Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باشگاه های کتابخوانی فرصت مواجه مستقیم کودکان با حوزه کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، علی اصغر سیدآبادی در کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتابخوانی استان بیان کرد: جام باشگاه های کتابخوانی فرصتی است تا کودکان و نوجوانان به شکلی ویژه در یک کار جمعی با کتاب مانوس شوند، حق انتخاب و خرید کتاب داشته باشند، در خصوص کتب تخصصی خود به نقد و بررسی بپردازند و انتظارات خود را از حوزه کتاب بیان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: ادبیات و کتاب کودک و نوجوان بیشتر با واسطه و حضور افراد دیگری به دست کودک و نوجوان می رسد از این رو در بسیاری از موارد حق انتخاب مستقیم برای کودک در این خصوص وجود ندارد.

 

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این طرح تلاش شده است تا کودک بتواند با حضور در کتابفروشی ها از تخفیف ویژه باشگاه کتابخوانی بهره مند شود و از این رو می تواند با مواجهه با کتاب فروشی نخستین انتخاب مستقیم و خرید بی واسطه کتاب را داشته باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از والدین در تهیه کتب مورد نظر کودکان خود دچار وسواس هستند، نوان کرد: کودک باید بتواند در خصوص کتاب تخصصی خود بهترین انتخاب را داشته باشد و انتظاراتی که از یک کتاب دارد باید به راحتی بیان شود.

 

سیدآبادی اعلام کرد: در حال حاضر کودکان در ایران به راحتی دسترسی به کتاب تخصصی خود ندارند و ایجاد این باشگاه ها فرصتی است تا کودکان بتوانند به راحتی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به خواسته های خود برسند.

 

وی تأکید کرد: اگر بتوانیم راه های مناسب برای ایجاد انگیزه و تمایل به مطالعه غیر درسی را در بین کودکان و نوجوانان فراگیریم قطع یقین در آینده نزدیک مشکلاتی که در این حوزه در کشور وجود دارد رفع خواهد شد.

 

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کودکان امروز تمایل به کتاب و کتابخوانی دارند اما باید بتوانیم بسترهای مورد نیاز برای این امر را فراهم کنیم؛ ایجاد باشگاه های کتاب و کتابخوانی در صورتی که بتواند تیم های منسجمی از کودکان را دور هم گرد آورد قطع یقین مکان مناسبی برای کارجمعی، کتابخوانی، ایجاد انگیزه و تمایل به مطالعه در کودکان خواهد بود و والدین هم در مدت زمانی کوتاه به ارزش این کار پی خواهند برد.

 

وی تصریح کرد: ممکن است در ابتدا برای راه اندازی این باشگاه ها مخالفت هایی وجود داشته باشد همانطور که در بسیاری از شهرهایی که ما حضور داریم، شاهد هستیم که برخی از افراد در ابتدا مخالفت هایی با این قضیه داشته اند اما امروز که بعد از مدتی به اهمیت این باشگاه ها و تأثیر آن در روحیه، توانمندی و دانش تخصصی کودکان پی برده اند تمایل به برگزاری این باشگاه ها دارند.

 

سیدآبادی توضیح داد: نقش مطالعه والدین در علاقمند کردن کودکان به کتاب و کتابخوانی، وجود کتاب در محیط منزل و توجه والدین به این مسئله بر همگان آشکار است ولی ما به دنبال این هستیم که والدین بتوانند نقش مطالعه را در آینده فرزندانشان درک کنند.

 

وی افزود: بر اساس مطالعاتی که امروز در جهان انجام شده است بسیاری کودکانی که مطالعات غیر درسی در منزل داشتند در دروس خود هم عملکرد مثبت تری از خود نشان داده اند همچنین عملکرد این کودکان در دروسی نظیر ریاضی و علوم هم به شکل قابل توجهی بهبود یافته است.

 

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: کتاب به کودکان این فرصت را می دهد که خود را جای شخصیت های مختلف تصور کنند، همزاد پنداری، همدلی و تمایزات را به خوبی درک کنند و فرصت این را داشته باشند تا اتفاقات را از منظری متفاوت ببینند و از این رو شاهد هستیم کودکانی که مطالعه بیشتری دارند کودکان آرامتر و منطقی تری هستند و کمتر رفتارهای پرخاشگرانه دارند.

 

وی در پایان یادآور شد: کودکانی که در حوزه کتاب و کتابخوانی وارد شده اند و مطالعات خوبی داشته اند توانسته اند از خلاقیت بیشتری بهره مند باشند و لذت و سرگرمی در حوزه کتاب و کتابخوانی را به خوبی چشیده اند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس کنکور۹۷ کنکور سراسری سوریه مناطق زلزله زده دولت زلزله کرمانشاه بهرام قاسمی روزنامه همایش کتاب کودک کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، فرزاد پیشکاری ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کارگران نقش تعیین کننده‌ای داشته و همگام با سایر اقشار جامعه در پیروزی انقلاب و پس از آن نیز در جنگ تحمیلی و صحنه‌های مختلف از کیان کشور دفاع کرده‌اند.

وی افزود: رشد و شکوفایی کشورمان را مرهون کار و تلاش کارگران هستیم و کارگران ستون فقرات اقتصادی کشور هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه روابط کار ۱۹۲۸۴ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که در طول سال گذشته توسط بازرسان ۱۹۰۰۰ بازرسی از این واحدها در راستای صیانت از جان کارگران و ایمنی و بهداشت محیط صورت گرفته است.

پیشکاری با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار پرونده کارگران استان در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد: بالغ بر ۲۲۴ هزار نفر از مردم کردستان به‌صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند که در مجموع حدود ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

وی تصریح کرد: در واحدهای ۵۰ تا ۵۰۰ نفر نیز خانه‌های بهداشت راه اندازی شده و ۹۲ کارگاه آموزشی نیز در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی کارگران در استان برگزار شده است‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

کد خبر 749418

دیگر خبرها

  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • بحران ادبیات داریم
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه