Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عباس آخوندی روز پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح سنندج - سقز - مریوان در جمع خبرنگاران گفت: ۳۲۰ کیلومتر از کریدور بسیار مهم شمال - جنوب که بنادر جنوب را به مرز بازرگان در شمال وصل می‌کند در حوزه استحفاظی استان کردستان واقع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۸۰ کیلومتر دیگر از این کریدور در استان کردستان با اولویت در دست اجراست که امیدواریم اوایل سال ۹۸ به بهره برداری برسد که در این صورت عملا ۲۲۰ کیلومتر جاده چهار خطه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
آخوندی با اشاره به اینکه باقی قطعات این پروژه مهم (کریدور شمال به جنوب در حوزه کردستان) نیز به پیمانکار سپرده شده است، تاکید کرد: عملیات اجرایی این قطعات با سرعت در حال انجام است.
وی اضافه کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و اینکه از جهت امکانات راهی در سال‌های گذشته توجه چندانی به این استان نشده امیدواریم با اجرای این پروژه مهم بتوانیم دینی که به مردم کردستان داریم، را به بهترین وجه ادا کنیم.
آخوندی با اشاره به اینکه ساخت یک کریدرو شرق و غرب نیز که از سمت همدان به سنندج و از سنندج به مریوان امتداد دارد را در دستور قرار داده ایم، گفت: عملیات اجرایی تعریض حدود ۲۰ کیلومتر از این مسیر در گردنه صلوات آباد آغاز شده است.
وی ابراز امیدواری کرد ۱۰ کیلومتر از پروژه تعریض محور صلوات آباد امسال زیر بار ترافیک برود و ۱۰ کیلومتر باقی مانده نیز برای اوایل سال آینده به اتمام برسد تا این مسیر سخت گذر و حادثه خیز به یک محور چهار خطه تبدیل شود.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برای محور جدید سنندج به مریوان نیز با پیگیری‌های انجام شده اعتبار خوبی مصوب شد و عملیات اجرایی در تونل‌های این مسیر کاملا فعال است و تلاش می‌کنیم برای سال آینده جاده زیر بار ترافیک برود و مورد استفاده مردم قرار گیرد.
وی تاکید کرد: با بهره برداری از این محور علاوه بر اینکه طول مسیر سنندج - مریوان ۲۵ کیلومتر کاهش یافته و نزدیک‌تر می‌شود، از مخاطراتی که در جاده فعلی وجود دارد نیز کاسته می‌شود.
آخوندی همچنین به نقطه حادثه خیز سه راهی سنندج - مریوان که از نقاط پر حادثه استان کردستان محسوب می‌شود اشاره کرد و گفت: برای این مسیر نیز طرحی با عنوان تقاطع غیر همسطح تعریف کردیم که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد.
 عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح پنجشنبه به منظور بازدید از چند طرح بازآفرینی شهری و اطلاع از روند ساخت پروژه‌های راهسازی به کردستان سفر کرد.
آخوندی در این سفر از طرح‌های در حال اجرای بازآفرینی شهری در ناحیه منفصل شهری نایسر، حسن آباد، ننله و محلات فرجه، تقتقان و آغه زمان در شهر سنندج بازدید می‌کند.
شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان و بازدید از پروژه چهار بانده کردن جاده گردنه صلوات آباد و همچنین خط آهن همدان - سنندج از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به کردستان است.
انتهای پیام/م

۱۰ کیلومتر از پروژه تعریض محور صلوات آباد امسال زیر بار ترافیک  می رود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه وشهرسازی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان

 اقبال حمیدی در آخرین روز از هفته زمین پاک در نشستی تخصصی با شهردار سنندج و مدیرکل امور شهری استانداری کردستان بیان کرد: تفکیک از مبدا زباله باید در اولویت مدیریت پسماند شهرداری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: بحث تفکیک زباله جزو مطالبات اصلی ما است که اگر این مسئله صورت نگیرد تعداد سگ‌های ولگرد نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در شهر‌های کردستان بحث تفکیک از مبدا زباله نهادینه نشده است و زباله‌تر و خشک با یکدیگر دفع شده است که موجب ایجاد مشکلاتی همچون افزایش بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: سایر استان‌های کشور به این مسئله پرداختند و جلوتر از ما هستند و کمتر درگیر مشکلات زیست‌محیطی می‌شوند.

حمیدی تاکید کرد: لازم است که شهرداری سنندج هرچه سریع‌تر نسبت به تفکیک از مبدا زباله اقدام کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

شهردار سنندج نیز در این نشست با ارائه آمار و عملکرد کاری شهرداری در این مدت؛ خاطرنشان کرد: امور زیست محیطی شهری از اولویت کاری ماست.

انور رشیدی گفت: گسترش فضای سبز، پویش سنندج سبز، غرض ۴۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر در سال ۱۴۰۲ و ایجاد زیر ساخت‌های زیست محیطی از مهمترین برنامه‌های شهرداری سنندج بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • برد شیرین پاریزه ر کردستان
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود