Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@04:14:11 GMT

تجمع صدها نفر در حمايت از حجاب در دانمارک

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۵۵۸۱

تجمع صدها نفر در حمايت از حجاب در دانمارک

خبرگزاري آريا - صدها نفر در کپنهاک پايتخت دانمارک، در حمايت از آزادي حجاب براي زنان مسلمان در اين کشور تجمع کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، صدها نفر روز چهارشنبه در اعتراض به تصويب قانوني براي منع پوشش صورت زنان در دانمارک با زدن نقاب و برقع به صورت خود در کپنهاک تجمع کردند.
تجمع کنندگان که نقاب و برقع به صورت داشتند به تصويب قانوني در دانمارک براي منع برقع و پوشش کامل صورت براي زنان که روز چهارشنبه اجرايي شد، اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پارلمان دانمارک، با تصويب قانون منع برقع و پوشش کامل صورت به چند کشور ديگرعضو اتحاديه اروپا که پيشتر چنين قانوني تصويب کرده اند پيوست.
بلژيک، اتريش، هلند و بخش هايي از سوئيس با منع پوشش کامل صورت براي زنان مسلمان مخالف هستند.
براساس اين قانون در دانمارک، کساني که اقدام به پوشيدن برقع يا نوعي ديگر از حجاب کامل صورت کنند اولين بار يکهزار کرون دانمارک (157 دلار) و براي بار دوم 10 هزار کرون (يک هزار و 565 دلار) جريمه مي شوند.
فعالان مسلمان، مي گويند که تصويب چنين قانوني باعث مي شود زنان محجبه در رفت و آمدهاي روزانه خارج از خانه با مشکل جدي مواجه شوند.
محدوديت هاي گسترده اي عليه مسلمانان، بويژه زنان محجبه در ماه هاي اخير در کشورهاي اروپايي اجرا شده است. 118/112

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!

در ماه سپتامبر، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به صراحت اعلام کرد که ورزشکاران در پاریس می‌توانند به راحتی علاوه بر کشورشان، نماینده ایمان خود هم باشند. 

سخنگوی این کمیته به خبرگزاری رویترز گفت: «در دهکده المپیک، قوانین کمیته بین‌المللی المپیک اعمال خواهد شد و هیچ محدودیتی برای داشتن حجاب یا هر لباس مذهبی و فرهنگی دیگری وجود ندارد.»

اما به تیم فرانسه چیز دیگری گفته شده است.

در ماه مارس، از پوستر رسمی بازی‌ها که شامل مکان‌های دیدنی پاریس است که در کنار هم قرار گرفته و یک استادیوم را تشکیل داده‌اند، رونمایی شد.

طراح پوستر، با حذف صلیب طلایی بالای هتل اینوالیدس، به بحث‌هایی پیرامون میزان پایبندی این بازی‌ها، که برای مالیات دهندگان فرانسوی چندین میلیارد یورو هزینه دارد، به اصول لائیسیته دامن زد.

جمهوری فرانسه تا حدی بر اساس رد مذهب کاتولیک بنا شده است و هر زمان که بحث دین مطرح می‌شود، احساس خطر می‌کند. ترس شدیدی به خصوص در میان نسل‌های قدیمی‌تر نسبت به اعمال نفوذ دین در جامعه و دولت وجود دارد.

این بحث در حوزه‌هایی مانند آموزش و پرورش و ورزش که تفاوت‌های جمعیتی بارزتر است، بیشتر مطرح می‌شود.

در طول ماه رمضان سال گذشته، فدراسیون فوتبال فرانسه (FFF) در حکمی به داوران اعلام کرد تا مسابقات را برای افطار بازیکنان مسلمان متوقف نکنند. زیرا این حرکت بی‌احترامی به مفاد اساسنامه FFF است.

در ماه رمضان امسال، FFF تأیید کرد که زمان غذا خوردن و تمرین‌ها را به خاطر بازیکنان مسلمان تغییر نمی‌دهد و از روزه گرفتن آنها در اردوی تیم‌های ملی رده‌ّهای سنی مختلف، از جمله بزرگسالان جلوگیری می‌کند. 

حتی در مسابقات محلی سطح پایین، بازیکنان مسلمان زن معمولاً از پوشیدن حجاب منع می‌شوند، زیرا لیگ‌ها توسط نهادهای عمومی سازماندهی و اداره می‌شوند. کلاهک‌های محافظ نیز به‌عنوان راه حلی که برخی از بازیکنان تلاش کرده‌اند از آن استفاده کنند، توسط برخی داوران ناسازگار با قوانین تلقی شده است.

کاربرد لائیسیته در ورزش‌های پایه باعث ترک ورزش قبل از رسیدن به مرحله حرفه‌ای برای برخی ورزشکاران باحجاب شده است.

اما تابستان امسال آن‌ها با دو راهی جدی‌تری مواجه هستند، انتخاب بین پوشیدن لباس تیم ملی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و حفظ ایمان شخصی. 

دیگر خبرها

  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان | ویدئو
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب