Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان برنامه و بودجه پیرو قرائت و انتشار گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره اقدامات انجام شده پس از زلزله کرمانشاه توضیحاتی منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، در بند ۴ پیشنهادات گزارش کمیسیون اصل ۹۰ چنین عنوان شده "با توجه به اذن مقام معظم رهبری می‌بایست مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی صرفا در مناطق زلزله زده هزینه می شد، لیکن سازمان برنامه و بودجه در اسفندماه سال ۱۳۹۶ نسبت به جابجایی این مبلغ اقدام و در محل دیگری هزینه نموده است" که سازمان برنامه و بودجه ضمن تکذیب و رد این موضوع تاکید کرد:‌ تامین نقدینگی همه تخصیصهای مناطق زلزله زده کرمانشاه از محل اعتبار ۲۰۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام دفتر تلفیق سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص‌های انجام شده برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه از محل اعتبارات مذکور بشرح زیر است:

۱-پرداخت مبلغ ۱۶۴/۸۱۶/۲ میلیون ریال طی نامه شماره ۱۵۱۷۹۹۲ مورخ ۲۴/۸/۱۳۹۶ بابت بازسازی مناطق زلزله زده در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت.

۲- پرداخت مبلغ ۰۰۰/۲۱۰ میلیون ریال طی نامه شماره ۲۰۵۲۰۲۴ مورخ ۷/۹/۱۳۹۶ بابت جبران خسارت دامداران زلزله زده کرمانشاه در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار گرفت.

۳-پرداخت مبلغ ۰۰۰/۱۵۹ میلیون ریال بر اساس مصوبه شماره ۱۲۹۶۳۷/۵۴۹۵۷هـ مورخ ۳/۱۱/۱۳۹۶ هیات محترم دولت بابت جبران خسارت واحدهای دامپروری زلزله زدگان در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار گرفت.

۴-بر اساس مصوبه شماره ۱۴۶۵۶۴/ت۵۵۰۹۱هـ مورخ ۵/۱۲/۱۳۹۶ هیات محترم دولت پرداخت مبلغ ۷۲۲/۸۷ میلیون ریالبابت بازسازی مناطق زلزله زده صورت گرفته است.

۵-بر اساس مصوبه شماره ۱۵۸۵۹۷/ت۵۵۱۶۰هـ مورخ ۲۸/۱۲/۱۳۹۶ هیات دولت مبلغ ۰۰۰/۴۰ میلیون ریال اعتبار به منظور جبران خسارت حوادث ناشی از زلزله کرمانشاه در اختیار وزارت کشور قرار گرفت.

همچنین علاوه بر اقدامات انجام شده در سال ۱۳۹۶ اقداماتی که از ابتدای سالجاری توسط دولت انجام گرفته به شرح زیر است.

۶-پرداخت مبلغ ۰۰۰/۵۰۰/۱ میلیون ریال در قالب تنخواه گردان بابت جبران خسارات ناشی از زلزله در استان کرمانشاه طی نامه شماره ۳۵۷۶۹ مورخ ۱/۲/۱۳۹۷ در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت.

۷-اخذ مصوبه از هیات محترم دولت به شماره ۱۷۹۹۶/ت۵۵۴۴۷هـ مورخ ۲۲/۲/۱۳۹۷ که منجر به پرداخت مبلغ۳۹۰/۵۳۵/۲ میلیون ریال اعتبار به بنیاد مسکن جهت جبران خسارات ناشی از حوادث زلزله کرمانشاه به منظور ساخت و بازسازی ساختمانهای حادثه دیده از زلزله  گردید.

۸- علاوه بر موارد فوق الذکر تخصیص اعتبارات استانی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به صورت صد در صد پرداخت شد.

موارد مشروحه فوق ،‌  موید این نکته است که نقدینگی تمام تخصیص های مناطق زلزله زده کرمانشاه از محل اعتبار ۲۰۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی تامین شده و  مطالبی در خصوص جابجایی این مبلغ و هزینه کرد آن در سایر موضوعات صحیح نمی باشد. شایسته است افراد و رسانه ها قبل از هرگونه اعلام نظر و ایجاد شبهه در افکار عمومی از صحت اطلاعات ارائه شده اطمینان حاصل نمایند.

مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت روابط عمومی زلزله صندوق توسعه ملی کمیسیون اصل ۹۰ مسکن رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محسن افشارچی استاندار زنجان از مساجد تاریخی چهلستون و یری پایین در بافت تاریخی زنجان بازدید کرد و اعتباری را برای ادامه مرمت این دو بنای تاریخی تخصیص داد.    استاندار زنجان در طی این بازدید با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان، ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد مذکور در خصوص مسائل مختلف و مشکلات این بناهای تاریخی دیدار و گفتگو کرد.    افشارچی با اشاره به اینکه این دو مسجد قدیمی با عبادت علما و مومنان در طول تاریخ شناخته می‌شود، گفت: فرآیند مرمت مسجد تاریخی چهلستون و تکیه تاریخی مسجد یری پایین با جدیت باید تداوم یابد و برای هر دو بنای تاریخی اعتبار تخصیص یافته است.   او پس از بازدید از مسجد تاریخی چهلستون و ۱۴ ماه مرمت مستمر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در این بنا، بیان کرد: مرمت شبستان مسجد چهلستون به نحو احسن انجام شده و برای ادامه روند مرمت در این مسجد تاریخی، بویژه برای کف سازی بنا، ۳ میلیارد از محل اعتبارات عمرانی استان تخصیص داده شده است.    افشارچی همچنین، افزود: برای ادامه مرمت مسجد یری پایین و به ویژه برای تکیه مسجد یری پایین ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار امانی تخصیص یافته است.   سید سعید صفوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان نیز در این بازدید گفت: در مسجد چهلستون، علاوه بر مجموعه عملیات مرمتی سال گذشته، کف‌سازی و رفع مشکلات برق رسانی از اقدامات برنامه ریزی شده است. در تکیه مسجد یری پایین نیز، باید آواربرداری سقف، بام‌سازی، تعویض تیرهای چوبی پوسیده، دوخت و دوز ترک‌های عمیق و نیمه عمیق، برچیدن‌ اندود نمای ورودی اصلی و اجرای ارسی انجام شود.   مسجد چهل‌ستون زنجان از مساجد تاریخی شهر زنجان است. این مسجد در بافت بازار بالای زنجان در ضلع جنوب شرقی مسجد جامع زنجان در راسته معروف به راسته حجت‌الاسلام قرار دارد. طبق کتیبه‌ای که روی پیشانی ورودی بنا نصب‌شده این بنای در سال ۱۲۸۴ هجری قمری ساخته‌شده است و مسجد یری پایین در قسمت جنوبی زنجان و در یکی از مراکز محله قدیمی این شهر واقع شده که شامل مسجد، آب انبار، تکیه و ساباط است و در فهرست آثار تاریخی ملی به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • مهدی قمصریان: صندوق تامین در ۸ سال ۲۱.۵ همت خسارت پرداخت و از حبس حدود ۶۰هزار نفر جلوگیری کرده است
  • صادرات ۱۰۷ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان رضوی طی سال گذشته
  • تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان
  • آزادی زندانی ۶۱ ساله یزدی با کمک یک خانواده
  • ماجرای تخصیص وام به مدیران شهرداری تهران برای مسکن
  • تامین سرانه‌های آموزشی گرمدره با تخصیص اراضی دولتی
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار