Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش حاضر است همکاری‌های خود با کشورهای عضو آ.سه.آن را در زمینه مقابله با تهدیدات و چالش‌های جهان امروز، بخصوص مبارزه با تروریسم بین المللی افزایش دهد. ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز در سخنرانی خود در نشست وزیران روسیه-آ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه.آن، اعلام کرد که این کشور حاضر است همکاری‌های خود با کشورهای عضو آ.سه.آن را در زمینه مسایل مربوط به مبارزه با تروریسم افزایش دهد. وی گفت: «ما از توسعه روابط با کشورهای آ.سه.آن در تمامی زمینه‌ها، از جمله در مسائل مربوط به مقابله با چالش‌ها و تهدیدات جدید جهان امروزی و در وهله نخست تروریسم و تروریست‌های بین المللی استقبال می‌کنیم.»

به گفته وی، مسکو حاضر است تا همکاری‌های خود در تمامی این زمینه‌ هاو بویژه  در مسائل امنیتی را در چارچوب نشست سران کشورهای شرق آسیا و همچنین منطقه نفوذ آ.سه.آن افزایش دهد. در عرصه همکاری‌های تجاری-اقتصادی نیز آسان در دستور کار نشست روسیه-آ.سه.آن، باید کار به روی ابتکارعمل‌ها و طرح‌های مربوط به انرژی، کشاورزی، بهداشت و درمان و موسسات تجاری کوچک و متوسط و همچنین محیط زیست گنجانده شود.

وزیر خارجه روسیه افزود: «در اواخر ماه آگوست نیز قرار است نشست وزرای اقتصاد کشورهای آ.سه.آن برگزار شود و من اطمینان دارم که این نشست امکان توسعه همکاری‌ها در تمامی این جهت گیری‌ها را به وجود خواهد آورد.»

لازم به یادآوری است که سرگئی لاوروف، امروز، پنج شنبه در حاشیه نشست وزیران آ.سه.آن، با برخی همتایان خارجی خود از کشورهای چین، سنگاپور، کره جنوبی، فیلیپین و .. دیدار کرده و ملاقات و گفت‌وگو با "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران نیز در برنامه کاری وی گنجانده شده است.

انتهای پیام/

R1445/P36446/S8,87,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی

وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای گفته است هیأت طالبان در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا اشتراک کرده است.

به گفته این وزارت هیأت طالبان در کنار شرکت در این نشست با مقامات بلند پایه و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی نیز در مورد موضوعات مختلف گفت‌وگو خواهد کرد.

این نشست از روز گذشته در گامبیا آغاز شد و قرار است امروز نیز ادامه یابد.

پیش از این نیز مقامات طالبان از جمله امیرخان متقی از نمایندگان سازمان همکاری اسلامی خواسته بودند تا واقعیت‌‌های موجود در افغانستان را به مقامات کشورهایشان و جامعه بین‌المللی برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • پولشویی
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است