Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در حالي جنايت هاي ائتلاف سعودي در مناطق مختلف يمن ادامه دارد، که افسران آمريکايي در اتاق عمليات ائتلاف سعودي حضور دارند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، جنگنده هاي سعودي منطقه «کيلو 16» در استان الحديده را بمباران کردند.
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره ، جنگنده هاي متجاوز سعودي منطقه موسوم به «کيلومتر 16» در ناحيه الحالي در استان الحديده را بمباران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه تلويزيوني المسيره همچنين اعلام کرد: نظاميان ارتش سعودي در ادامه حملات توپخانه اي و موشکي خود به استان صعده مناطق مسکوني در منطقه مرزي رازح در اين استان را با موشک و گلوله هاي توپخانه هدف قرار دادند.

موج تازه حملات هوايي عربستان به يمن
در موج تازه حملات هوايي عربستان به يمن شمار ديگري از غير نظاميان کشته شدند.
شبکه پرس تي وي در گزارشي اعلام کرد در حملات جنگنده‌هاي عربستان به بندر حديده يمن دستکم 9 ماهيگير کشته شدند. حديده ورودي اصلي محموله‌هاي کمک انساندوستانه به يمن به حساب مي‌آيد که در چند هفته اخير به هدف اصلي عربستان و نيرو‌هاي تحت امر آن تبديل شده است.

هشدار درباره بروز فاجعه در يمن
سازمان ملل نگراني خود را از دشواري‌هايي که به سبب محدوديت‌هاي اعمال شده از سوي عربستان در بندر‌هاي يمن ايجاد مي‌شود به اطلاع رياض رسانده است. عفو بين الملل مي‌گويد رياض اين پيام‌ها را ناديده گرفته است و به سوء استفاده از برنامه بازرسي‌ها ادامه مي‌دهد. عربستان در موارد فراواني همه بندر‌هاي يمن را همزمان بسته است که اين باعث ايجاد تنش‌هاي قابل توجه ميان رياض و سازمان ملل شده است.
ينس لارک سخنگوي دفتر هماهنگي کمک‌هاي انساندوستانه سازمان ملل گفت: "اگر اين کانال‌ها که شريان حياتي مردم يمن هستند باز نمانند، فاجعه تازه‌اي براي مردم يمن که هم اکنون در ميانه بزرکترين بحران انساني جهان گرفتارند، رقم خواهد خورد. اکنون ما با مشکل دسترسي با مقياس بسيار بزرگ روبرو هستيم".
از آغاز عمليات گسترده نيرو‌هاي تحت امر عربستان به بندر حديده، بسياري از سازمان‌هاي امدادرسان همه عمليات کمک رساني خود را به يمن متوقف کرده اند. آنچه روشن است اينست که مردم در يمن از گرسنگي با مرگ دست و پنجه نرم مي‌کنند. سازمان‌هاي امدادرسان خواستار راه حلي براي بحران هستند. چنين راه حلي هر چه زودتر فراهم شود، به همان نسبت کمک‌هاي ضروري براي مردم يمن سريعتر به آن‌ها خواهد رسيد.
در اين ميان اريک والبرگ کارشناس سياسي مي‌گويد عربستان حمله به يمن را با سلاح‌هاي آمريکايي ادامه مي‌دهد و با توجه به اينکه پول فراواني در اختيار دارد، از هرگونه اقدام بين المللي عليه اين جنايات مصون است.
والبرگ گفت: " آن‌ها (عربستان) دشمني براي خود به وجود مي‌آورند و سپس با بمب‌هاي آمريکايي به آن حمله مي‌کنند. حملاتي که به يمن انجام مي‌شود هيچ ربطي به مسئله امنيت ندارد. در حملات سه ساله آن‌ها به يمن بيش از 10 هزار نفر کشته شده اند. سعودي‌ها همه را بمباران مي‌کنند و حتي طرفداران خود را نيز هدف قرار داده و مي‌کشند. آن‌ها در حقيقت خودزني مي‌کنند. اما با توجه به اينکه عربستان پول زيادي دارد و بخش زيادي از نفت بازار‌هاي جهاني را تامين مي‌کند از مجازات در برابر جنايات خود مصون مي‌ماند و کسي کاري با آن دارد".

پاسخ يمني ها
پهپادهاي يمني نظاميان سعودي را در ساحل غربي يمن بمباران کردند.
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره؛ هواپيماهاي بدون سرنشين ( پهپاد ) يمني محل تجمع نظاميان سعودي و مزدوران آنان را در منطقه الدريهمي در ساحل غربي يمن بمباران کردند.
هواپيماي بدون سرنشيني که اين عمليات را انجام داده است از نوع قاصف 1 مي باشد.

افسران آمريکايي در اتاق عمليات ائتلاف سعودي چه مي کنند؟
تصاوير درز کرده، خبر از حضور افسران آمريکايي در اتاق هاي عمليات آمريکا و عربستان براي حمله به جبهه ساحل غربي يمن در کنار شماري از افسران اماراتي  را مي دهد.
برخي  ناظران معتقدند اين عکس ها، دليل جديدي براي مشارکت مستقيم نيروهاي آمريکايي براي حمله به يمن است و ثابت مي کند حمله به يمن نتيجه همکاري آمريکا، عربستان و امارات است و ابزارهاي امريکا  براي کشتار مردم يمن به منظور اشغال اين کشور و غارت ثروتش  استفاده شده است.
"عبدالملک الحوثي "در سخنراني پيشين خود گفت: درگيري ساحل با تصميم امريکا انجام شد و امريکايي ها براي آن برنامه ريزي کرده و بر آن نظارت داشتند و مزدوراني که در ميدان مبارزه مي کنند فقط سرباز بودند.
وي تاکيد کرد: شهيد الصماد بر اساس اطلاعات، قرائن و شواهد و دلائل مبني بر مشخص شدن رويکرد آمريکا، به الحديده  آمد  و گفت : ما به عنوان  ملت يمن و با توجه به  وابستگي هاي مذهبي و ملي خود  بايد به مسئوليت خود در برابر متجاوزان  عمل کرده و با آنان مقابله کنيم .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری

به گزارش قدس آنلاین، وزرای بازرگانی و نفت پاکستان امروز در پایگاه هوایی نورخان در مجاورت شهر اسلام‌آباد از هیات بلندپایه تجاری سعودی استقبال کردند.

هیات سعودی به ریاست معاون وزیر سرمایه‌گذاری این کشور متشکل از ۵۰ نفر از مسوولان ارشد شرکت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری مرتبط با حوزه‌های انرژی، کشاورزی، فناوری اطلاعات، پتروشیمی، بندرگاه، پالایشگاه، معاون، مخابرات و راه و ارتباطات است.

سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان درحالی انجام می‌شود که شهباز شریف نخست وزیر پاکستان هشتم اردیبهشت امسال و برای دومین بار به عربستان رفت؛ جایی که وی علاوه بر شرکت در اجلاس ویژه مجمع جهانی اقتصاد با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کرد.

علاوه بر این، پاکستان در بیست و هشتم فروردین میزبان فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان و هیات بلندپایه اقتصادی همراه وی بود. در این بازدید، مسوولان عربستانی قول افزایش سرمایه‌گذاری در پاکستان و ترغیب شرکت‌های بزرگ تجاری سعودی برای ورود به بازار پاکستان را دادند. سفر امروز هیات دیگری از عربستان در نتیجه توافق اخیر ۲ کشور برای گسترش تعاملات تجاری و یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری عربستان در پاکستان صورت می‌گیرد.

روابط عمومی وزارت بازرگانی پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هیات سعودی از سوی جام کمال خان وزیر بازرگانی و مصدق ملک وزیر نفت پاکستان مورد استقبال قرار گرفت و قرار است در طول سه روز آینده مسوولان ۳۰ شرکت پاکستانی با طرف‌های سعودی خود پیرامون سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های مشترک مذاکرات کنند.

وزیر بازرگانی پاکستان در این خصوص اعلام کرد که هر ۲ کشور توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متقابل را برای شناسایی راهکارهای سرمایه‌گذاری و اشتغال زایی تبیین خواهند کرد.

ترافیک سفر مقامات پاکستان و عربستان سعودی به کشورهای یکدیگر به ویژه از زمان آغاز به کار دولت شهباز شریف به خوبی نشانگر عمق روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری مابین اسلام‌آباد و ریاض و همچنین میل و اشتیاق پاکستان به توسعه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری با عربستان دارد.

در نقطه مقابل برخی از منتقدان در پاکستان معتقدند، عربستان چندین بار از سرمایه‌گذاری‌های مختلف در پاکستان صحبت کرده است، ولی تا به حال هیچ نتیجه ملموسی نداشته است. با این حال در آذرماه گذشته عربستان سپرده گذاری ۳ میلیارد دلاری خود در بانک مرکزی پاکستان را با هدف حمایت از بهبود معیشتی این کشور برای یکسال دیگر تمدید کرد.

سال گذشته دولت پاکستان با حمایت ارتش این کشور شورایی موسوم به «شورای ویژه تسهیل سرمایه‌گذاری SIFC» را تشکیل داده که هدف اصلی آن تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی در پاکستان به ویژه از جانب کشورهای حوزه خلیج فارس است و نقش ارتش نیز به عنوان تضمین دهنده سرمایه‌گذاری خارجی در پاکستان تعریف شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • ببینید | جلوگیری افسران پلیس سعودی از عکس گرفتن یک زن با پرچم فلسطین مقابل کعبه
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!