادامه بیان کرد: مسائل زیست محیطی در تولید خودرو اگر جدی گرفته نشود برای تمام دنیا بحران ایجاد می‌کند. خودروهایی که در کشور ما تولید می‌شود پلتفرم‌های قدیمی دارد و موتورها آلایندگی بالاتری نسبت به خودروهای جدید دارد.

صدرایی توضیح داد: علاوه بر این مشکل دیگر موجود در کشور ما که باعث شده مصرف بنزین بالا برود از رده خارج نشدن خودروهای فرسوده است. وی ادامه داد: خودروهای فرسوده در کشور ما حجم بالایی دارند. اگر ما خودروی برقی هم به کشور وارد کنیم ولی این خودروهای فرسوده و اتوبوس و مینی بوس های فرسوده را از رده خارج نکنیم تأثیری در کاهش مصرف بنزین و ناترازی ندارد.

این کارشناس خودرو توضیح داد: به همین دلیل ما باید برنامه ریزی داشته باشیم که خودروهای فرسوده و قدیمی و خودروهای تولید کننده آلایندگی را از چرخه مصرف خارج کنیم و به جای آن خودروهای نو با انرژی پاک به چرخه مصرف وارد کنیم.

این کارشناس خودرو بیان کرد: برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده هم مشکلات زیادی بر سر راه وجود دارد زیرا عمده کسانی که از خودروهای فرسوده استفاده می‌کنند شرایط مالی لازم را ندارند که از خودروهای جدید و با مصرف کم بنزین استفاده کنند و برای برون رفت از این شرایط باید دولت تصمیمی عاجل بگیرد.

وی با بیان اینکه حل نشدن این موضوع به ضرر دولت است زیرا باید بودجه کلانی را صرف واردات بنزین کند افزود: دولت باید سوبسیدهایی به مردم بدهد تا از خودروهای برقی و هیبریدی استفاده کنند تا سبد سوخت متنوع شود و همچنین خودروسازان داخلی را ملزم به تولید خودروهایی کند که مصرف پایینی دارند.

صدرایی ادامه داد: در کشور باید خودروسازان موتورهای با مصرف کم را تولید کنند. همچنین خودروسازان می‌توانستند موتورهای هیبریدی را روی خودروها نصب کنند تا مصرف بنزین پایین بیاید و همچنین می‌توانستیم از سالانه یک و نیم میلیون خودرویی که وارد کشور می‌شد بخشی از آن را صرف خودروهای هیبریدی کنیم.

این کارشناس خودرو ادامه داد: البته تحریم‌ها و عدم برنامه ریزی در سطح کلان باعث شده که ما وابسته به پلت فرم‌ها خودرویی مربوط به دو تا سه دهه قبل باشیم و مرتباً آنها را تولید کنیم و خودروهای پاک بیشتر جنبه شوآف و نمایشی به خودش بگیرد.

وی ادامه داد: از سال‌های ۹۲ و ۹۳ پروژه‌های خودروهای برقی را داریم ولی تاکنون اتفاقی در این خصوص نیفتاده است. در شرایط فعلی کشور تولید خودروهای هیبریدی بهتر از برقی است و این خودروها می‌تواند جایگزین خودروهای بنزینی با مصرف بالا شود.

کد خبر 6097938 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • عرضه «روایت تولید» در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H۶
  • جایگاه اختصاصی زنان در ورزشگاه بابل (عکس)