Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه پنجاه و یکمین اجلاس وزیران امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا «آسه آن»، با نخست وزیر سنگاپور دیدار و درباره برجام گفت وگو کرد.

 

محمدجواد ظریف و «لی هسین لونگ» در این دیدار که در محل اکسپو در غرب سنگاپور برگزار شد، درخصوص روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی نیز گفت وگو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیران امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا از روز دوشنبه در سنگاپور در اجلاس سالانه خود در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو می‌کنند.

روابط سنگاپور و ایران با توجه به اینکه این کشور ریاست دوره ای آسه آن را در اختیار دارد، بسیار حائز اهمیت است.

سنگاپور از جایگاه ریاست این اتحادیه می تواند ظرفیت های مناسبی را نه تنها برای افزایش روابط دوجانبه بلکه در جهت گسترش روابط با اعضای دهگانه این اتحادیه فراهم سازد.

نگاه مطلوب سنگاپوری ها به مناطق ویژه اقتصادی ایران می تواند نقش قابل توجهی در این حوزه برای دو کشور باشد.

همچنین در حوزه بین المللی نیز دو کشور همواره در چارچوب احترام متقابل پیش رفته اند، حمایت ایران از نامزدی و عضویت سنگاپور در سازمان بین المللی دریانوردی و ابراز خرسندی این کشور و نیز نگاه متعادل سنگاپور در مراجع بین المللی نسبت به ایران، نشان از روابط حسنه متقابل دارد.

در مجموع انتظارمی رود توسعه مراودات سیاسی – اقتصادی دوجانبه بتواند احیاگر روابط پررونق ایران و سنگاپور پیش از اعمال تحریم های یک جانبه غرب علیه ایران در سال ۲۰۱۲ باشد. حجم روابط تجاری دوکشور در این سال حدود ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود.

براساس آمار منتشرشده، در هشت ماهه منتهی به آبان ۹۶ ارزش تجارت دوجانبه به ۴۸۷ میلیون دلار رسید که در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۵ رشد ۱۰ درصدی را ثبت کرد.

مهمترین اقلامی که ایران به سنگاپور صادر می کند شامل پسته و خشکبار، انواع روغن‌، فرش و کفپوش ماشینی، قیر، روغن پایه معدنی، خرما، کشمش و انجیر است.

اقلام وارداتی ایران از سنگاپور نیز شامل روغن خام سویا، روغن دانه آفتاب گردان، ذرت دامی، قند و شکر، کمپرسورهای برودتی کولر خودروهای سواری، ماشین آلات حفاری زمین یا چاه، وسایل مکانیکی و مصنوعات از چدن، آهن و فولاد است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۹۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

کد خبر 6089718 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم