Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاونت علمی فناوری در نشست بازگشت نخبگان که در دانشگاه شریف برگزارشد ، اظهار کرد: ما باید تفکرات نفتی را در کشور از بین ببریم و شما نخبگان تاثیر زیادی در تحول کشور دارا هستید.

وی ادامه داد: ما متاسفانه محیط آماده در کشور نداریم و به نظرم پول مشکل اصلی است و به همین دلیل بچه های ما تاثیر گذار در جریان کشور نیستند، برای تغییر در کشور باید  هزینه کنیم تا اقتصاد کشور جهت گیری اش تغییر پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی فناوری اضافه کرد: ما فکر می کنیم که نفت 200 دلار می تواند اتفاقی را در حوزه اقتصاد کشور رقم می زند که این تفکر کاملا اشتباه است، استخدام دولتی اعتماد به نفس جوانان را از بین برده است و دولت را چاق تر از گذشته کرده است .

وی عنوان کرد: رشد اقتصادی در دل کار‌آفرینی و اشتغال است و دولتی که در کارهای اقتصادی و همه امور دخالت کند باعث می شود که ارزش‌گذاری کارها از بین می‌رود.

معاون علمی فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه در دولت اتفاق خاصی نمی افتد مگر آنکه ما روش‌هایمان را تغییر دهیم، افزود:  جامعه پیشرفت نمی‌کند زیرا جوانان ما مادی هستند و به فکر کارآفرینی و اشتغال نیستند  ولی خوشبختانه طی 4 الی 5 سال گذشته اتفاقات خوبی در زمینه تأسیس شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های دانشگاهی افتاده است،  به طوری که این شرکت‌ها 60 تا 70 میلیارد تومان سالیانه فروش دارند.

ستاری ادامه داد: سیستم‌های امروزی کشور باید به زودی نابود و به طور کامل متحول و بازنگری‌ شود و من معتقدم که نخبگان با بازگشت‌ خود می‌توانند فرهنگ کارآفرینی‌ را  با خود به ایران بیاورند و آن را ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: امروزه در بخش خدمات و تکنولوژی‌ اتفاقات خوبی افتاده است و بسیاری از داروهای بیوتک‌ را با کمترین وابستگی در کشور تولید می‌کنیم و  تنها 3 درصد از مواد اولیه‌ آنها به کشور وارد می‌شود.

ستاری با اشاره به اینکه دولت‌ در همه بخش‌ها با حدود 2 میلیون کارمند جلوی پیشرفت را گرفته است، ادامه داد: امروزه دولت عملاً در همه حوزه‌ها دخالت می‌کند در صورتی که باید در زمینه‌های آموزش، بهداشت و دفاع دخالت کند و ما باید این طرز تفکر را در کشور طوری درست کنیم تا فرزندانمان‌ در استارت آپ‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان کسب و کار ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: به نظرم‌ نخبگان و فرزندان ما بازیگران‌ اصلی تغییر و تحول در جامعه محسوب می‌شوند تا بتوانند بازیگران سنتی را که با رانت‌های نفتی بالا آمده اند، دچار تغییر و تحول کنند، برخی تصور می‌کنند که شیر نفت دست من است و من می‌توانم پیچ این شیر را باز کنم که این تصور کاملاً غلط و نادرست است.

معاون علمی فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه پول نفت رقابت را از بین می‌برد و انتخاب فرد شایسته را با مشکل روبرو می‌سازد، ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان بازیگران‌ اصلی در زمینه اقتصاد محسوب می‌شوند و به زودی این حوزه را در کشور متحول خواهند کرد  و ایران در 5 سال آینده شاهدهای تغییرات خوبی هستیم.

در حال تکمیل /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری معاونت فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در نشست خبری سالانه خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در چند ماه اخیر موضوع واگذاری سهام بعضی کسب‌وکارهای مطرح حوزه اقتصاد دیجیتال مطرح شده است و این مساله تصوری مبنی بر این که فشار بیرونی برای واگذاری سهام استارتاپ‌های بزرگ وجود دارد، ایجاد کرده است، گفت: پیش از این، یک عده صحبت‌های نادرستی را بدون دلیل و مدرک درباره واگذاری بعضی کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال به نیروهای انقلابی مطرح می‌کردند، این حساسیت به وجود آمده است اما در اصل چنین هدفی وجود ندارد.

دهقانی چنین واگذاری‌هایی را نشان‌دهنده بلوغ این حوزه عنوان کرد و گفت: این روند بدین معناست که کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال سرمایه‌های بزرگ از سایر شرکت‌ها جذب می‌کنند که در نهایت به بزرگ شدن جدی این کسب‌وکارها منجر می‌شود. یکی از این کسب‌وکارها با سرمایه یک واحدی وارد شده و الان سرمایه ۳۰۰ واحدی دارد. این یعنی هم فرصت رشد در این حوزه وجود داشت و هم سرمایه کلانی به این حوزه بازگشته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه هدف ما حاکمیتی کردن استارتاپ‌ها نیست، گفت: سال گذشته با بعضی چالش‌ها و مشکلاتی که برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به وجود آمد چنین تصور می‌شود که اراده‌ای وجود دارد که مایل است در مدل مدیریتی کسب‌وکارهای این حوزه تغییراتی ایجاد کند. این در حالی است که هم من هم آقای زارع‌پور دفاع و حمایت همه‌جانبه از کسب‌وکارها داشتیم. سال گذشته و در جریان توقف برخی از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، همان موقع به صورت محکم و متقن، بر ضرورت ادامه روند ادامه فعالیت کسب و کارهای این حوزه تاکید و بیان کردم، بستن کسب و کار به مردمی آسیب می زند که از آن استفاده می کنند، موضعی که مورد تأکید صریح ویژه شخص رییس جمهور و وزیر ارتباطات بود.

دهقانی بیان کرد: معتقدم راه کمک به فضای کسب و کارهای دیجیتال کشور، حذف و تعطیل کردن این کسب و کارها نیست. تکرار می‌کنم اگر با فضا و ساختار این شرکت‌ها مشکلی هست، نباید آن‌ها را تعطیل کرد و باید فضای رقابت سالم را تسهیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما به هیچ عنوان موافق تعطیلی کسب‌وکارها نیستیم، افزود: حرف من این بود که اگر می‌خواهیم کاری در این زمینه انجام بدهیم باید این باشد که به جریان‌های اصیل و انقلابی فرصت رقابت بدهیم اما این که این کسب‌وکارها به نیروهای انقلابی و حاکمیت واگذار شود کاملا غلط است. حرف ما این است که کسب‌وکارها را نبندیم و به جای آن از جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 6090121 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است