Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@02:46:51 GMT

افزایش تصادفات ساختگی برای گرفتن دیه + صوت

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۷۱۷۴

افزایش تصادفات ساختگی برای گرفتن دیه + صوت

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه پیک بامدادی رادیو ایران به موضوع افزایش تصادفات ساختگی پرداخته است.

گفتنی است؛ نرخ دیه 231 میلیون تومانی که در ماه‌های حرام به 308 میلیون تومان می‌رسد به انگیزه‌ای برای سودجویان و متخلفان تبدیل شده تا با تصادفات ساختگی از بیمه‌ها خسارت بگیرند.

سودجویان حتی اقدام به شکستن دست و پای خود و دیگران می‌کنند تا به ناحق پولی از شرکت‌های بیمه بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تغییر در قرار بازداشت؛ تسهیل در فرار از جرم + صوت 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/   شکستن دست و پا برای گرفتن دیه + فیلم  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیک بامدادی دانلود فیلم پیک بامدادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار فوتی های تصادف در ۳ روز اول طرح نوروزی

 
به گزارش تابناک، سردار حسن مومنی در مراسم سراسری آغاز اجرایی پویش «چشم‌به‌راهیم» با بیان اینکه در سالی که گذشت، ۱۴ نفر از همکاران سازمان راهداری در راه خدمت به مردم جان خود را از دست دادند، گفت: ما برای کنترل تصادفات از دو روش اقدامات سلبی و ایجابی عمل می‌کنیم و اقدامات ایجابی شامل فرهنگ‌سازی می‌شود. بیش از ۸۰ درصد تصادفات در اثر سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و عموما به‌دلیل استفاده از تلفن همراه و خستگی و خواب‌آلودگی است؛ این عوامل همه مربوط به راننده است و اگر به این عوامل توجه کنیم، می‌توانیم ۸۰ درصد سوانح را کاهش دهیم.

وی‌ ادامه داد: به نسبت آزادراه‌هایی که در کشور داریم که ایمنی زیادی دارند، تعداد فوتی‌هایمان‌هم زیاد است و این از سرعت، خستگی و خواب‌آلودگی ناشی می‌شود که در دو سال گذشته هم افزایش داشته است. در این خصوص درخواست داریم هموطنان برنامه‌ریزی‌هایشان را فشرده انجام ندهند، برای اینکه زمان از دست رفته را جبران کند، زیرا این موضوع منجر به سانحه می‌شود. در ‌آن صورت برای ۱۴۰۳ روزنه خوبی خواهیم داشت و می‌توانیم به کاهش تصادفات امیدوار باشیم.

رئیس پلیس راه کشور اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۲، تعداد ۱۲۱۷ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند که آمار بالایی نسبت به سال‌های گذشته بود، آمار ۱۱ ماهه امسال هم حاکی از آن است که بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. همچنین آمار کشته‌شدگان در تصادفات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۱۲ درصد افزایش داشته، در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۸ درصد افزایش داشته و این افزایش در سال ۱۴۰۲ تا کنون به ۳.۴ درصد رسیده است که باز هم باید کاهش یابد.

مرگ ۱۱۰ تن در تصادفات ۳ روز اول طرح نوروز ۱۴۰۳
مومنی با بیان اینکه در سه روز گذشته ۱۱۰ نفر جان خود را از دست دادند، گفت: با توجه به ارتباطات با سازمان راهداری، تعاملات خوبی داریم و تمرکزمان را بر ۳۰ کیلومتری شهرها را افزایش دادیم. زیرا تراکم جمعیت در این مناطق بیشتر است و احتمال رانندگی با حالت خواب‌آلودگی برای رسیدن به مقصد هم بیشتر است. از این رو در ایام نوروز بر ۳۰ کیلومتری شهرهای تمرکز کردیم تا حوادث را کم کنیم.

وی با اشاره به اقدامات سلبی از سوی پلیس راه نیز اظهار کرد: باید با رانندگان خاطی برخورد جدی شود. البته بیش از ۹۰ درصد رانندگان قانون‌مند هستند و تخلف حادثه‌ساز انجام نمی‌دهند، اما برخی هستند که می‌خواهند تخلف خود را تحمیل کنند که باید با آنها برخورد شود؛ زیرا حتی یک اشتباه هم می‌تواند به آخرین اشتباه تبدیل شود. به همین دلیل در نوروز ۱۴۰۳ با کسانی که تخلف حادثه‌ساز دارند، برخورد خواهیم کرد.

رئیس پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: واقعیت کشور ما این است که نرخ جرایم رانندگی بازدارنده نیست، کسی که تخلف می‌کند، باید تاوان سنگینی دهد چون جان خودش و دیگران را به خطر می‌اندازد. درخواست ما این است که این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد، زیرا جریمه سبد خانوار نیست که اگر افزایش پیدا کند، در معیشت مردم اثر بگذارد، بلکه تصادفات را کاهش می‌دهد.

مومنی ادامه داد: ما در کشور با پدیده جوان‌مرگی‌روبه‌رو هستیم. ۲۲ درصد کشته‌شدگان ما در تصادفات بین ۲۰ تا ۳۰ سال دارند، بیش از ۶۵ درصد کشته‌های ما از کسانی هستند که بین ۲۰ تا ۶۰ سال دارند و در سنین کار هستند که کشته شدن آنها صدمات جبران‌ناپذیر دارد. از نظر اقتصادی هم هفت درصد درصد تولید ناخالص ملی، هزینه تصادفات است و تبعات اجتماعی پنهانی دارد که قابل محاسبه نیست.

 منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۶۰ همت هزینه سالانه تصادفات جاده‌ ای می‌ شود
  • کشته شدن ۱۱۰ نفر در تصادفات ۳ روز اخیر
  • مرگ ۱۱۰ تن در تصادفات ۳ روز اول طرح نوروز ۱۴۰۳
  • آمار فوتی های تصادف در ۳ روز اول طرح نوروزی
  • آمار فوتی های تصادف در ۳ روز اول طرح نوروزی اعلام شد
  • کمین سودجویان و زمین‌خواران برای ‌تصرف ‌اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز
  • آمار فوتی‌های تصادفات نوروزی ۵ سال اخیر + جزئیات
  • ۵۰ میلیون جریمه سرعت غیرمجاز
  • فوت ۵ هزار نفر در تصادفات نوروزی ۵ سال اخیر
  • مرگ حدود پنج هزار نفر در تصادفات نوروز ۵ سال اخیر