Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@15:23:53 GMT

تغییر کاربری یک آب بندان به زباله دانی!

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۷۶۳۶

تغییر کاربری یک آب بندان به زباله دانی!

فرماندار فریدونکنار گفت: آب بندان بزرگ بیشه محله این شهرستان تبدیل به زباله دانی شده است.

‌به گزارش ایسنا، محمدمهدی نصیری‌کناری در نشست بررسی مشکلات و مسائل موجود در حوزه منابع طبیعی فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف ما به لحاظ انسانی و اداری، حفظ منابع طبیعی و اتفاق‌هایی است که در پیرامون محیط زیست در جریان است و موجب مخاطراتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سودانگاری جوامع بشری به سمتی رفته که از اراضی ساحلی برای منافع خود استفاده می کنند اما باید طرح هایی ارائه شود که ضمن حفظ حریم دریا به سیمای بصری کمک کند.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به این که به عنوان مثال جنگل اسبوکلا اگر مدیریت و تبدیل به بوستان نشود، مشکلاتی به وجود می آید که در نهایت آن را از دست می دهیم، خاطرنشان کرد: جنگل باریکرود فریدونکنار از امکانات بسیار خوب طبیعی برخوردار است و باید از آن نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

نصیری با بیان این که آب بندان بزرگ بیشه محله یک میراث و منبع بسیار مهمی است که در حال حاضر تبدیل به زباله دانی شده و جای افسوس دارد، اظهار کرد: طرح ارائه شده گردشگری در ساحل باید مورد ارزیابی مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح خردمندانه و آینده نگرانه با تاکید بر حفاظت از منابع طبیعی در اولویت باشد، خاطرنشان کرد: در طرح‌ها باید نسبت به نابودی منابع طبیعی نگران بود و این امر در فریدونکنار به طو جد پیگیری می‌شود.

‌اجرای طرح کاداستر در تمامی سواحل مازندران

موسوی تاکامی مدیرکل منابع طبیعی  نیز در این جلسه اظهارکرد: به صورت پیوسته باید به سمتی برویم که منابع در اختیار، نظام‌مند و هدفمند شود.

وی با اشاره به این که دست متجاوز را نمی‌توان قطع کرد یادآور شد:تمامی سواحل مازندران طرح کاداستر در حال اجرا است وآمادگی کامل وجود دارد که از سواحل فریدونکنار استفاده بهینه شود چرا که این منابع متعلق به همه بوده و با نگاه حفاظت از جنگل‌های جلگه‌ای استفاده کامل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران-ساری با اشاره به این که بسیاری از دهیاری‌ها و شهرداری‌ها کمک زیادی به مجموعه منابع طبیعی داشتند، تصریح کرد: برای حفاظت از جنگل‌ها و سواحل تنها جنگلی که به ودیعه گذاشته شد، جنگل‌های مازندران است و همه باید در حفظ آن سهیم باشند.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکل منابع طبیعی این بوده که تمامی عرصه‌ها را خود در حال حفاظت دارد که این امر باید به مردم سپرده می‌شد.

‌هیچ گونه مزایده‌ای ‌در سواحل جنگلی و ساحلی انجام نمی‌دهیم

حمید بخشی شهردار فریدونکنار نیز با بیان این که یکی از اشتباهات تاریخی این بوده که می پنداریم منابع طبیعی برای دولت است تصریح کرد: این امر اشتباهی است چرا که مردم خود بهترین حافظان منابع هستند.

وی افزود: برای حفظ منابع ملی و طبیعی باید مشارکت مردم را در نظر بگیریم.

بخشی با اشاره به این که در بابلسر و فریدونکنار هیچ گونه مزایده‌ای را در سواحل جنگلی و ساحلی انجام نمی‌دهیم، یادآور شد: هیچ راهی به غیر از تفریحی و توریستی برای حفظ محیط زیست در ساحل وجود ندارد.

شهردار فریدونکنار گفت: جنگل‌های جلگه‌ای باید به شیوه‌های مختلف حفظ شود.

به گزارش ایسنا، اجرای طرح پیاده راه ساحلی و جابه جایی ملک مرکز تحقیقات از جنب پل میلاد به کنار بندر، اجرای طرح گردشگری جنگل‌های باریکرود و احیای آب بندانهای مشترک روستاهای بزرگ بیشه محله و شیرمحله از موضوعات مهم و مطروحه این جلسه بود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام زباله منطقه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ

به گزارش خبرگزاری مهر، شاپور صفری با اعلام خبر آزادسازی ۳۰۰ هکتار از اراضی در معرض تغییر کاربری در حوزه قضائی چهارباغ گفت: این شهرستان با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی که دارد و از آنجایی که تغییر کاربری‌های غیرمجاز، عوائد زیادی برای متخلفان در پی دارد یکی از شهرهای هدف برای این افراد است.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ بیان کرد: در پی گزارش جهاد کشاورزی در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز در «رامجین» و روستاهای «قاسم گرجی» و «رمنده»، دستورات برای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه در عملیات انجام شده ۳۰۰ هکتار به ارزش ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آزادسازی شده است، افزود: در این اقدام ۱۵۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز، ۱۰ مورد بنا و ویلای غیرمجاز در حال ساخت، ۵۰ مورد دپوی مصالح، هشت مورد استخر و ۲۵ مورد محوطه سازی اعمال قانون شد.

کد خبر 6091836

دیگر خبرها

  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟