Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:35:14 GMT

زیرساخت های توسعه صادرات غیرنفتی در هرمزگان ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۸۰۴۴

زیرساخت های توسعه صادرات غیرنفتی در هرمزگان ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری هرمزگان، ایرج حیدری در هفتمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت توسعه صادرات غیر نفتی، خاطرنشان کرد: توسعه صادرات غیر نفتی مطالبه جدی استاندار هرمزگان و همچنین مردم است و هرمزگان ظرفیت های توسعه صادرات غیر نفتی را دارا می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: لازمه توسعه صادرات غیر نفتی در سطح کشور نیازمند وجود زیرساخت هاست که خوشبختانه هرمزگان زیرساخت های لازم در این زمینه را دارا می باشد و شرایط برای صادرات غیر نفتی در این استان فراهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: با توجه به موقعیت ویژه هرمزگان به ویژه گستردگی آن توسعه زیرساخت های  صادرات غیر نفتی در سراسر استان برای کاهش ترافیک و سرعت  بخشیدن به صادرات محصولات بیش از پیش ضروری است.

وی با اشاره به تلاش های استاندار هرمزگان برای افزایش مرز های رسمی استان برای رونق صادرات ، عنوان کرد: استاندار هرمزگان از زمان تصدی مسئولیت تاکنون تلاش های بسیاری برای افزایش مرزهای رسمی استان انجام داد و در این زمینه موفق به افزایش مرزهای رسمی با دریافت مجوز های لازم از مراجع ذیربط شدند.

حیدری خاطرنشان کرد: از ظرفیت مرز های جدیدی که با تلاش دکتر همتی استاندار هرمزگان برای استان تعریف گردیده است باید نهایت بهره  را برای توسعه صادرات غیر نفتی برد و زیرساخت های لازم در مرز های جدید استان توسط دستگاه های ذیربط به ویژه سازمان بنادر و گمرک استان فراهم گردد.

وی افزود: در هر نقطه  ساحلی استان که ظرفیت کار اقتصادی و صادرات غیر نفتی وجود دارد باید برای توسعه صادرات غیر نفتی زیرساخت های لازم  ایجاد گردد و توسعه زیر ساخت ها متمرکز در مرکز استان نباشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت  تحقق اهداف  صادرات غیر نفتی استان، تصریح کرد: اتاق های بازرگانی و تعاون استان تلاش های مستمری را برای تحقق صادرات غیرنفتی با شناسایی بازار های هدف انجام دهند.

وی گفت: برای تحقق صادرات غیر نفتی نباید تنها به ظرفیت کشور های حوزه خلیج فارس متمرکز شد و از این بازار ها به عنوان بارانداز  برای رسیدن به بازارهای بزرگتری برای افزایش صادارات بهره برد.

حیدری خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی هرمزگانی توانمندی تحقق صادرات غیر نفتی کشور و استان  را دارند  و این فعالان  می توانند علاوه بر صدور محصولات تولیدی استان، محصولات تولید کنندگان سایر نقاط کشور و کشور های دیگر را به بازار های هدف صادر نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: موضوع مهمی که در زمینه صادرات بسیار مهم است وجود یک ارتباط دائم بین تولیدکننده و صادرکننده می باشد و این مهم با شناسایی بازارهای هدف محقق می شود.

کد خبر 4363806

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری هرمزگان صادرات غیرنفتی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد یاسوج شهرکرد خرم آباد شیراز بیرجند زلزله سانحه تصادف دهه کرامت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل ظهر شنبه در آئین کلنگ زنی دومین سرای دانشجویی متاهلی در یاسوج افزود: تا پایان دولت برای دانشجویان پنج هزار خوابگاه متاهلی ساخته می‌شود.

وی بیان داشت: خوابگاه دانشجویی متاهلی یاسوج با زیربنای دو هزار و ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته می‌شود.

زلفی گل اظهار داشت: توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شد و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری این وزارت خانه است و برخی املاک متعلق به دانشگاه‌ها مولدسازی شده تا بتوانیم از این منابع برای ساخت و توسعه خوابگاه‌های متأهلی استفاده کنیم.

کد خبر 6089914

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده