Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@21:01:28 GMT

خاموشی ها در آران و بیدگل به یک چهارم کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۶۷۶۰

خاموشی ها در آران و بیدگل به یک چهارم کاهش یافت

حمیدرضا رجبی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به کاهش مصرف برق و بهبود نسبی هوا در استان اصفهان، از ابتدای هفته قطعی برق در این شهرستان نیز کاهش چشمگیری داشته و از 16 خط به چهار خط کاهش یافته است.
وی افزود: پیش بینی می شود در صورت تداوم کاهش دما، از نیمه مردادماه قطعی برق و خاموشی با تامین برق پایدار به صفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر امور برق آران و بیدگل با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی به ویژه در ساعت های 11 تا 17 بیان کرد: فرهنگ سازی بهترین راهکار مدیریت مصرف برق و جلوگیری از اعمال قطعی هاست و در ساعت های اوج میزان مصرف باید مردم بیشتر رعایت کنند.
او همچنین بر خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولرهای گازی و استفاده نکردن از لوازم پرمصرفی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جاروبرقی همزمان با وسائل سرمایشی از جمله در ساعت های اوج مصرف برق تاکید کرد.
سهمیه قطعی برق شهرستان آران و بیدگل روزانه نزدیک به پنج تا هشت مگاوات است.
رجبی پیش تر از افزایش نزدیک به چهار درصدی میزان مصرف برق در شهرستان آران و بیدگل نسبت به سال گذشته، به طور میانگین روزانه از 72 به 75 مگاوات خبر داده بود.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد. 
7472/8123
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان اصفهان اصفهان انرژی صرفه جویی در مصرف فرهنگ سازی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوربابا؛ آیینی چند صد ساله در نیمه ماه رمضان در آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری  صدا و سیما ، مرکزاصفهان ؛ حجت الاسلام یارمند این مراسم را نمادی از سنت انفاق و دعوت به کریمانه زیستن و نوعی تبلیغ خداباوری و تشویق به پیروی از دستورات الهی را برای کودکان و نوجوانان دارد.


وی افزود:تنوع و تعداد آیین‌ها و آداب و رسوم، دلیل غنای فرهنگی یک جامعه است و در روزگار بحران هویت، یکی از راه‌های حفظ هویت فرهنگی، بازگشت به آیین‌ها و آداب و رسوم سنتی است.


این آیین در نیمه نخست ماه مبارک رمضان بوی‍ژه در شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در آران و بیدگل اجرا می‌شود و گرچه به آیینی شاد و کودکانه شناخته می‌شود، اما نمادی از سنت حسنه انفاق و دعوت به کریمانه زیستن است.


آواز آیینی هوربابایی در آران و بیدگل در دو بخش از شب اول تا شب نیمه‌ی رمضان و نیز در شب نیمه‌ی رمضان اجرا می‌شود. گروهی از کودکان و نوجوانان و بزرگان محله طبق قرار قبلی بین خودشان، بعد از افطار در یک مکان مشخص جمع شده و بنا به رأی، یک نفر صندوق‌دار و یک نفر میان‌دار انتخاب کرده و پس از فرستادن سه صلوات بلند که معنای خبری دارد به راه می‌افتند و در کوچه پس کوچه‌های شهر به گردش درآمده و نیاز خود را طلب می‌کنند و صاحبان خانه‌ها و کاسبان محله هدیه‌ای را به گروه میدهند آن هدیه در راه نیازمندان خرج می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه
  • مشارکت ۱۵ هزار نفر در پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل
  • سوال مسابقه روز هفدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل
  • ورود گردشگران به این کویر ممنوع شد
  • نگاهی به آیین سنتی هوم بابایی در آران و بیدگل + فیلم
  • ۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد
  • سوال مسابقه روز شانزدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل
  • توزیع بسته معیشتی در آران و بیدگل
  • وقوع حادثه تصادف در یکی از خیابان‌های آران و بیدگل + فیلم
  • هوربابا؛ آیینی چند صد ساله در نیمه ماه رمضان در آران و بیدگل