Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و ضرورت ایجاد فرصت های شغلی در بخش صنعت و خدمات برای التیام درد بیکاری ضروری است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ این راستا مال منه، تکرار کلمه همراه با لفظ های خارج از شان گزارش و فریادهای گوش خراشی که نوید بخش درگیری است، توجهم را جلب می کند، به نظر می رسد درگیری برای رسیدن به سهم یا حق است، کنار خیابان می ایستم و نظاره گر عکس العمل عابران و طرفین دعوا می شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بعد از آرام شدن محیط به دنبال گذشت یکی از دو طرف و خالی شدن میدان برای دیگری، گویی برای شخص دارای ادعا، متوجه می شوم که جوانی نه درد کشیده از عذاب اعتیاد، تا کمر درون سطل زباله بزرگ نصب شده توسط شهرداری در سر کوچه ها ها و خیابان ها خم می شود و زباله های پلاستیکی و کارتن را جمع آوری می کند.

 

کاری که روزی تنها توسط افراد معتاد انجام می شد، امروز موجب اختلاف بین جوانان بیکار شده است، جوانی که غرور خود را  برای نان شب یا نیاز به دارو و ... زیر پا گذاشته است.

 

این قصه تکراری روزی برای گیر آوران جای بساط توسط دست فروشان و روزی دیگر در کنار پارک و بوستان های شهر برای پهن شدن بساط بلال فروشی  رخ می دهد و راسته های که به نام یک شخص زده می شود و جانانه از این حق دفاع می کند گویی صاحب ملک از سند منگوله دار.

 

 

این نمایی از تراژدی پر از درد و غمناک بیکاری در استان لرستان است، بیکاری در سرزمینی که غنی از منابع  طبیعی و استعداد های خدادادی است، اما از چرخ تولید  و صنعت جامانده است.

 

نبود فرصت شغلی برای جوانان این استان فراگیر است و ربطی به میزان سواد و تخصص ندارد، تحصیل کرده دانشگاهی و بازمانده از تحصیل در یک شرایط قرار دارند، صنعتی وجود ندارد که مهندس و کارگر بخواهد بلکه در کوچه پس کوچه های شهر بیکاری است که فریاد می زند.

 

طبق اعلام نرخ بیکاری توسط مرکز آمار ایران، استان لرستان در بین چهار استان اول بیکاری کشور قرار دارد.

 

 

برخی جوانان به رغم تحصیلات عالیه و کسب تخصص برای یافتن شغلی هرچند کوچک راهی استان های برخوردار می شوند.

 

امروز که معیشت دغدغه ای اصلی برای جامعه بیکار است، خبر گاه و بیگاه تورم و گرانی، چونان ضربه شلاق بر تنی رنجور است، جامعه امروز استان لرستان نیازمند ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش صنعت و خدمات است.

 

 

این در حالی است که توجه به استعداد های بومی هر استان،  توزیع عادلانه منابع مالی و تلاش برای راه اندازی مراکز تولیدی کوچک و بزرگ را می توان راه برون رفت از مرداب بیکاری و بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد در کشور دانست.

 

برنامه ریزی صحیح در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی، تقویت زیرساخت های اشتغال بستر بهبود اقتصاد و خنثی شدن توطئه های دشمنان در تحریم های ظالمانه است.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس کنکور۹۷ کنکور سراسری مناطق زلزله زده روزنامه های ورزشی دولت سوریه زلزله کرمانشاه بهرام قاسمی روزنامه حمایت از تولید ملی بیکاری اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلایی بعد از ظهر چهارشنبه در نشستی با جمعی از تشکل‌های کارگری استان همزمان با هفته کار و کارگر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر حال جامعه کارگری خوب باشد حال بیش از نیمی از جامعه خوب خواهد بود، اظهار کرد: ما در قبال مشکلات و دغدغه‌های کارگری علاوه بر وظیفه اداری، وظیفه انسانی و شرعی داریم.

وی با تاکید بر اینکه حرف جامعه کارگری با هر گرایش و سلیقه‌ای باید شنیده شود، تصریح کرد: جامعه کارگری در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، نقش بسزایی و پررنگ داشته است و طیف وسیعی از جامعه ایثارگران متعلق به قشر کارگری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به نقش اساسی جامعه کارگری در تحولات و رویدادهای سیاسی و اجتماعی، بر لزوم پیگیری مطالبات معیشتی و مشکلات امنیت شغلی و درمانی کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی تاکید کرد.

گفتنی است در ابتدای این نشست هر یک از نمایندگان تشکل‌های کارگری به بیان مسائل و مشکلات جامعه کارگری پرداختند.

امنیت شغلی، وضعیت معیشتی و درمانی کارگران، مشکلات بیمه‌ای و امور بازنشستگان تأمین اجتماعی از جمله مسائلی بود که در این نشست مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6094482

دیگر خبرها

  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد