Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، مرتضی غفاریان مسئول روابط عمومی انجمن اپتومتری در آستانه برگزاری بیست و یکمین کنگره سراسریاپتومتری ایران اظهار کرد: تجویز، ساخت و چک کردن عینک طبی استاندارد از جمله موضوعاتی است که در این کنگره مورد توجه قرار گرفته چرا که این موضوع در حوزه اپتومتری بسیار مهم بوده و معاینه، نیازسنجی، تجویز و انتخاب عینک همچنین ساخت عدسی مناسب و ساخت عدسی روی فریم بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اساتید این حوزه در کنگره حضور داشته و جدیدترین مباحث را در حوزه آموزش ساخت و تجویز عینک طبی ارائه می‌کنند.این اپتومتریست در مورد آمار عیوب انکساری در کشور اعلام کرد: آمار افراد نیازمند به عینک طبی در کشور تقریبا برابر با آمار جهانی بوده و حداقل ۳۰ درصد از افراد جامعه در سنین مختلف نیازمند عینک هستند.

 

وی با اشاره به اینکه اکثر سالمندان برای مطالعه به عینک نیازمندند، گفت:‌ طی ۳۰ سال آینده به دلیل استفاده از گوشی‌های تلفن همراه و سایر وسایل دیجیتالی نیمی از جامعه دچار مشکل نزدیک‌بینی می‌شوند که این آمار توسط مجمع جهانی اپتومتری (WCO) تائید شده است.

 

ابتلای ۲ تا ۳ درصد افراد  به تنبلی چشم

غفاریان در ادامه با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم ۲۰ سال است که در کشور اجرا می‌شود، گفت: در کشور ما شاخص‌های خوبی در این زمینه وجود دارد و آمار جهانی تنبلی چشم در دنیا ۲ تا ۳ درصد است که در ایران بر اساس آمار اعلام شده توسط بهزیستی بیشتر از ۶ دهم درصد نیست و این نشان می‌دهد این مشکل به خوبی در کشور مهار شده است.

 

وی بیان کرد: متاسفانه امروزه در زمینه ساخت، آموزش و تجویز عینک افرادی به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند که این موضوع برخلاف قوانین صریح کشور بوده و لازم است وزارت بهداشت نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

 

خبرنگاران جوان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نزدیک بینی گوناگون ایرانیان جام نیوز عینک سونامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاددانشگاهی یک طرح نظرسنجی با عنوان «سنجش نگرش مردم در خصوص برنامه‌های صدا و سیما» با تعداد نمونه‌ی ۱۷۱۵ نفر از شهروندان ۱۵ سال به بالای سراسر کشور در «هفته آخر فروردین ماه» سال جاری، به شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است که مهم‌ترین یافته‌های این نظرسنجی به شرح ذیل است:

تماشای شبکه‌های تلویزیونی

۴۰.۸ درصد «ایرانیان» شبکه سه را بیشتر از سایر شبکه‌های تلویزیونی می‌بینند، ۳۵.۲ درصد شبکه‌ آی‌فیلم  و ۲۱ درصد شبکه یک را تماشا می‌کنند. میزان تماشای این شبکه‌ها در بین «بینندگان صدا و سیما» به ترتیب از این قرار است؛ ۵۸.۹ درصد شبکه سه،  ۵۰.۸ درصد شبکه آی‌فیلم و ۳۰.۳ درصد شبکه یک. ۶۹.۲ درصد «ایرانیان» بیننده برنامه‌های صدا و سیما هستند.

تماشای برخی برنامه‌های تلویزیون


یافته‌های نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد ۳۶.۹ درصد از «ایرانیان» برنامه مردان آهنین و ۳۴.۷ درصد برنامه زندگی پس از زندگی، ۳۴.۲ درصد برنامه محفل، ۳۲.۳ درصد برنامه شب خوش، ۳۱.۸ درصد برنامه فوتبال برتر، ۲۹.۷ درصد برنامه پانتولیگ و ۲۶.۵ درصد برنامه معرکه، ۲۴.۵ درصد برنامه مهمونی، ۲۱.۳ درصد برنامه ماه خدا، ۱۸.۸ درصد برنامه ماه من، ۱۷.۲ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۱۶ درصد برنامه پاورقی و ۱۲.۱ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.



میزان تماشای این برنامه‌ها در بین «افرادی که تلویزیون تماشا می‌کنند» به این ترتیب است؛ ۵۳.۳ درصد برنامه مردان آهنین و ۵۰.۱ درصد برنامه زندگی پس از زندگی را دیده‌اند، ۴۹.۴ درصد برنامه محفل، ۴۸ درصد برنامه شب خوش، ۴۶ درصد برنامه فوتبال برتر، ۴۲.۹ درصد برنامه پانتولیگ و ۳۸.۳ درصد برنامه معرکه، ۳۵.۴ درصد برنامه مهمونی، ۳۰.۷ درصد برنامه ماه خدا، ۲۷.۲ درصد برنامه ماه من، ۲۴.۸ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۲۳.۱ درصد برنامه پاورقی و ۱۷.۵ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

پربازدیدترین سریال‌های تلویزیونی

۴۵.۴ درصد از «ایرانیان» گفته‌اند سریال زیرخاکی، ۲۳.۲ درصد سریال هفت سر اژدها و ۲۰.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.
میزان تماشای این سریال‌های تلویزیونی در بین «بینندگان تلویزیون» حاکی از این است که ۶۵.۵ درصد آنها گفته‌اند سریال زیرخاکی را دیده‌اند. ۳۳.۵ درصد سریال هفت سر اژدها و ۲۹.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

دیگر خبرها

  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود