Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، منوچهر حبیبی در نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی قزوین گفت: این طرح‌ها در مراحل مختلف اجرا قرار دارند و کار نظارت بر آن‌ها توسط جهاد کشاورزی و همچنین فرمانداری‌ها دنبال می‌شود.
وی، ۲ ماموریت ویژه فرمانداران در زمینه صرفه جویی منابع آب استان را همراهی در اجرا و سرعت بخشیدن به طرح‌های آبیاری نوین و همچنین احداث گلخانه‌ها اعلام کرد و گفت: زنگ هشدار کمبود آب به صدا درآمده و اجرای طرح‌های یاد شده یک ضرورت انکارناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: با اجرای صحیح و کامل سامانه آبیاری نوین و گلخانه ها، ضمن صرفه جویی در مصرف آب به اقتصاد و صادرات محصولات کشاورزی کمک زیادی می‌شود.
حبیبی، لازمه و پیوست اجرای صحیح طرح آبیاری نوین را نصب کنتور‌های هوشمند اعلام کرد و گفت: البته با توجه به نوسانات قیمت کنتور‌های هوشمند، باید نسبت به تعدیل قیمت‌ها و جذاب بودن آن برای کشاورزان تدبیری اندیشیده شود و دولت در این زمینه آمادگی دارد همکاری لازم را با کشاورزان بویژه با اعطای یارانه در قالب کمک‌های فنی و اعتباری داشته باشد.
مدیریت منابع آب در واحد سطح و صرفه جویی در مصرف، کاهش علف‌های هرز به همراه افزایش تولید تا ۲۰ درصد از جمله مزایای تجهیز اراضی کشاورزی به روش‌های نوین آبیاری هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آبیاری نوین کنتور هوشمند قزوین مدیریت منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین مرحله از عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در سال ۱۴۰۳ در شمال‌غرب کلان شهر شیراز و منطقه قره پیری در سطح حدود ۹۰ هکتار با به کارگیری ادوات مکانیزه سبک و سنگین آغاز شده است.

عملیات امحای این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضائی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

لازم به ذکر است دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز حضور دارند.

کد خبر 6098204

دیگر خبرها

  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند