Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@10:38:05 GMT

تاثیرهای فوق العاده رنگ‌ها بر بدن

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۴۱۹۸

رنگ درمانی یا کروموتراپی تکنیکی است که از قدرت رنگ‌ها برای تنظیم ارتعاشات بدن و رساندن به طول موج دلخواه استفاده می‌کند. این تنظیم برای سالم و متعادل نگه داشتن جسم و ذهن مفید است. ناطقان: رنگ ها در هر فرهنگی سمبل مفاهیم خاصی هستند. رنگ قرمز تقریبا در تمام دنیا سمبل اشتیاق و خطر است، رنگ سفید در غرب سمبل پاکی و در خاور دور سمبل غم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنگ زرد سمبل ترس اما طلایی سمبل قدرت است.
بدن ما از ۷ چاکرا تشکیل شده است که هر کدام رنگ خاصی منحصر به خود دارند. در واقع نوسانات این چاکراها که تعیین کننده دستاوردهای معنوی هستند باعث جذب ما به رنگ های خاصی می شود.
اصول رنگ درمانی
رنگ درمانی یا کروموتراپی تکنیکی است که از قدرت رنگ ها برای تنظیم ارتعاشات بدن و رساندن به طول موج دلخواه استفاده می کند. این تنظیم برای سالم و متعادل نگه داشتن جسم و ذهن مفید است. رنگ درمانی هم جسمی است و هم ذهنی و شامل قرار گرفتن در معرض مستقیم نور رنگی می شود.
بدن انسان از ۵ عنصر تشکیل شده است: خاک، آب، آتش، فلز و هوا. و هر کدام از این عناصر رنگ منحصر به خود را دارند. خاک سبز، هوا زرد و غیره…
طبق رنگ درمانی تمام عناصر از جمله اندام های بدن در فرکانس های منحصر به فردی ارتعاش دارند. وقتی یک شخص در سلامت به سر می برد فرکانس های او ثابت و متعادل است. اما وقتی یک شخص بیمار است نظم فرکانس ها مختل می شود. هر کدام از بیماری ها هم فرکانس های خاص جداگانه ای دارند. تغذیه مناسب و علم پزشکی قدرت تنظیم مجدد این فرکانس های ناسالم را دارند. و یکی از روش های پزشکی برای تنظیم فرکانس ها و درمان بیماری های جسمی و ذهنی رنگ درمانی است.
فیزیک نور
بر اساس تئوری موج رنگ از طریق اشیاء روشن و با استفاده از امواج و ارتعاشات به چشم منتقل می شود. طول این امواج تعیین کننده رنگ هایی هستند که چشم ها دریافت می کنند.
وقتی رنگ سفید از منشور می گذرد به رنگین کمانی از رنگ ها تقسیم می شود که چشم می تواند آن ها را ببیند. آن هایی که چشم نمی بیند نور مادون قرمز یا ماوراء بنفش است. وقتی انرژی تابشی و ماده با هم تعامل پیدا می کنند رنگ ایجاد می شود.
به عنوان مثال ماده یا جسمی که سیاه دیده می شود انرژی تابشی تمام فرکانس های نور را جذب کرده است. ماده یا جسمی که سفید دیده می شود نتیجه انعکاس تمام طول موج هاست. شیء قرمز نور آبی را جذب کرده و رنگ قرمز منعکس می کند. فیزیک رنگ همین جذب انتخابی نورها توسط اشیاء است.
رنگ ها و بدن
بسیاری از رنگ ها تاثیرات مستقیمی روی جسم می گذارند. به عنوان مثال رنگ صورتی منجر به کاهش خشونت می شود. تنفس با رنگ سفید برانگیخته می شود و با رنگ آبی تقلیل می یابد. در ادامه راهنمای تاثیر رنگ ها بر جسم آمده است.
قرمز
رنگ قرمز غده هیپوفیز را تحریک می کند و باعث کاهش آدرنالین می شود. تاثیرات رنگ قرمز شامل موارد زیر است:
افزایش فشار خونافزایش ضربان قلبتنفس سریعتحریک دستگاه عصبی خودگردانافزایش حساسیت جوانه های چشاییتقویت اشتهاتقویت حس بویایی
زرد
رنگ زرد اولین رنگی است که چشم هنگام نگاه کردن به شخص یا شیءی آن را تشخیص می دهد. رنگ زرد در اتاق باعث می شود کودک بیشتر گریه کند به علاوه باعث آلرژی نیز می شود. تاثیرات رنگ زرد شامل موارد زیر است:
افزایش اشتهاکاهش فشار خونآرامش ذهنو خواب آلودگی
آبی
در پزشکی غرب رنگ آبی نمایانگر فرآیند قلبی عروقی است و رنگ آرامش بخشی است که به انتقال دهنده های عصبی کمک می کند. تاثیرات رنگ آبی شامل موارد زیر است:
کاهش ضربان قلبتنفس عمیقکاهش دمای بدنکاهش تعریقکاهش اشتها
سبز
وقتی شخصی در معرض رنگ سبز قرار می گیرد پاسخ های متابولیک مطلوبی در بدن اتفاق می افتد. تاثیرات رنگ سبز شامل موارد زیر است:
کاهش ترشح هیستامینکاهش شدت حساسیت غذاییکاهش واکنش های آلرژیک پوستکاهش شدت اختلالات دستگاه گوارشتقویت بینایی
قهوه ای
تاثیرات رنگ قهوه ای شامل موارد زیر است:
تقویت سنتز سروتونینکاهش خشم و ناامیدیافزایش سطح تریپتوفان
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: تاثیر رنگ ، رنگ درمانی ، بدن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تاثیر رنگ رنگ درمانی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر قطعه «DONDOBAY» (دوندوبای) را بر اساس موسیقی شمال خراسان با تنظیمی متفاوت منتشر کرده است.

مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر درباره این کار توضیح داد: قطعه «DONDOBAY» بر اساس موسیقی شمال خراسان است که این قطعه را برای کوارتت زهی شامل ۲ ویولن، یک ویولا و یک ویولنسل، تنظیم و سعی کردم که به ساختار و بافتار اثر لطمه‌ای وارد نشده و آن را حفظ کنم. همچنین در یک بخش‌هایی نیز سعی کردم در تنظیم از فرهنگ و آیین موسیقی آن منطقه استفاده کنم. به هر حال همه ما می‌دانیم که آن‌ها در این قطعه علاوه بر موسیقی که با دوتا خراسانی اجرا می‌کنند، حرکات نمایشی همانند رقص چوب نیز دارند و سعی کردم که این قطعه را نوعی تنظیم کنم که بتوانیم آن ریتم و آیین‌های نمایشی را نیز با هارمونی مدرن بشنویم.

این مدرس آکادمی هنرهای مدرن استانبول ادامه داد: بحث موسیقی شمال خراسان را نیز تمام مردم ایران می‌دانند که از قدیم مهد فرهنگ و تمدن بوده و به دلیل وسعت جغرافیایی که داشته، سرشار از موسیقی و فرهنگ بوده و همینطور فرهنگ کتبی شفاهی همانند شاهنامه، لیلی و مجنون، شاه صنم که آن‌قدر خراسان گسترش داشته که موسیقی آن شامل خراسان شمال، شرق، جنوب است، به دلیل اینکه در آن منطقه، اقلیت‌های کرد، ترک، ترکمن و دامنه وسیعی از این گویش‌ها هستند، سبک‌های مختلف موسیقی نیز در آن منطقه وجود دارد و به همین علت بخش خراسان و موسیقی آن حایز اهمیت بوده است.

وی افزود: از دوران موسیقی کلاسیک و دوره رمانتیک مشاهده می‌کنید ریشه اکثر موسیقی‌های آن دوره، براساس موسیقی‌های فولک یا محلی آن بوده که نمونه‌های آن در آثار بتهوون، برامز، فرانس شوبرت بوده است. منشاء اصلی موسیقی تمام آهنگسازان کلاسیک و معاصر، به موسیقی محلی، فولک و نواها و آواهایی که در آن زمان داشتند، برمی‌گردد.

وجدانی همچنین گفت: به نظرم شنیدن موسیقی‌های فولکلور که در هر بخشی از کشور و شنیدن آن‌ها با تنظیم‌های جدید، می‌تواند سرآغاز اتفاق جدید در موسیقی کشور باشد به دلیل اینکه این آثار قابلیت این را دارند که این ملودی‌ها برای ارکستر سمفونیک و یا ارکستر ملی تنظیم شوند و این آثار بسیار جذاب و شنیدنی خواهد بود چرا که قطعا این‌ها در بن مایه ایرانی‌ها بوده و با این قطعات ارتباط می‌گیرند.

این هنرمند در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار کرد: این قطعات را با ساختار مدرن و معاصر تنظیم کردم، قطعا اگر از سازهای اصیل ایرانی استفاده می‌کردم، شاید حس و حال آن تغییر پیدا می‌کرد. به شخصه علاقه داشتم که قطعات را به صورت مدرن تنظیم کنم یعنی جغرافیای آن را مقداری جهانی ببینم. به همین علت، سازها را در کوارتت زهی آوردم که که تماما سازها کلاسیک هستند.

کد خبر 6097136 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • مانیتور گیمینگ جدید Skyworth چه مشخصاتی دارد؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • پیام امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز!
  • فلفل قرمز: ادویه جدید دنیای مد! (عکس)
  • پاسخ محسن چاوشی به انتقادات از جهان لاغر
  • پوکو F6 پرو بار دیگر رؤیت شد؛ این بار با پردازنده پرچمدار و ۱۶ گیگابایت رم
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!