Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@20:25:37 GMT

ايکس ري کاميوني گمرک اينچه برون نصب شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۶۱۵۴

ايکس ري کاميوني گمرک اينچه برون نصب شد

خبرگزاري آريا - گنبدکاووس - ايرنا - مديرکل گمرکات گلستان از پايان عمليات نصب دستگاه ايکس ري کاميوني (سيستم هاي کنترلي) در گمرک اينچه برون در شرق استان خبر داد و گفت: براي راه اندازي اين سيستم 200ميليارد ريال هزينه شده است.

سيد ابراهيم حسيني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهارداشت: 50 درصد هزينه راه اندازي اين دستگاه از محل اعتبارات استاني و با حمايت استاندار گلستان و 50 درصد هم از منابع گمرک جمهوري اسلامي تخصيص يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي زمان بهره برداري رسمي از دستگاه ايکس ري کاميوني گمرک اينچه برون را هفته دولت بيان کرد و افزود: پيش از اين دستگاه ايکس ري مسافري در اين گمرک راه اندازي و از دو قلاده سگ مواد مخدر ياب نيز بهره گيري مي شد.
مديرکل گمرگات گلستان به ارائه خدمات به فعالان اقتصادي نيز اشاره کرد و گفت: الکترونيکي شدن تمام فعاليت هاي گمرکي و ايجاد سامانه هاي مربوط به رويه هاي مختلف آن، حضور کارشناسان گمرک در محل توليد کالا يا بارگيري آن براي صادرات يا واردات جهت تکميل اظهارنامه گمرکي و ارائه برخي تسهيلات براي ترخيص کالا از جمله خدمات اين نهاد به فعالان اقتصادي است.
وي از فعالان اقتصادي گلستان درخواست کرد تا ثبت سفارشات صادراتي خود را از مبادي گمرک استان انجام دهند.
حسيني با يادآوري آغاز فعاليت راه آهن بين المللي ايران- ترکمنستان - قزاقستان درسال 93 به برخي کمبودهاي زيرساختي در اين حوزه اشاره کرد و افزود: اگر امکاناتي چون انبارهاي تخليه و بارگيري در راه آهن فراهم شود، ظرفيت صادرات و واردات ريلي اين استان تا چند برابر افزايش مي يابد.
به گفته وي، در چهار ماه گذشته تنها در بخش صادرات ريلي سه هزار تن کالا به ارزش سه ميليون دلار از اين طريق صادر شده است.
وي به مزيت هاي استفاده از خط ريلي براي صادرات و واردات اشاره کرد و گفت: درحالي که حمل کالا از چين به ايران و برعکس از طريق دريا و با کشتي 45 روز طول مي کشد اما از طريق خط ريلي اين زمان به 14 روز کاهش مي يابد که ظرفيت خوبي بوده و فعالان اقتصادي گلستان از آن استفاده کنند.
حسيني درخصوص کم رونقي بازارچه مرزي اينچه برون نيز گفت: متاسفانه به دليل کمبود برخي زيرساخت هاي رفاهي دراين بازارچه و مقررات و سخت گيري هاي کشور همسايه در ورود اتباع خود به ايران اين بازارچه رونق چنداني ندارد.
وي تصريح کرد: متولي اين بازارچه گمرک نيست بلکه هيات امنا و مديران محلي هستند که بايد با ايجاد زيرساخت هاي مناسب براي مسافران و گردشگران به رونق بازارچه کمک کنند.
گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعيت در شرق گلستان واقع است، گمرک اينچه برون به عنوان تنها گمرک زميني استان در بخش داشلي برون واقع در 80 کيلومتري شمال اين شهرستان در مرز ايران و ترکمنستان قرار دارد.
اينچه برون مرکز گمرکات استان گلستان بوده و زيرمجموعه آن پايانه هاي صادراتي در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستي در گرگان، گمرک بندرترکمن، گمرک فرودگاه بين المللي گرگان است.
همچنين در سالهاي اخير با بهره برداري از راه آهن بين المللي ايران- ترکمنستان - قزاقستان و گذر آن از اينچه برون، خدمات گمرک ريلي به فعاليت معمول در مجموعه گمرکات استان افزوده شد.
استان مرزي و شمالي گلستان با کشور ترکمنستان، درياي خزر و استان هاي مازندران، سمنان و خراسان شمالي همسايه است.
/3039/1648
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه اجتماعی «ایکس» عملکرد دکمه «بلاک» را تغییر می‌دهد

از هیچ کس پنهان نیست که ایلان ماسک جزء طرفداران دکمه بلاک نیست. اکنون ایکس (X) در حال تغییر نحوه عملکرد بلاک‌ها بر روی پلتفرم خود است، اگرچه در حال حاضر آرزوی ماسک برای حذف کامل این قابلیت برآورده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) قابلیت مشاهده پاسخ‌ها را هنگام بلاک تغییر می‌دهد. پیش از این، یک کاربر می‌توانست شخصی را در ایکس مسدود کند و همچنان به پست‌های او پاسخ دهد و شخصی که مسدود شده بود نمی‌توانست آن پاسخ‌ها را ببیند یا بداند شخصی که او را مسدود کرده با پست‌هایش تعامل دارد. اکنون این مورد تغییر می‌کند تا کاربران بتوانند پاسخ‌های مستقیم را ببینند، حتی اگر شخصی که آن را پست کرده، کاربر را مسدود یا بلاک کرده باشد. در پستی از گروه مهندسی ایکس، این شرکت گفت که این تغییر بخشی از تعهد مداوم ما به همسو کردن قابلیت بلاک با اصول ما به عنوان یک میدان عمومی شهری است.

به نقل از انگجت، این پست همچنین اشاره کرد که ممکن است تغییرات بیشتری در بلاک‌ها ایجاد شود که یکی از پرکاربردترین قابلیت‌های ایمنی در این سرویس است. این شرکت گفت: هدف ما این است که به کاربران اجازه دهیم، تجربه خود را کنترل کنند و در عین حال دید عمومی پست‌ها را حفظ کنند. به نظر می‌رسد که این با نظرات قبلی ماسک مطابقت دارد که در موارد متعدد گفته بود که قابلیت بلاک در معرض دید عموم معنی ندارد و بلاک به عنوان یک قابلیت به جز در پیام‌های مستقیم، حذف می‌شود.

تیم مهندسی ایکس در پستی اینگونه توضیح داد: ما در حال ایجاد تغییراتی در نحوه عملکرد بلاک هستیم.

اگر کاربری که شما را مسدود کرده، به یکی از پست‌های شما پاسخ دهد، اکنون می‌توانید پاسخ او را ببینید. این تغییر به شما امکان می‌دهد هر محتوای بد احتمالی را که قبلا نمی‌توانستید مشاهده کنید، شناسایی و گزارش دهید و این از حساب شما و یکپارچگی کلی پلتفرم ما محافظت می‌کند.

این تلاش‌ها بخشی از تعهد مستمر ما به همسو کردن قابلیت بلاک با اصول ما به‌عنوان یک میدان عمومی شهری است. هدف ما این است که به کاربران اجازه دهیم تجربه خود را کنترل کنند و در عین حال دید عمومی پست‌ها را حفظ کنند.

در حال حاضر، تغییرات در مسدود کردن آنقدرها هم شدید نیست. در واقع، حتی ممکن است توسط برخی از کاربرانی که خواهان دید بیشتر در مورد آنچه مردم در مورد آنها در پلتفرم می‌گویند، هستند، استقبال شود. اما این واقعیت که ایکس شروع به تغییر نمایان شدن محتوای مسدود شده قبلی کرده نیز می‌تواند نشانه تغییرات مهم‌تری باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شبکه اجتماعی «ایکس» عملکرد دکمه «بلاک» را تغییر می‌دهد
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین در جهان
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم
  • جزئیات حادثه واژگونی خودروی ایکس ۵۵ پرو