Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،  علی جمادی صبح امروز در بازدید از شرکت‌های پتروشیمی جم و پتروشیمی نوری در منطقه ویژه انرژی پارس در عسلویه با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری و برقراری امنیت پایدار اظهار داشت: در خصوص اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی براقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید با حمایت قضایی و امنیت سرمایه‌گذاری و پایدار در جامعه تلاش را در این راستا بکار گیریم که این امر مهم تحقق پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان بوشهرقطب انرژی کشور است افزود: وجود تاسیسات عظیم نفت و گاز پارس جنوبی که استان را به قطب انرژی در کشور تبدیل کرده باید با برقراری امنیت پایدار و رفع و موانع مشکلات در زمینه تحقق هر چه بهتر منویات مقام معظم رهبری تلاش شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر توجه به ایجاد امنیت سرمایه گذاری در استان بوشهر بیان کرد: به منظور استفاده مطلوب از ظرفیت‌های قوه قضاییه و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و هماهنگی بخش‌های یکدیگربا دستگاه‌های اجرایی ذیربط در راستای امنیت سرمایه‌گذاری، رفع موانع حقوقی قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی در چارچوب وظایف و اختیار قوه قضاییه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دادگستری کل استان بوشهر تشکیل شده است.

جمادی با اشاره به تشکیل ستاداقتصاد مقاومتی به تشریح وظایف این ستاد پرداخت و گفت: برنامه ریزی پیگیری و هماهنگی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تعامل و تبادل نظر با مقامات دولتی و غیر دولتی در سطح استان، ارتباط منظم و مستمر با فعالان بخش خصوصی در خصوص بررسی مشکلات حقوقی، قضایی و سرمایه‌گذاری، ایجاد هماهنگی در فعالیت‌های مشاوره، کارشناسی و داوری متشکل از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و تعاون برای رفع اختلاف سرمایه گذاران و حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی مجاز و مشروع در استان از مهمترین وظایف این ستاد است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهربا تاکید بر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزود: در خصوص پرونده‌های مهم اقتصادی در جلوگیری از اطاله دادرسی باید تدابیر لازم به منظور تسریع در رسیدگی به دعاوی این قبیل پرونده‌ها اتخاذ شود.

جمادی تاکید کرد: با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و حمایتی حقوقی و قضایی و تامین امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در چارچوب قانون زمینه تداوم فعالیت کارفرمایان و فعالان اقتصادی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه با مفاسد اقتصادی و متخلفان در حوزه اقتصاد و صنعت نیز برخورد جدی می‌شود افزود: درخصوص رسیدگی به پرونده‌های مهم جرایم مالی و اقتصادی از جمله جرایم قاچاق و ارز و اخلال در نظام اقتصادی کشور تسریع و قاطعانه با این قبیل جرایم برخورد می‌شود.

جمادی در خصوص حمایت از سرمایه گذاری در استان برای رشد تولید و اشتغال بیان کرد: با توجه به اینکه کمیته حمایت از سرمایه گذاری تشکیل شده، امسال با برنامه ریزی و تلاش بیش از پیش امنیت سرمایه گذاری و تامین امنیت اقتصادی در چهارچوب قانون برقرار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهربا بیان اینکه حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان در اولویت کار دادگستری است افزود: در این راستا تلاش برای ایجاد امنیت فعالیت سرمایه گذاران در دستور کار قرار دارد.

جمادی افزود: حمایت ازفعالان اقتصادی نه تنها به عنوان یک مشروعیت قانونی بلکه به عنوان یک تکلیف است و در همه بخش‌ها که نیاز به حمایت دارند، اقدام می‌شود.

وی با اعلام اینکه هر گونه حمایت قضایی از این فعالان صورت می‌گیرد بیان کرد: هم اینک بیکاری یکی از معضلات بسیار بالا در سطح جامعه است که با روان سازی مشکلات قضایی واحد‌های تولیدی سعی می‌شود که این روند کاهش پیدا کند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: مشکلات و موانع بخش سرمایه گذاری علاوه براینکه هزینه‌هایی بر دولت تحمیل می‌کند، قدرت کار، تلاش و سرمایه گذاری را نیز از جامعه می‌گیرد.

وی افزود: باید به رونق و فعال‌تر شدن شرکت‌هایی که فعالیت دارند کمک کرد و به شرکت‌هایی که نیمه فعال هستند برای رفع مشکلات حمایت شوند.

جمادی اظهار کرد: دستگاه قضایی با حمایت قانونی در کنار صنعتگران حضور داشته و از پیشنهاد و نظرات صنعتگران برای رفع مشکلات استفاده می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در راستای حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از قاچاق کالا گفت: با توجه به اینکه قاچاق کالا بر اقتصاد کشور و تولیدات تولید کنندگان داخلی لطمه وارد می‌کند امسال با عزمی راسخ‌تر از گذشته در مبارزه با قاچاق کالا گام بلندتری بر می‌داریم.

جمادی افزود: در پرونده‌های اقتصادی که در راستای تولید و اشتغال حرکت می‌کنند در جلوگیری از اطاله دادرسی تدابیر لازم به منظور تسریع در رسیدگی به دعاوی این قبیل پرونده‌ها اتخاذ شده است که به همین سبب شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های مهم اقتصادی در دادگستری بوشهر وجود دارد تا در اسرع وقت به این گونه پرونده‌ها رسیدگی شود.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: بوشهر رئیس کل دادگستری استان بوشهر مبارزه با فساد مبارزه با قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

مهدی بخشی امروز در نشست رؤسای حوزه‌های قضائی و دادستان‌های سراسر استان کرمان با موضوع بررسی برنامه‌های عملیاتی سال ١۴٠٣ دادگستری استان کرمان گفت: سند تحول قضایی با توجه به قانون اساسی و قوانین و مقررات هم سو با نظام، اهداف انقلاب، بیانات امام راحل و یکی از موضوعات مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته بوده است. 

 وی شرط اول قضاوت را انقلابی بودن، انقلابی ماندن، دفاع از ارزش‌های امام (ره) و شهدا و تبعیت از ولی عادل دانست و بیان کرد: کسی که در مسند مسئولیت است، همواره باید با داشتن منش انقلابی، اخلاص و سختکوشی برای تحقق سند تحول قوه قضائیه تلاش کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان خدمت کردن به مردم را یک توفیق و موهبت بزرگ دانست و بیان داشت: در ابتدای امسال، ٧٩ برنامه برای سند تحول قوه قضاییه ابلاغ شده و در دادستانی مرکز استان نیز برنامه یک ساله ۱۴۰۳ را مبتنی بر سند تحول تنظیم کرده‌ایم.

وی به تهیه کاربرگ‌هایی برای نظارت بیشتر بر دادسرا‌های سراسر استان اشاره و بیان کرد: از طریق این کاربرگ‌ها، ارزیابی جامعی برای سنجش عملکرد در شاخص‌های متعددی از برای انطباق با مفاد سند تحول صورت می‌گیرد و نقاط قوت و ضعف در دادسرا‌های استان به صورت دقیق شناسایی شود.

مدعی العموم کرمان همچنین خواستار توجه جدی دادستان‌های سراسر استان به عملکرد حوزه‌های تحت امر خود و همچنین رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها شد و بیان داشت: تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر پرونده‌های موجود در نیروی انتظامی و ضرورت افزایش نظارت بر عملکرد ضابطین و ارائه آموزش‌های لازم به آنها نیز در اولویت دادستان‌های سراسر استان قرار گیرد. 

وی هتک حرمت و هر گونه افترا و تهمت ناروا به افراد را مذموم شمرد و به کلیه مقامات قضائی استان توصیه کرد: مبارزه جدی با فساد را در اولویت کار‌ها و امور خود قرار دهند و در عین حال توجه و اهتمام ویژه به حفظ حرمت و آبروی مسئولانی که هنوز جرم آن ها ثابت نشده نیز داشته باشند. 

دادستان کرمان یکی دیگر از مظاهر صیانت از حقوق عامه را برخورد و مقابله با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب و اقداماتی که در فضای مجازی باور‌های مردم را نشانه گرفته‌اند و موجبات تشویش اذهان مردم را فراهم می‌آورند، دانست و تاکید کرد: دادستانی کرمان با تشکیل کمیته امنیت روانی با تمام توان به مقابله با هر آنچه امنیت روانی و فیزیکی مردم را تهدید می‌کند، خواهد پرداخت و از موارد نقض و مخدوش کردن حقوق عامه جلوگیری خواهد کرد. 

وی در ادامه به ماندگاری طولانی‌مدت وسایل نقلیه و اموال توقیفی در حوزه پرونده‌های مواد مخدر در استان اشاره و بیان داشت: با اقدام جهادی و شبانه روزی برای دستور رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور، پارکینگ خودرو‌های توقیفی مواد مخدر وضعیت مطلوبی دارد؛ اما باید این روند را ادامه دهیم تا برای بار دیگر پارکینگ‌ها پر نگردند و هر چه سریع‌تر برای تعیین تکلیف این خودرو‌ها اقدام شود. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تأکید کرد: دادستان‌ها ضمن حضور در انبار‌ها و پارکینگ‌های خودرو‌های توقیفی غیر مواد مخدر، علل ماندگاری خودرو‌ها به ویژه موتورسیکلت‌ها را مورد بررسی قرار دهند و با صدور دستورات قضایی لازم، موانع موجود را برای تعیین تکلیف آنها رفع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی در کاشمر
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال