Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@03:16:47 GMT

۸۵ درصد ازدواج های اینترنتی به طلاق ختم می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۰۰۹۳

۸۵ درصد ازدواج های اینترنتی به طلاق ختم می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد شفیعی پیش از ظهر پنجشنبه اظهار کرد: با توجه به توسعه فضای مجازی، ازدواج های اینترنتی جایگزین ازدواج های سنتی شده است اما متاسفانه قریب به  ۸۵ درصد ازدواج های اینترنتی منتهی به طلاق و جدایی زوجین می شود.

وی با اشاره به توسعه سیستم های ارتباطی از جمله اینترنت و فضای مجازی، گفت: توسعه سیستم های ارتباطی سبب شده ارتباطات افراد با یکدیگر بدون ملاحظات اخلاقی به سرعت رواج یابد و ازدواج اینترنتی جایگزین ازدواج های سنتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفیعی با اعلام اینکه بی اعتمادی از بزرگترین و مهمترین چالش ها و معایب ازدواج های اینترنتی است، افزود: متاسفانه در این نوع ازدواج هر یک از زوجین همواره این دغدغه را در ذهن خود دارد که شاید همسرش با شخص دیگری نیز ارتباط اینترنتی داشته باشد و همین امر سبب بروز مشکل بین زوجین می شود و زندگی آنان را به مخاطره می اندازد.

وی گفت: در ازدواج های اینترنتی هر یک از طرفین به لحاظ عدم اطلاع طرف مقابل از وضعیت او و عدم تقابل چهره به چهره و اینکه در یک فضای کاملاً انتزاعی با هم در ارتباط هستند خود را فردی ایده آل معرفی می کنند. در نتیجه شخص در انتخاب خویش دچار مشکل می شود و پس از ازدواج متوجه می شود که طرف مقابل او فردی ایده آل و مناسب برای ازدواج با وی نبوده است.

رئیس شعبه دو دادگاه عمومی (خانواده) شهر کرمان افزود: معمولاً پسران در ارتباط اینترنتی و چت بیشتر به دنبال سرگرمی هستند و با این نوع ارتباطات وچت کردن خود را سرگرم می کنند؛ در حالیکه دختران غالباً قصدشان از این نوع ارتباطات اینترنتی و چت کردن یافتن همسری مناسب برای زندگی است و این تعارض باعث می شود که به خواسته خود که ازدواج موفق باشد نرسند.

وی تصریح کرد: ازدواج های سنتی در قیاس با ازدواج های اینترنتی ۹۵ درصد پایدارتر هستند در حالی است که ازدواج های اینترنتی ۸۵ درصد شان منتهی به طلاق وجدایی زوجین می شود.

کد خبر 4363948

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری کرمان طلاق محمد شفیعی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد یاسوج شهرکرد خرم آباد شیراز بیرجند زلزله سانحه تصادف دهه کرامت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که از این تعداد ۸۶ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

او افزود: سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر