Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبير کل سازمان ملل متحد با ابراز نگراني از بروز خشونت در زيمبابوه در آستانه اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري، خويشتنداري مردم اين کشور را خواستار شد.
به گزارش روز پنجشنبه پارس تودي به نقل از خبرگزاري رويترز، «آنتونيو گوترش»، دبير کل سازمان ملل متحد از رهبران سياسي و مردم زيمبابوه خواست که خويشتن دار باشند و تا زمان حل اختلاف ها و اعلام نتايج انتخابات از هرگونه خشونت خودداري کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوترش با اشاره به تعهدات و پايبندي به صلح مقامات کنوني و احزاب سياسي زيمبابوه، تضمين فرايند مسالمت آميز انتخاباتي را خواستار شد.
تظاهرات در اعتراض به نتايج انتخابات پارلماني زيمبابوه و پيروزي حزب حاکم، در خيابان هاي شهر هراره، پايتخت اين کشور به خشونت کشيده شده و سه کشته بر جاي گذاشت .
انتخابات پارلماني زيمبابوه روز دوشنبه 30 ژوئيه همزمان با انتخابات رياست‌ جمهوري برگزار شد.
نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري هنوز اعلام نشده است.
حزب حاکم «زانو-پي‌اف» (ZANU-PF) بر اساس آخرين نتايج انتخابات پارلماني اين کشور بيشترين کرسي را از آن خود کرد.
در اين انتخابات، «امرسون منانگاگوا» Emmerson Mnangagwa، رهبر حزب حاکم و رئيس جمهوري موقت کنوني نيز با «نلسون چاميسا» Nelson Chamisa نامزد مخالفان دولت براي تصدي سمت رياست جمهوري رقابت کرد.
اين نخستين انتخابات بدون حضور «رابرت موگابه» رئيس جمهوري مستعفي زيمبابوه از زمان استقلال اين کشور در سال 1980 بود.
135/112
بيشتر بخوايند :
تظاهرات در اعتراض به نتايج انتخابات پارلماني زيمبابوه+ ويدئو
نظارت ناظران خارجي بر روند انتخابات زيمبابوه

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، دیوید کامرون صبح امروز به اسرائیل رفت و قرار است با نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیدار کند. به گزارش رسانه‌های انگلیسی، وزیر امور خارجه انگلیس قرار است در این دیدار، علاوه بر دعوت به خویشتنداری، از اسرائیل بخواهد تا بر سر امدادرسانی به مردم غزه، مشکل ایجاد نکند.
ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز دیروز اعلام کرد با نتانیاهو گفتگو و حمایت انگلیس از اسرائیل را بار دیگر اعلام کرده است. وی در این گفتگو همچنین خطر‌های افزایش تنش، در پی حمله ایران به اسرائیل را گوشزد کرده است.

دیگر خبرها

  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درخصوص اظهارات برخی نمایندگان درباره تحولات بازار ارز
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود