Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدال فیلدز ریاضی که روز چهارشنبه در ریودوژانیرو به کوچر بیرکار، تبعه کرد ایرانی ساکن بریتانیا اهدا شده بود دقایقی پس از اهدا در سالن برگزاری کنگره بین المللی ریاضی دزدیده شد.

به گزارش یورونیوز، برگزار کنندگان این مراسم با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از ناپدید شدن پاکت حاوی مدال که ریاضی دان کرد ایرانی در حاشیه مراسم بر روی یک میز جا گذاشته بود، اعلام کردند: «تصاویر ضبط شده از مراسم در حال آنالیز و بررسی است و مسئولان برگزاری این رویداد به همراه پلیس در حال تحقیق بر روی این ماجرا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کوچر بیرکار، ریاضی دان ایرانی، چهل ساله و متولد شهر مریوان است. او از سال ۲۰۰۰ به عنوان پناهنده سیاسی در بریتانیا زندگی می کند و به تدریس در دانشگاه کمبریج اشتغال دارد. او امسال به همراه سه ریاضیدان دیگر که دارای ملیت آلمانی، ایتالیا و هندی هستند به دلیل تحقیقات و کار بر روی پروژه هایی ارزشمند، مهمترین جایزه ریاضیات جهان را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: یک ایرانی برنده "نوبل ریاضی" شد

به گزارش رسانه های فرانسوی آقای بیرکار بر خلاف سه برگزیده دیگر جایزه فیلدز در کنفرانس خبری پس از مراسم شرکت نکرد.

به گزارش یک سایت اطلاع رسانی در برزیل مدال فیلدز دقایقی پس از اهدا به ریاضیدان ایرانی در یکی از سالن های برگزاری مراسم دزدیده شد. این گزارش حاکی است که دانشمند ایرانی مدال خود را که به همراه موبایل و کیف پول اش درون پاکتی قرار داشت بر روی میزی گذاشته بود اما در یک لحظه غفلت ناگهان متوجه شد که پاکت را دزدیده اند.

او به محض مطلع شدن از ماجرا برگزار کنندگان را در جریان قرار داد. مسئولان برگزاری دقایقی بعد پاکت را زیر یک تریبون پیدا کردند اما از مدال و کیف پول در آن خبری نبود.

مدال فیلدز عالی ترین نشان برای تقدیر از دانشمندان حوزه ریاضی در جهان است که از آن به عنوان نوبل ریاضیات نیز نام برده می شود.

این جایزه هر چهار سال یکبار به چهار دانشمند حوزه ریاضی که کمتر از چهل سال داشته باشند اهدا می شود.

جایزه فیلدز امسال در جریان برگزاری کنگره جهانی ریاضی در ریودوژانیرو به برگزیدگان اهدا شد. در این مراسم که برای نخستین بار در نیمکره جنوبی برگزار می شد حدود سه هزار نفر شرکت داشتند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: علم مدال فیلدز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ای شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، در جریان برگزاری مرحله نهایی رقابت ماده پرتاب چکش مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دلی در کشور امارات در حال برگزاری است،مهدی هفت چشمه پرتابگر جوانان و خوش آتیه کشورمان موفق شد در جایگاه دوم قرار گیرد و مدال نقره این دوره از مسابقات را کسب نماید.

بر همین اساس هفت چشمه موفق شد با پرتابی به مسافت ۶۶.۶۴متر و فقط ۶ سانتیمتر کمتر نسبت به نفر نخست در جایگاه دوم بایستد.

همچنین علی سروری دیگر نماینده کشورمان در این مسابقات نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت و دستش از کسب مدال کوتاه ماند.

کد خبر 6089384

دیگر خبرها

  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • واکنش سخنگوی دولت به رکوردشکنی دونده زن ایرانی در آسیا
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
  • فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ای شد
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی