Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@10:42:22 GMT

بحران کم‌آبی بشاگرد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۱۲۹۹

بحران کم‌آبی بشاگرد کاهش یافت

سازه آبخیزداری روستای ایرر بخش گوهران بشاگرد بر اثر بارش تابستانه ۴۵۰ هزار مترمکعب آبگیری شد.

ایران آنلاین /«احمد جنگی‌زاده» مسئول منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشاگرد افزود: در پی بارش تابستانه اندکی از بحران کم‌آبی بشاگرد کاهش یافت. آب آشامیدنی ۴۵ خانوار روستای ایرر و آبیاری ۱۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی پایین‌دست از این سازه تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشاگرد با اشاره به اینکه سازه سنگی ملاتی بخش گوهران ایرر با ۴۵۰ هزار مترمکعب حجم آبگیری، ۷ متر ارتفاع و ۷۷ متر طول تاج دارد، تصریح کرد: شهرستان بشاگرد ۱۸۰ سازه آبخیزداری و ۳۰۰ بند سنگی ملاتی دارد. بر اساس اعلام ایستگاه هواشناسی سردشت بشاگرد، در اثر بارش تابستانه دیروز در شهر سردشت ۸ دهم میلیمتر و در شهر گوهران 0.5 میلیمتر باران باریده است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان هفته در آذربایجان‌غربی بدون پدیده و آرام است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مهدی صابری  افزود: براساس بررسی آخرین نقشه های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی با عبور امواج بارشی در سطح استان احتمال بارش باران در اغلب نقاط و بارش برف در ارتفاعات همچنان وجود دارد و گردو خاک و کاهش دید نیز برای جاده های مواصلاتی آذربایجان غربی به ویژه در نیمه جنوبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اغلب شهرهای شمالی و جنوبی آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته شاهد بارش باران بودند، اضافه کرد: شهرستان سردشت، پیرانشهر و ماکو با ۲ تا ۶.۵ میلیمتر بارندگی پربارش ترین شهرهای استان ثبت شده اند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش دمای ۲ تا پنج درجه ای دمای هوا در روزهای آینده ادامه داد: گرم ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان خوی با مثبت ۱۶ درجه و سرترین چالدران با منفی هشت درجه سانتی گراد بود.

وی با بیان اینکه وزش باد همچنان برای استان پیش بینی می شود، بیان کرد: شهرستان‌های نقده و پیرانشهر در ۲۴ ساعت اخیر شاهد بیشترین سرعت وزش باد با بیش از ۷۰ کیلومتر برساعت بود.

صابری از شهروندان خواست تا همچنان به رعایت تدابیر ایمنی در زمینه سفرها، عدم اتراق در کنار مسیلها و رودخانه ها و همچنین عدم تردد در کنار سازه های غیر محکم و محکم سازی سازه های ساختمانی و تبلیغاتی اهتمام داشته باشند.

دیگر خبرها

  • آبگیری تعداد زیادی از پروژه های اجرا شده آبخیزداری در حوزه های آبخیزدر سطح استان سمنان
  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • آبگیری ۳۶۰ هزار مترمکعبی آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های ممسنی و رستم
  • بیش از سه میلیون متر مکعب سیلاب بارش‌های بهاری در شاهرود مهار شد
  • پایان هفته در آذربایجان‌غربی بدون پدیده و آرام است
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری استان در بارش‌های اخیر
  • حال خوب سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر
  • آبگیری نیمی از سازه‌های آبخیزداری منابع طبیعی مرکزی