Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی از احداث و قرار گرفتن 140 کیلومتر جاده چهار خطه در کردستان زیر بار ترافیک خبر داد و گفت: اجرای این پروژه در قالب بخشی از کریدور شمال به جنوب در حوزه استحفاظی استان کردستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس آخوندی روز پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح سنندج - سقز - مریوان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 320 کیلومتر از کریدور بسیار مهم شمال - جنوب که بنادر جنوب را به مرز بازرگان در شمال وصل می کند در حوزه استحفاظی استان کردستان واقع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده 80 کیلومتر دیگر از این کریدور در استان کردستان با اولویت در دست اجراست که امیدواریم اوایل سال 98 به بهره برداری برسد که در این صورت عملا 220 کیلومتر جاده چهار خطه در اختیار مردم قرار می گیرد.
آخوندی با اشاره به اینکه باقی قطعات این پروژه مهم (کریدور شمال به جنوب در حوزه کردستان) نیز به پیمانکار سپرده شده است، تاکید کرد: عملیات اجرایی این قطعات با سرعت در حال انجام است.
وی اضافه کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و اینکه از جهت امکانات راهی در سال های گذشته توجه چندانی به این استان نشده امیدواریم با اجرای این پروژه مهم بتوانیم دینی که به مردم کردستان داریم، را به بهترین وجه ادا کنیم.
آخوندی با اشاره به اینکه ساخت یک کریدرو شرق و غرب نیز که از سمت همدان به سنندج و از سنندج به مریوان امتداد دارد را در دستور قرار داده ایم، گفت: عملیات اجرایی تعریض حدود 20 کیلومتر از این مسیر در گردنه صلوات آباد آغاز شده است.
وی ابراز امیدواری کرد 10 کیلومتر از پروژه تعریض محور صلوات آباد امسال زیر بار ترافیک برود و 10 کیلومتر باقی مانده نیز برای اوایل سال آینده به اتمام برسد تا این مسیر سخت گذر و حادثه خیز به یک محور چهار خطه تبدیل شود.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برای محور جدید سنندج به مریوان نیز با پیگیری های انجام شده اعتبار خوبی مصوب شد و عملیات اجرایی در تونل های این مسیر کاملا فعال است و تلاش می کنیم برای سال آینده جاده زیر بار ترافیک برود و مورد استفاده مردم قرار گیرد.
وی تاکید کرد: با بهره برداری از این محور علاوه بر اینکه طول مسیر سنندج - مریوان 25 کیلومتر کاهش یافته و نزدیک تر می شود، از مخاطراتی که در جاده فعلی وجود دارد نیز کاسته می شود.
آخوندی همچنین به نقطع حادثه خیز سه راهی سنندج - مریوان که از نقاط پر حادثه استان کردستان محسوب می شود اشاره کرد و گفت: برای این مسیر نیز طرحی با عنوان تقاطع غیر همسطح تعریف کردیم که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد.
به گزارش ایرنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح پنجشنبه به منظور بازدید از چند طرح بازآفرینی شهری و اطلاع از روند ساخت پروژه های راهسازی به کردستان سفر کرد.
آخوندی در این سفر از طرح های در حال اجرای بازآفرینی شهری در ناحیه منفصل شهری نایسر، حسن آباد، ننله و محلات فرجه، تقتقان و آغه زمان در شهر سنندج بازدید می کند.
شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان و بازدید از پروژه چهار بانده کردن جاده گردنه صلوات آباد و همچنین خط آهن همدان - سنندج از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به کردستان است.
7348/7355/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كريدور شمال به جنوب زيربنايي راه و شهرسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

طرح راه اندازی مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج با حضور معاون نوآوری و فن‌آوری وزیر ارتباطات و جمعی از مسئولان استانی، اعضای اتاق بازرگانی و اصحاب رسانه رونمایی شد.

مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج کنسرسیومی علمی، آموزشی، تحقیقاتی، خدماتی و صادراتی است که برای زنجیره ذینفعان کارآفرینی، بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی و گردشگری کردستان برنامه‌ریزی و ایجاد ریل گذاری هوشمند و کاربردی را ممکن خواهد کرد.

این مرکز به عنوان یکی از بازو‌های بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان به منظور ارتقای کیفیت زندگی مردم و تولید ثروت راه‌اندازی می‌شود و در نظر دارد طی هزار و ۸۳۵ روز برای سه هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی استان فرصت شغلی فراهم کند.

هزینه کردن برای تاسیس «مرکز رشد و نوآوری تاک» در واقع عملی کردن این گزاره «مهم‌ترین راه پیش‌بینی آینده، ساختن آینده است» که سرلوحه فعالیت سازمان‌های آینده‌ساز جهان است.

برنامه ریزی برای ایجاد «ساختار یکپارچه تولید دانش و تسهیل گری خدمات برای مجموعه‌های نوپا، نوآور و فناور» در قالب یک مرکز رشد و نوآوری امری ضروری برای اقتصاد استان تلقی می‌شود.

 راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری تاک که با همکاری دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی در فرایند افتتاح قرار می‌گیرد مجموعه‌ای برای جذب، آموزش، سازماندهی و بکارگیری جوانان خلاق و نوآور استان کردستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»