Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه یزد با پیگیری‌های سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی در سال ۱۳۶۷ به عنوان اولین دانشگاه جامع کشور بعد از انقلاب اسلامی با پذیرش ۳۸ دانشجو در مقطع کارشناسی رسماً کار خود را آغاز کرد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معصومه شمسینی؛ نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۷ اعلام شد، این روز‌های گرم تابستانی، موضوع داغ انتخاب رشته مهمترین دغدغه داوطلبان کنکورسراسری است؛ چرا که این انتخاب  سرنوشت زندگی‌ داوطلبان کنکور را تغییر خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری دانشجو برای تسهیل در این انتخاب به معرفی دانشگاه‌های برتر کشور به داوطلبان کنکور می‌پردازد و این بارهم  قصد دارد که به معرفی دانشگاه یزد بپردازد، دانشگاهی که بزرگترین دانشگاه شهر یزد و معرف به شهر قنوت، قنات و قنائت است.  

معرفی و تاریخچه دانشگاه یزد
دانشگاه یزد با پیگیری‌های سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی (ره) در ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۶۷به عنوان اولین دانشگاه جامع کشور بعد از انقلاب اسلامی با پذیرش ۳۸ نفر دانشجو در مقطع کارشناسی رسماً کار خود را آغاز کرد.  
در مهر ماه سال ۱۳۷۰ دانش‌سرای عالی یزد در دانشگاه یزد ادغام شد. از آن زمان تاکنون هماهنگ با گسترش و ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های علمی و آموزشی، توسعه فیزیکی دانشگاه به طور جدی در دستور کار مدیران و برنامه‌ریزان این مجموعه قرارگرفته است.   معرفی دانشکده‌های دانشگاه یزد این دانشگاه دارای ۱۳۷۰۰ دانشجو در سه مقطع دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی است که ۶۸ درصد دانشجویان آن را دانشجویان مقطع کارشناسی تشکیل‌ می‌دهند.     این دانشگاه دارای پردیس‌های دانشگاهی و دانشکده‌های در رشته‌های مختلف علوم انسانی و فنی و مهندسی، هنر و معماری است و علاوه بر این دانشجویانی در دانشکده‌های منابع طبیعی و کویرشناسی به تحصیل مشغول هستند.
  دستاوردها و افتخارت علمی دانشگاه یزد به گفته مسئولان این دانشگاه سیاست‌های دانشگاه یزد رویکرد مبتنی بر احترام به افراد و ایجاد فضای اعتماد و همدلی تفکر و تصمیمات جمعی و مدیریت مبتنی بر عملکرد ارتقای کیفیت، توسعه متوازن همراه با ساماندهی و بهینه‌سازی امکانات موجود حضور اثربخش در نهاد‌های استانی و ملی گزیده‌ای است.       از افتخارات دانشگاه یزد، قرار گرفتن در ردیف ۲۰۰ دانشگاه جوان برتر جهان و ۱۲ دانشگاه برتر غیر پزشکی کشور بر اساس رتبه بندی تایمز و یورپ، حضور سه استاد دانشگاه در یک درصد برتر محققان پراستناد دنیا، قرارگرفتن تولیدات علمی در جمع یک درصد برتر تولیدات علمی جهان، کسب رتبه‌های برتر در مسابقات علمی و برنامه‌نویسی و همچنین المپیاد‌های ملی و بین‌المللی است.
امکانات پژوهشی دانشگاه یزد
دانشگاه یزد در جهت رفع نیاز‌های علمی آزمایشگاهی محققین دانشگاه و کشور و تسهیل در فرایند دستیابی به نتایج آزمایشگاهی مورد نیاز، دو مقوله «آزمایشگاه مرکزی» و «شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران» را در دستور کار خود قرار داده است.     وجود آزمایشگاه‌های متعدد تخصصی در دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های مختلف دانشگاه، طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه فنی مهندسی و علوم پایه را پوشش داده و با دارا بودن دستگاه‌های پیشرفته، دقیق و به روز دنیا آماده ارائه خدمات پژوهشی اعم از اندازه‌گیری، تجزیه و تحلیل نتایج داده‌های تجربی، شبیه‌سازی به کلیه پژوهشگران و محققین دانشگاه‌ها و صنایع سراسر کشور است.   رسالت و اهداف کتابخانه دانشگاه یزد
فراهم آوری، سازماندهی و ارائه خدمات دسترس پذیر منابع و اطلاعات علمی مورد نیاز پژوهشگران، جهت پیشبرد امر آموزش و پژوهش رسال کتابخانه دانشگاه یزد است و هدف اصلی کتابخانه مرکزی، فراهم آوردن امکان دسترسی به منابع و اطلاعات مورد نیاز می‌باشد؛ بنابراین وظایف زیر برای کتابخانه مرکزی در نظر گرفته شده است.  
بخشی از این اهداف شامل گردآوری مواد کتابخانه‌ای اعم از چاپی، غیرچاپی و الکترونیکی، انجام خدمات فنی کلیه منابع کتابخانه و راهنمایی و آموزش مراجعان در بازیابی و استفاده از منابع اطلاعاتی است. همچنین طرح گسترش خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد شرایطی را فراهم کرده است تا دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و محققان بتوانند از امکانات این کتابخانه استفاده کنند.
دانشکده هنر و معماری مکانی متفاوت برای آموختن
اما داوطبان کنکور هنر برای انتخاب رشته توجه داشته باشند که خانه رسولیان خانه رسولیان یکی از خانه‌هایی است که از سال ۱۳۶۸ تا کنون با اجرای سنت حسنه وقف دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد را تشکیل داده است. این خانه مربوط به دوره قاجار است، حدود ۱۱۰ سال قدمت دارد و جلوه‌ای از معماری سنتی و بومی یزد است.    

در دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد با فضایی سنتی و تاریخی ایده‌ها خلاق‌تر و هنری‌تر از دانشکده‌های هنر و معماری با سبک مدرن خواهد بود؛ ضمن اینکه صمیمت در این فضا بیشتر است و زمانی که کلاس‌های عمومی در دانشگاه و در فضایی مدرن شهری تشکیل می‌شود، شاهد هستیم که همه منتظر برگشت به این فضا و دانشکده هنر و معماری هستند   سراهای دانشجویی دانشگاه یزد خوابگاه‌های دانشگاه یزد که با نام سرای دانشجویی نام گذاری شده است و سه خوابگاه دانشگاه یزد به عنوان خوابگاه‌های برتر شناخته شده است. مدیریت امور خوابگاه‌های دانشگاه یزد در راستای اهداف کلی در ارتباط با سند چشم‌انداز دانشگاه یزد و سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه و نیز اهداف کیفی برنامه پنج ساله دانشگاه در زمینه‌سازی شکوفایی استعداد‌های درخشان گام برمی‌دارد.     تلاش برای ارتقای توسعه کمی و کیفی خوابگاه‌ها، تلاش برای جلب مشارکت دانشجویان خوابگاهی و استفاده از نقطه‌نظرات آنان در تدوین برنامه‌های مورد‌نظر و همچنین  تلاش برای ایجاد و برقراری تعامل مطلوب با دانشجویان و خانواده آنها تنها بخشی از اهداف مدیریت این خوابگاه‌های دانشجویی است.   امکانات رفاهی خوابگاه برادران شامل امکانات ورزشی ا جمله سالن بدنسازی، سالن تنیس روی میز، سالن هنر‌های رزمی و بوکس، زمین چمن فوتبال،  زمین والیبال ساحلی، و امکانات فرهنگی شامل سالن کانون موسیقی، امکانات بهداشتی و مشاوره ایی و دفتر مرکز بهداشت و مشاوره، امکانات رایانه ایی خوابگاه شامل سالن اینترنت شهید صدوقی و سالن کامپیوتر و اینترنت خوابگاه شهید چمران و تجهیز به سیستم وایرلس است.

  امکانات رفاهی خوابگاه خواهران در دانشگاه یزد شامل امکانات ورزشی از جمله سالن ورزش خوابگاه شقایق، مریم و یاس، زمین‌های والیبال و بسکتبال، وجود وسایل ورزشی مجاور خوابگاه شقایق و امکانات فرهنگی از جمله خانه فرهنگ حضرت زینب، امکانات بهداشتی و مشاوره‌ای از جمله دفتر مرکز بهداشت و مشاوره وامکانات رایانه‌ای است.
اماکن و فضا‌های ورزشی دانشگاه یزد
امکانات ورزشی شامل استخر سرپوشیده، زمین چمن، سالن چند منظوره ورزشی، سالن ورزشی تنیس، سالن ورزشی ژیمناستیک، اتاق شطرنج، سالن بدنسازی خوابگاه پسران و سالن تفریحات سالم و سالن کشتی و رزمی است.  
دانشگاه یزد دارای امکانات ورزشی برای دختران از جمله سالن بدنسازی، سالن رزمی، ایستگاه دوچرخه سواری در خوابگاه‌های دانشجویی است. در رقابت‌های شطرنج چهاردهمین المپیاد ملی دانشجویان سراسر کشور در بخش دختران که در دانشگاه شیرازبرگزار شد، تیم دانشگاه یزد با کسب یازده و نیم امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت.

معرفی انجمن‌های علمی و تشکیلاتی دانشگاه یزد
دانشگاه یزد در رشته‌های مختلف دارای انجمن‌های علمی به همراه سه  تشکل بسیج دانشجویی جامعه اسلامی انجمن اسلامی است که فعالیت‌های گسترده‌ای در بخش‌های مختلف علمی و فرهنگی دارند.     دانشجویان  گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه یزد  به تازگی توانسته اند که در چهارمین دوره مسابقه ملی مهارت سنجی فن‌آورد در رشته برنامه نویسی موبایل موفق به کسب مقام اول شوند و تیم‌های  دانشجویان رشته مکانیک دانشگاه یزد در دومین دوره مسابقات رباتیک کشوری کارون کاپ با کسب مقام‌های اول تا سوم در لیگ کابل نورد و کسب مقام دوم و سوم در لیگ لوله نورد را در بهمن سال گذشته کسب کرد.   
مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه یزد
خدمات پزشکی از جمله ایجاد پرونده پزشکی جهت دانشجویان جدید الورود، ویزیت دانشجویان، بررسی و تائید گواهی استعلاجی دانشجویان و معافیت از تربیت بدنی در موارد خاص و انجام امور مربوط به حذف پزشکی دروس در ایام امتحانات پایان ترم از جمله فعالیت های این مرکز است.  
راهنمایی دانشجویان در زمینه حذف ترم مربوط به بیماری‌های پزشکی و روانشناختی، ویزیت دانشجویان در خوابگاه دختران و پسران توسط پزشکان مرکز بهداشت  نیز بخش دیگری از فعالیت این مرکز است.   روابط علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد
از جمله برنامه‌های دانشگاه یزد در حوزه روابط بین الملل افزایش حضور استادان ایرانی مقیم خارج از کشور و همچنین استادان خارجی برای سخنرانی و انتقال دانش و تجربیات، توسعه همکاری‌های بین‌المللی با کشور‌های مختلف، عضویت مجدّد و فعّال در اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌ها (IAU) و  انتخاب دانشگاه یزد به عنوان مرجع ملی همکاری‌های علمی و بین‌المللی با مجارستان است.  
عضویت در کارگروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی با ایتالیا، افزایش پذیرش و تنوع دانشجویان خارجی، پیوستن دانشگاه یزد به پایگاه همکاری با دانشمندان ایرانی غیرمقیم، توجه به شاخص‌های معتبر بین‌المللی در برنامه‌ها و انجام اقدامات مستمر برای ارتقای رتبه دانشگاه در رتبه‌بندی‌های دانشگاهی و امکان‌سنجی برگزاری دوره‌های مشترک و اعطای مدرک مشترک با دانشگاه‌های خارجی آمریکا و ایتالیا از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه بین الملل است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه یزد شهید صدوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، همزمان با سراسر کشور، دانشجویان و جامعه دانشگاهی استان با تجمع در دانشگاه‌های شهر‌های مختلف خوزستان حمایت خود را از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا اعلام کردند.

دانشجویان و استادان خوزستانی در این تجمع که پرچم‌های مقدس کشورمان، فلسطین و جبهه مقاومت را در دست داشتند، با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جنایات اشغالگران قدس در غزه را محکوم کردند و با معترضان ضد اسرائیلی دانشجویان آمریکایی اعلام همبستگی کردند.

جامعه دانشگاهی استان همچنین خواستار رسیدگی به جنایات اشغالگران قدس در غزه توسط مجامع بین المللی شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند(فیلم)
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • مراسم استقبال از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه همین هفته
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند