Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@20:17:37 GMT

دومین جشنواره منطقه‌ای شعر ابن حسام برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۷۹۸۹

دومین جشنواره منطقه‌ای شعر ابن حسام برگزار می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی از برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای شعر ابن حسام در اسفندماه امسال خبر داد و افزود: در فاز نخست طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان ۴۳ شغل مزیت دار شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان بیرجند، جلال الدین صادقی امروز (11 مرداد) در دیدار معاونین جهاد دانشگاهی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد:  در حوزه پژوهش سال گذشته در ادامه پروژه 5 ساله دهکده گیاهان دارویی اقداماتی انجام شده و تا 3 سال دیگر این پروژه به مرحله نهایی می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه سال گذشته فعالیت‌های تحقیقاتی با تمرکز بر محصولات استراتژیک زرشک و عناب شکل گرفته، افزود: همچنین طرح پایه پتانسیل گیاهان دارویی خراسان جنوبی انجام شده است.

 

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به آماده سازی 14 هکتار زمین تحقیقاتی در پروژه دهکده گیاهان دارویی، ادامه داد: از این میزان در 10 هکتار آبیاری قطره‌ای اجرا شده است.

 

صادقی با بیان اینکه طرح تنوع ژنتیکی عناب در حال اقدام است، گفت: کشت بافت 50 درصد پیشرفت دارد و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

 

وی به اجرای طرح نیازسنجی بانوان خانه‌دار با موضوع افزایش نشاط و شادابی در بین این بانوان اشاره کرد و افزود: نتیجه این طرح این بود که بانوان مهمترین نیاز و مشکل خود را در حوزه فرزندپروری عنوان کردند.

 

 رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی از تهیه نقشه آسیب‌های اجتماعی بانوان خانه‌دار در 11 محله شهر بیرجند خبر داد و بیان کرد: سال گشذته 15 طرح نظرسنجی توسط ایسپا (مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی) استان انجام شده است.

 

صادقی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف جهاد دانشگاهی تقویت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها است، گفت: سال گذشته اولین جشنواره شعر ابن حسام خوسفی برگزار شد و این شاعر استان می‌تواند به برند منطقه‌ای و ملی تبدیل شود.

 

وی از برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای شعر ابن حسام در اسفندماه امسال خبر داد و افزود: سال گذشته فرهنگسرای ابن حسام راه اندازی شد که در این مجموعه بر توسعه فرهنگ و هنر سنتی تاکید می‌شود تا جوانان به سمت هنرهای بیگانه گرایش پیدا نکنند.

 

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 600 دانشجو در آموزش‌های بلندمدت جهاد دانشگاهی شرکت کردند، افزود: همچنین 4 هزار نفر در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استان شرکت داشتند.

 

صادقی با اشاره به اینکه فاز نخست طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان با موفقیت انجام شده، بیان کرد: در این راستا 43 شغل مزیت دار خانگی شناسایی شده که  در ادامه به مشاغل پشتیبان منطقه ای و برندهای ملی متصل می‌شوند.

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس کنکور سراسری کنکور۹۷ روزنامه های ورزشی مناطق زلزله زده دولت سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار سوریه جشنواره شعر ابن حسام دهکده گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی طی حکمی عباس صفدری رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان را در سمت خود ابقا کرد.

همچنین رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه دکتر رامین صرامی فروشانی رییس پژوهشکده سرطان معتمد، علی منصفی راد رییس واحد سمنان، دکتر رضا حسین زاده رییس واحد آذربایجان غربی و مهندس ابوذر پورمدنی رییس واحد صنعتی اصفهان را برای مدت دو سال در سمت خود ابقا کرد.

به گزارش ایسنا، در این حکم آمده است:

انتظار می‌رود نسبت به استفاده از کلیه ظرفیت‌های معنوی، مادی و سرمایه‌های انسانی جهاددانشگاهی به‌ویژه تقویت نقش‌آفرینی اعضای آن واحد سازمانی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر ارتقاء جهاددانشگاهی، گسترش فضای انقلابی و ارتقاء علمی و عملی جهاددانشگاهی اهتمام ورزید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد