Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:58:29 GMT

کمبود آب شرب در جویبار ناشی از مصارف کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۹۰۲۱

کمبود آب شرب در جویبار ناشی از مصارف کشاورزی است

به گزارش خبرنگار مهر ، ذبیح الله ذاکری پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی کمبود آب شرب شهرک صنعتی و شهر کوهیخیل در فرمانداری جویبار با بیان اینکه مسئولان محلی باید مدیریت مناسبی در مصرف آب شرب در این شهرستان داشته باشند ، گفت: متاسفانه آبی که بر مدار وارد می شود در روستاها برای آبیاری کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعتبارات دولتی را بسیار ناچیز بیان کرد و گفت: امسال با حفر دو حلقه چاه مشکلات این منطقه بسیار کم تر شده و برای کمبود آب شرب کوهیخیل بهترین روش در نظر گرفتن یک خط انتقال آب مستقیم است.

مدیر عامل آبفای شهری مازندران گفت: طول انتقال خط حدود ۴.۵ کیلومتر است و در زمینی که در اختیار آبفای شهری قرار گرفته منبع دخیره سازی آب نیز احداث می شود که هزینه اجرای مخزن ذخره ، پمپاژ و خط انتقال حدود ۳ میلیارد تومان است.

ذاکری بیان کرد : تعداد خانوارهای شهر کوهیخیل ۸۰۰ خانوار است ومیزان سرانه مصرف آب این خانوارها ۱۰ لیتر بر ثانیه که در حال حاضر میزان مصرفی ۸ لیتر بر ثانیه است.

مدیر آب و فاضلاب شهری شهرستان جویبار در این جلسه با اشاره به اینکه ۹ حلقه چاه در میدان امام قائمشهر مستقر است گفت : این میزان حلقه چاه با انتقال به شهرستان سیمرغ پمپاژ و به شهرستان جویبار و شهر کوهیخیل انتقال داده می شود.

محمد کریمی با بیان اینکه آب پمپاژ شده به شهرک و شهر کوهیخیل خط انتقال آن فرسوده است ، افزود : این فرسودگی هدر رفت آب را در این منطقه ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه نیاز مبرم به دخیره سازی و نگهداری آب داریم ، گفت : به سازنده آب بند ۳۰ میلیون تومان بدهکار هستیم که برای حل این مشکل خواستار مساعدت مالی از سوی شهرک صنعتی هستیم.

کد خبر 4363891

منبع: مهر

کلیدواژه: آبفا ساری بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد یاسوج شهرکرد خرم آباد شیراز بیرجند زلزله سانحه تصادف دهه کرامت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر امور آب و فاضلاب پلدشت از رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک این شهرستان خبر داد.   حسین علی نژاد اظهار داشت: خط انتقال آب شرب روستای نازک پلدشت که آب شرب شهر نازک و ۸ روستای تحت پوشش را تامی می‌کند دچار ترکیدگی شده بود که با تلاش پرسنل اتفاقات رفع و مجدداً آب شرب مشترکین این روستا برقرار شد.

دیگر خبرها

  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت