Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@14:39:53 GMT

صرفه جویی در مصرف آب و برق را باید جدی بگیریم

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۹۱۹۴

صرفه جویی در مصرف آب و برق را باید جدی بگیریم

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی پیش ازظهر پنجشنبه در چهارمین نشست شورای اداری استان هرمزگان، عنوان کرد: موفقیت دو نفر از فرزندان هرمزگان که در آزمون سراسری سال جاری رتبه های هفتم و نهم کشور در گروه ریاضی به خود اختصاص دادند را به مردم شریف استان تبریک می گویم و از تلاش همه معلمان این عزیزان تقدیر و تشکر می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از تاکیدات ما به آموزش و پرورش استان این بود که تحولی در خروجی کار این مجموعه از جمله در آزمون سراسری ایجاد شود که برنامه های ویژه ای برای دانش آموزان جهت شرکت در آزمون سراسری برگزار شد و امیدواریم سال بعد این آموزش ها تقویت شود.

استاندار هرمزگان افزود: تصمیمات خوبی با حضور اعضای کمیسیون آموزش مجلس در هرمزگان اتخاذ شد که از جمله آن افزایش قابل توجه سهمیه دانشگاه فرهنگیان هرمزگان برای تربیت معلمان به ۷۶۰ نفر بود که در تحول آموزش و پرورش استان موثر خواهد بود.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید به سمتی برویم که وابستگی بودجه کشور به نفت قطع شود بر لزوم ترویج آموزش عمومی در بحث اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و بیان داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، مجلس در بعد قانون گذاری و دولت در بعد اجرا تلاش بسیاری را انجام داده اند اما باید در بعد ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه اقدامات بیشتری انجام دهیم و در بحث آموزش عمومی، مسئولان دولتی، رسانه ها و ائمه جمعه و جماعات باید روی ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی کار کنند.

وی فرهنگ عمومی را پشتوانه هر موضوعی دانست و تصریح کرد: دشمن برای ایجاد نوسانات ارز و طلا در کشور ما طراحی داشت و باید بدانیم که چطور در مقابل اقدامات دشمن بایستیم و به سواستفاده کنندگان اجازه جولان ندهیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه سرعت عمل در برخورد با متخلفین بسیار موثر است، اضافه کرد: اقدامات قاطع قوه قضائیه و دستگاه های مسئول در برخورد با متخلفان اثربخش خواهد بود.

همتی با تاکید بر اینکه باید همچون دوران دفاع مقدس از کمک و حمایت مردم برای غلبه بر مشکلات در این مقطع استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس، مسئولان دولت و قوه قضائیه و ائمه جمعه باید به طور دائم این مباحث را مطرح و از مردم برای همراهی در رفع مشکلات کمک بخواهند.

وی گفت: باید اشکالات را بپذیریم و آنها را اصلاح و عاقلانه و عالمانه مسائل را حل کنیم و اگر با مردم به موقع و خوب حرف بزنیم و نیازها را بگوییم و برای کمک از آنها دعوت کنیم، به درستی مشکلات حل می شود.

استاندار هرمزگان در ادامه با بیان اینکه منابع بسیاری در کشور داریم اما بنا نیست آنها را به راحتی هدر دهیم، اظهار داشت: باید در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشیم و در زمینه مصرف درست نیز به جامعه آموزش عمومی ارائه دهیم.

همتی با تاکید بر اینکه صرفه جویی در مصرف آب و برق را باید جدی بگیریم، افزود: ساعت کار اداری در استان کاهش یافت و روزهای پنجشنبه نیز تعطیل اعلام شد تا مصرف انرژی کاهش یابد و از مدیران آب و برق استان می خواهیم هرکدام از دستگاه های اداری که کاهش قابل توجه در مصرف انرژی نداشته اند، مشمول قطعی آب و برق شوند.

وی ادامه داد: دستگاه های اداری باید در کاهش مصرف انرژی الگو و پیشقدم باشند و همه باید تلاش کنیم تا جایی که ممکن است مردم کمتر با مشکل مواجه شوند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان یادآور شد: اقدامات خوبی با احداث نیروگاه های جدید در هرمزگان در حال انجام است که تولید برق در استان را افزایش خواهد داد.

همتی با بیان اینکه از مسئولان این درخواست را داریم که مسائل را شفاف برای مردم مطرح و از آنها برای رعایت مصرف دعوت شود، افزود: از صدا و سیما و سایر رسانه ها می خواهیم در این خصوص فرهنگ مصرف بهینه را به طور جدی ترویج کنند.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری هرمزگان به ۹ درصد در سال گذشته، تصریح کرد: پیگیر اجرای پروژه های جدید و بزرگی همچون احداث چهار واحد پتروشیمی، یک نیروگاه و یک آب شیرین کن در منطقه ویژه پارسیان، پالایشگاه ۳۵۰ هزار بشکه ای نفت سنگین در جاسک با پنج و نیم میلیارد یورو سرمایه گذاری و یک پالایشگاه ۱۰۰ هزار بشکه ای در لاوان هستیم که بخش عمده ای از مشکل اشتغال با چنین پروژه هایی حل می شود.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: ظرفیت های هرمزگان ملی است و باید به این استان توجه ملی شود تا از هرمزگان با انجام کارهای بزرگ به کشور نشاط دهیم و از استان هرمزگان که در کنار تنگه هرمز قرار دهیم نشان دهیم که تحریم های دشمنان تاثیری نداشته است.

همتی گفت: در هرمزگان به حدی استعداد وجود دارد که باید توان خود را بگذاریم که این استعدادها شکوفا شوند تا هم هرمزگانی ها از آن بهره مند شوند و هم در سطح ملی کشور ما از آن منتفع شود و تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا نرخ بیکاری کاهش بیشتری پیدا کند.

وی یادآور شد: هر انتقادی را با دل و جان گوش می کنیم و سرمایه خود را پای کار می آوریم تا مشکلات جامعه را کم کنیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: برای حضور مدیران کل استان در نماز جمعه شهرستان ها جدول زمانبندی تنظیم شده تا از نزدیک به مسائل مردم رسیدگی شود و باید مدیران در شهرستان ها حضور یابند تا دسترسی مردم به مدیران سهل باشد.

شایان ذکر است؛ در نشست شورای اداری هرمزگان از علی سالارحسینی و احمد سلیمی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ از استان هرمزگان موفق به کسب رتبه های هفتم و نهم گروه آزمایشی علوم ریاضی در سطح کشور شدند، با اهدای لوح سپاس و هدایایی از سوی استاندار هرمزگان تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 4363900

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری هرمزگان فریدون همتی قطعی برق بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد یاسوج شهرکرد خرم آباد شیراز بیرجند زلزله سانحه تصادف دهه کرامت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به ورودی سدهای استان با توجه به بارندگی‌ها، گفت: سد تهم تاکنون حدود ۲ میلیون مترمکعب ورودی داشته که این میزان سال قبل همین موقع حدود ۶.۵ میلیون مترمکعب بود.

اکبر باقری امروز (چهارشنبه ۸ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: سد کینه‌ورس که تامین‌کننده آب شرب شهرهای ابهر و خرمدره است، تاکنون حدود ۲ میلیون مترمکعب ورودی داشته که این میزان سال قبل همین موقع حدود ۳ میلیون مترمکعب بود. 

وی با بیان اینکه سد گلابر نیز ۲ میلیون مترمکعب تاکنون آورد داشته که این میزان سال قبل حدود ۲.۵ میلیون مترمکعب بود، ادامه داد: سد تالوار نیز تاکنون ۸ میلیون مترمکعب ورودی ثبت شده داشته که این میزان سال قبل حدود ۱۸ میلیون مترمکعب بود و این موضوع نشان می‌دهد که بایستی صرفه‌جویی را در اولویت برنامه‌های مصارف شرب و کشاورزی قرار دهیم.

اکبری در بخش دیگر سخنان خود درباره وضعیت بارش‌های استان، گفت: از ابتدای سال آبی تا ۲ فروردین امسال حدود ۱۶۱ میلی‌متر بارندگی داشتیم که این میزان در سال قبل که حدود ۱۸۲ میلی‌متر بود که با این آمار این میزان بارندگی، حدود ۱۱ درصد منفی نسبت به سال گذشته و نسبت به متوسط درازمدت حدود ۱۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میزان صرفه جویی در حوزه آرد و نان با اجرا طرح هوشمندسازی
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیاردی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی
  • تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی
  • صرفه‌جویی ۵۴ همتی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی / در مرحله مردمی‌سازی هستیم
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توان به‌سوی صادرات بنزین حرکت کرد
  • صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری ارز با توسعه طرح زراعت چوب
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توانیم به ‌سوی صادرات بنزین برویم
  • قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان