Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه مسکن مهر بندرعباس که به صورت پروژه های انبوه سازی در غرب شهر احداث شد تا کمی از مشکلات مسکن شهروندان را حل کند امروز به دلیل نبود مکان های ورزشی، فرهنگی، مذهبی و فضای سبز گلایه ساکنان را به دنبال دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛افراد زیادی در سالهای گذشته برای خانه دار شدن تمام زندگی خورد را فروختند تا سرپناهی برای خود داشته باشند از این رو وقتی در دولت نهم ساخت مسکن مهر آغاز شد، ساختمان هایی مرتفع در بخشی از شهر قد کشیدند و بعد از مدتی شهروندان در این واحدها ساکن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبود مکان های ورزشی، فرهنگی، مذهبی و فضای سبز در مسکن های مهر بندرعباس سبب شده تا این شهروندان گلایه هایی داشته باشند اما از همه مهمتر نبود آسانسورهایی است که در ساختمان های شش طبقه ساکنین این مجتمع ها را رنج می دهد.

ساکنین مسکن های مهر بندرعباس چاره ای ندارند جز این که هر روز شش طبقه را بدون آسانسور بالای و پایین بروند و متاسفانه با گذشت مدتها این مشکل حل نشده است.

علی کرمانی، یکی از اهالی مسکن مهر خواجه عطا بندرعباس در گفتگویی اظهار کرد: تعاونی مسکن مهر خواجه عطا بندرعباس از سال 86 تشکیل شد و متقاضیان زمان ثبت نام یک میلیون تومان واریز کردند و خاکبرداری پروژه آغاز شد.

این شهروند بندرعباسی بیان کرد: استارت کار پروژه خواجه عطا بندرعباس بعد از گذشت یک سال آغاز شد اما به دلیل اختلافاتی که بین پیمانکار و تعاونی ایجاد شد این پروژه به مدت یکسال راکد ماند.

کرمانی افزود: بعد از گذشت یک سال که دوباره استارت پروژه با پیمانکار جدیدزده شد  دوباره اختلافاتی با پیمانکار جدید به وجود آمد که هر چند وقت یکبار پیمانکار کار را راکد می کرد.

واحدهای مسکن مهر بدون زیرساخت مناسب

وی گفت: با توجه به اینکه تعاونی مسکن مهر خواجه عطا نتوانست به تعهدات مالی خود عمل کند باز هم سناریوی افزایش قیمت اتفاق افتاد از این رو قیمت این واحدها با پارکینگ 25 میلیون تومان و بدون پارکینگ 21 میلیون تومان در سال 92 اعلام شد که از سال 93 تا سال 95 هیچ کاری در داخل واحدهای متقاضیان انجام نشد.

این شهروند مسکن مهر خواجه عطا بندرعباس اضافه کرد: با تصمیم تعاونی و اداره تعاون هفت میلیون به تمام 216 واحد اضافه شد و بعد از افزایش قیمت مجدد اختلاف تعاونی و پیمانکار و تعطیلی یازده ماهه روبه رو شد سپس طلب افزایش قیمت سه میلیون تومانی از متقاضیان را دارند.

زندگی در ساختمان های شش طبقه بدون آسانسور!

کرمانی بیان کرد: بیشتر از دو سال در مسکن مهر ساکن شده‌ایم این در حالی است که به دلیل نبود آسانسور  روزانه ساختمان های شش طبقه را با پله ها طی می شود.

وی تصریح کرد: هنوز مجتمع به صورت کارگاهی است و رفت و آمد پرسنل پیمانکار  بدون حصارکشی و نگهبان برای ما دردسر ساز شده است چرا که هر زمان هرکسی دلش بخواهد وارد این مجتمع این واحدهای مسکن مهر می‌شوند و از این نظر احساس امنیت نمی‌کنیم.

این شهروند مسکن مهر خواجه عطا بندرعباس در ادامه اضافه کرد: چندین بار مشکلات را به مسئولان ارشد هرمزگان بازگو کرده ایم اما تاکنون اقدامی از سوی آنها صورت نگرفته است.

کرمانی خاطر نشان کرد: ساختمان مسکن مهر از لحاظ فاضلاب مشکلات فراوانی دارد و لوله های آبریز کولرها همه گرفته و گچ ساختمان ها را خراب کرده  وبعضی واحدها لوله های آب تمام ساختمان را نابوده کرده و هیچکس جوابگوی این مشکلات نیست.

مهرنشینان بندرعباس شاهدان عینی مرگ همسایگان

سید مجید طباطبایی، مدیر مجتمع و نماینده اعضای مسکن مهر ۳۸۴ واحدی بندرعباس در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده، اظهار کرد: مسکن مهر ۳۸۴ واحدی بندرعباس سه راه برق واقع در بلوار شهید سلیمی از سال ۸۶ در تعاونی مسکن مهر آغاز به کار کرد و بنا به قرار داد واحدها طی دو سال ساخته و تحویل اعضا شود.

مدیر مجتمع مسکن مهر ۳۸۴ واحدی بندرعباس افزود: مدیر عامل این پروژه نتوانست طبق قرار داد واحدها را تحویل اعضا بدهد از این رو دو سال دیگر قرار داد خود را با اعضای تعاونی تمدید و مقرر شد سال ۹۰ واحد تکمیل کند که متاسفانه همچنان نتوانسته به تعهداتش عمل کند.

طباطبایی بیان کرد: مدیر عامل این تعاونی علت تاخیر در تعهداتش را عدم همکاری بانک اعلام کرد از این رو اعضای این تعاونی در پایان ۹۴ متحمل سود مشارکت ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزاری تومان شدند که متاسفانه به این مبلغ ۲۰ میلیون تومان دیگر اضافه شد .

وی ادامه داد: تعاونی متولی از اواخر بهمن ماه ۹۴ به مالکین اعلام کرد که باید هر واحد مبلغ سه میلیون ۵۰۰ هزار تومان بابت نصب آسانسور، محوطه سازی، پایان کار و تکمیل سند پرداخت کند.

این مسئول اظهار کرد: درخواست جدید تعاونی مسکن از مالکین موجی از اعتراضات و شکایات را به دنبال داشت چرا که مبلغ اعلامی بیش از نرخ قرار داد بوده و این موضوع با وجود سودهای بانکی فراوان فشار مضاعفی را به مالکان وارد می کرد.

مدیر مجتمع مسکن مهر ۳۸۴ واحدی بندرعباس گفت: مالکین در زمان تحویل کلید مجبور به بازسازی و هزینه مضاعف برای قابل سکونت کردن واحدهای مخروبه ای شدند از این رو بالغ بر ۱۰ میلیون تومان دیگر صرف منازل این پروژه ناتمام شد.

وی با اشاره به عدم انجام تعهدات از سوی تعاونی، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از بخش های این مجتمع ناتمام رها شده که مهم ترین آن عدم نصب آسانسور در ساختمان است همچنین مالکان تا کنون موفق به دریافت سند ملکی خود نشدند.

طباطبایی ادامه داد: پیگیری و شکایات مالکان با وجود مستندات فراوان بر تخلفات گسترده در اجرای این پروژه تاکنون راه به جایی نبرده و ادراه کار و تعاون هم از مدیرعامل پروژه حمایت کرده است.

 پله های مرگبار مسکن مهر جان می ستاند

وی با اشاره به مشکلات ساکنین مجتمع به دلیل نبود آسانسور، گفت: یکی از جانبازان ساکن در این مجتمع در طبقه چهار به طرز عجیبی در میان راه پله ها سقوط کرد همچنین به دلیل این مجتمع ها شش طبقه است و  تعداد زیاد پله ها جنین چند ماه یکی از زنان باردار ساختمان سقط شد و پیرمرد دیگری میان راه پله ها سکته کرد و در پاگرد طبقه سوم جان خود را از دست داد.

مدیر مجتمع مسکن مهر ۳۸۴ واحدی بندرعباس افزود: مرگ کودکی خردسال از دیگر سناری های تلخ این مجتمع است که سقوط مادر و کودک در پله های ساختمان موجب به کما رفتن کودک شد و در نهایت پس از تحمل سه روز حالت اغما کودک جان خود را از دست داد.

طباطبایی خاطر نشان کرد: تاکنون شکایت های به حق مالکین نتیجه ای نداشته و اعضای تعاونی به علت ناتوانی در برخورد با مدیر عامل و اختلاس های صورت گرفته سکوت اختیار کرده اند.

به هر حال انتظار می رود تا هر چه سریعتر مشکلات ساکنین مسکن مهر بندرعباس برطرف و امکانات مورد نیاز برای آنها در نظر گرفته شود.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه طبق توافق با اداره کل تعاون به متقاضیان واگذار شد.

سید محسن حمزه‌لو در این رابطه اظهار داشت: طبق توافق انجام شده صدور پروانه ساختمانی برای قطعات تفکیکی اراضی موسوم به شهرک والدین شاهد بلامانع است.

وی ادامه داد: با واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه مشکل ۳۲ ساله این تعاونی و تعداد هفت هزار خانوار از اعضای آن حل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اراضی مورد نیاز خدماتی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و درمانی در اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه تامین شده است.

حمزه‌لو اضافه کرد: رسیدن به استاندارد‌های شهرسازی و توسعه زیرساخت‌های لازم در اولویت راه و شهرسازی بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • امکانات زیرساختی طرح‌های حمایتی مسکن سریع‌تر تامین شود
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • تولید مسکن در سقز به جد رصد و تسهیلگری شود
  • حریق یک ساختمان مسکونی در تهران جان مرد میانسال را گرفت
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت