Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید محمد رضا‌ هاشمی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم بر یکسان سازی آمارهای طلاق در استان تاکید کرد و گفت: هر دستگاهی آمار مختلفی از طلاق در قم ارائه می کند که این امر باید مورد بررسی قرار گیرد و دوگانگی از بین برود.

وی با طرح این مطلب که تحلیل درست آمار نقش مهمی در ارائه راهکارها و سیاست گذاری ها دارد بیان کرد:  علت های مختلف طلاق از جمله نقش فضای مجازی، وضعیت اشتغال و معیشت، اعتیاد و سایر موارد باید مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم با بیان این که آمار طلاق های غیر بومی ها در قم می بایتسی مشخص شود تصریح کرد: زوج هایی از استان های دیگر برای طلاق به شهر قم مراجعه می کنند که باید به صورت تفکیکی طلاق بومی استان اعلام شود.

رضا سیار فرماندار قم نیز اظهار داشت: باید در محتواها به موضوع های مختلف از جمله جلوگیری از طلاق، فرهنگسازی در واسطه گری بین زوج ها، ازدواج آسان و برگزاری دوره های آموزشی تاکید شود. دراین راستا باید با استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی به معرفی زوج های موفق به عنوان الگو به سایر جوانان بهره برد.

وی از تهیه طرحی به عنوان بازگشت مجدد به زندگی گفت: این طرح توسط فرمانداری قم تهیه شده است و آماده هستیم با استفاده از توان دستگاه های متولی از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی قم و سایر نهادها آن را اجرایی کنیم.

فرماندار قم ادامه داد: بسیاری از افرادی که بعد از طلاق برای جداسازی یارانه ها به فرمانداری مراجعه می کنند از طلاق پشیمان هستند.

سیار خاطرنشان کرد: آماده هستیم روند جداسازی یارانه های زوج های طلاق گرفته را به عقب بندازیم تا با برگزاری مشاوره ها در فرمانداری زمینه بازگشت مجدد زوج ها به زندگی را فراهم سازیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج رسانه طلاق قم معاون سیاسی امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کارگروه تخصصی رؤسای شعب دیوان عالی کشور با عنوان بررسی موضوع وکیل در مرحله فرجام‌خواهی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور، در این جلسه با گرامیداشت روز معلم، به بخشی از سخنان امام راحل (ره) درباره شهید مطهری اشاره کرد و اظهار داشت: "خدمتی که استاد شهید مطهری به نسل جوان و جامعه نموده کم نظیر است. آثاری که از او هست، بی استثنا، همه آثارش خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم: «بی استثنا آثارش خوب است». انسان ساز است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آئین دادرسی مدنی و کیفری در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس تصویب شده است و پیگیر هستیم که در این مجلس به تصویب نهایی برسد.

وی با تاکید بر لزوم اختصاص بودجه مستقل برای پیشبرد برنامه‌های دیوان عالی کشور، از تصویب ردیف بودجه مستقل برای بخشی از هزینه‌های دیوان عالی کشور خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه دیوان عالی کشور در قانون اساسی دو مسئولیت مهم و اساسیِ نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضائی را برعهده دارد، اظهار داشت: این دو مسئولیت اطلاق دارد و عملکرد صحیح و ضابطه‌مند در این زمینه، با تعریف درست از نحوه نظارت و یا اصلاح قانون و اصلاح روش‌ها و اصلاح ساختار ممکن خواهد بود، چنانچه قضات در این رابطه پیشنهاداتی به منظور پیشبرد هر چه بهتر امور دارند، ارائه دهند.

وی تصریح کرد: آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست، به طوری که وارده پرونده‌های ما در این زمینه فقط در فروردین ماه بیش از ۸۰۰ فقره بوده است که بخش عمده آن مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق بوده است و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی چهارگانه حقوقی، خانواده، جرایم ناشی از مواد مخدر و دیگر عناوین کیفری در دیوان عالی کشور و آسیب شناسی پرونده‌های مطروحه اظهار داشت: ان‌شاءالله خروجی این جلسات برای دستگاه قضائی و عموم جامعه مفید به فایده باشد؛ استفاده از نظرات، پیشنهادات و تجربیات همکاران قضائی در رفع اشکالات و مدیریت کلان دیوان عالی کشور مثمر ثمر خواهد بود.

گفتنی است؛ در این جلسه موضوع وکیل در مرحله فرجام‌خواهی در پرونده‌های حقوقی و کیفری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 6097195

دیگر خبرها

  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • سیل و آبگرفتگی در روستای «چنداب» گرمسار
  • رهاسازی «مرکاپتان» سرقت شده باعث بوی نامطبوع در بندرترکمن بود
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • ممنوعیت رفت و آمد شبانه در تهران+ اطلاعیه