Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@04:43:23 GMT

ظریف در اجلاس وزیران خارجه آسه آن شرکت کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۶۷۵۶

ظریف در اجلاس وزیران خارجه آسه آن شرکت کرد


محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه در پنجاه و یکمین اجلاس وزیران خارجه اتحادیه جنوب شرق آسیا 'آسه آن' شرکت کرد.

 جواد انصاری سفیر ایران در سنگاپور ظریف را در این اجلاس همراهی می‌کند.

وزیر امورخارجه ایران شامگاه چهارشنبه از طریق فرودگاه چانگی و پس از سفری یکروزه به سریلانکا برای شرکت در پنجاه و یکمین اجلاس وزیران امورخارجه کشور‌های عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا 'آسه آن' و امضای اسناد الحاق ایران به پیمان مودت و همکاری این اتحادیه وارد سنگاپور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجلاس وزیران خارجه اتحادیه کشور‌های آسیای جنوب شرقی (آ. سه. آن) و نشست‌های مرتبط با آن از روز دوشنبه (هشتم مرداد ۹۷) به منظور گفت: وگو در مورد موضوعات منطقه و فرامنطقه‌ای مرتبط به این اتحادیه و پیمان تاک در سنگاپور گرد هم آمدند.

علاوه بر وزیران امورخارجه ۱۰ کشور عضو آسه آن، وزیران خارجه کشور‌های ترکیه، روسیه، چین، هند و دیگر شرکای گفت: وگویی این اتحادیه در این اجلاس شرکت کردند.

اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا که از سال ۱۹۶۷ فعالیت خود را با اهداف غیراقتصادی آغاز کرد، در کمتر از یک دهه اقتصاد را محور اصلی همکاری‌های خود قرار داد و توانست با افزایش تعداد اعضاء اولیه خود به ۱۰ عضو مسیری را در پیش گیرد که اکنون می‌توان از آن به عنوان معادله‌ای موفق یاد کرد.

این اتحادیه که سنگ بنای اولیه خود را با حضور تایلند، اندونزی، مالزی، سنگاپور و فیلیپین بنا نهاد در سال‌های بعد و تا پیش از پایان یافتن قرن بیستم، برونئی، میانمار، کامبوج، لائوس و ویتنام را نیز با خود همراه کردند تا از ظرفیت‌های موجود در هر یک از این کشور‌ها به نفع توسعه اقتصادی منطقه بهره ببرند.

اگرچه هر یک از اعضاء این اتحادیه به تنهایی دارای ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند توسعه خود را تضمین کنند، اما آنچه سرعت موتور توسعه این کشور‌ها را به حرکت درآورده، تعامل و همکاری بین آنهاست که از سال ۱۹۹۷ و با مطرح شدن تشکیل جامعه واحد اقتصادی آ. سه. آن در دستور کار دولتمردان منطقه قرار داشته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر امورخارجه سنگاپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

شانا _ گروه فیلم: نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز یکشنبه (نهم اردیبهشت‌) با حضور رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، امیر هوشنگ کرمی، سرپرست امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران، سلیمان قاسمیان، مدیرکل آسیا، آفریقا و اقیانوسیه معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و علی شاهوردی، مدیر هماهنگی افزایش ظرفیت و تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های فراسرزمینی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا برگزار شد.

دریافت 28 MB

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا