Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:53:30 GMT

بازتاب موفقیت دومین ایرانی در کسب مدال فیلدز

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۱۳۱۳

بازتاب موفقیت دومین ایرانی در کسب مدال فیلدز

کسب مدال فیلدر توسط "کوچر بیرکار"، ریاضیدان ایرانی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته است.

به گزارش ایسنا، در جریان مراسمی که در شهر ریودوژانیروی برزیل برگزار شد، "کوچر بیرکار"، ریاضیدان ایرانی که اکنون در دانشگاه کمبریج تدریس می کند، موفق شد مدال فیلدز را به دست آورد. بیرکار،به همراه چهار برگزیده دیگر روز چهارشنبه 10 مرداد ماه، این جایزه را در جریان کنگره بین المللی ریاضیات در شهر ریودوژانیرو برزیل دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریافت مدال فیلدز از سوی یک ایرانی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غیر ایرانی داشت.

موارد مشترک در میان اخبار همه رسانه‌های غیر ایرانی، در مورد دوران زندگی و تحصیل کوچر بیرکار است: بیرکار، در سال 1357 در شهر مریوان استان کردستان به ‌دنیا آمد و در همان شهر دوران مدرسه‌ را گذراند و پس از آن موفق شد به دانشگاه تهران راه یابد و دوره‌ کارشناسی خود را در گرایش ریاضیات دانشگاه تهران بگذراند. بیرکار در سال‌های 2001 تا 2004 ، دانشجوی دکترای دانشگاه ناتینگهام بود و در سال 2003 ، موفق به دریافت جایزه‌ جامعه‌ ریاضیات لندن، به‌عنوان آینده‌دارترین دانشجوی دکترا شد و هم‌اکنون نیز استاد ریاضیات دانشگاه کمبریج است.

او در مصاحبه‌ با «مجله کوانتا» (Quanta) گفت: پدر و مادر من کشاورز بودند و من نیز زمان زیادی را به کشاورزی گذارندم. در چنین شرایطی، علاقه نشان دادن یک کودک به موضوعی مانند ریاضیات عجیب است. در کودکی برادرم مرا با مسائل پیشرفته‌تر ریاضی آشنا کرد.

در دوران دانشجویی خود در دانشگاه تهران، به تصویر برندگان مدال فیلدز نگاه ‌کردم و با خود ‌گفتم که آیا زمانی موفق به ملاقات این افراد می‌شوم؟ هرگز تصور نمی‌کردم روزی این افراد را ملاقات کنم و یکی از برندگان این مدال باشم.

«مجله کوانتا» در این باره نوشت: بیرکار که در یکی از روستاهای غرب ایران متولد شده بود، موفق شد به دانشگاه تهران راه یابد و اکنون در شهر ریودوژانیرو برزیل، مدال فیلدز را دریافت کند.

«گاردین» نیز اشاره کرد: مرد کُرد ایرانی مقیم انگلستان موفق شد مدال فیلدز را که با جایزه نوبل برابری می‌کند، به دست آورد.

«فیز» در خبر جدید خود نوشت: امسال، ریاضیدان کرد ایرانی، یکی از برندگان مدال فیلدز است.

در «نیوزساینتیست» آمده است: ریاضیدان ایرانی دانشگاه کمبریج، یکی از برندگان مدال فیلدز امسال بود.

«بی‌بی‌سی» نوشت: معتبرترین جایزه ریاضیات، طی مراسمی در شهر ریودوژانیرو برزیل، به ریاضیدان ایرانی مقیم انگلستان اهداشد.

«تایمز» در این باره گفت: امسال، مدال فیلدز، به ریاضیدان کرد ایرانی و استاد دانشگاه کمبریج اهدا شد.

پروفسور "ایوان فسنکو" (Ivan Fesenko)، استاد "دانشگاه ناتینگهام" (University of Nottingham) و یکی از اساتید بیرکار گفت: من شاهد تلاش‌های بیرکار که در ابتدا تنها کمی می‌توانست به زبان انگلیسی صحبت کند، بودم.

فسنکو افزود: با آغاز مقطع دکترا، استعداد بیرکار آشکار شد و من تصمیم گرفتم مسائلی را برای بیرکار مطرح کنم تا موضوعی برای پژوهش دکترای او باشد. درحالی که حل این مسائل، به طور متوسط، سه تا چهار سال زمان می‌برد، بیرکار توانست آنها در سه ماه حل کند. او از بهره هوشی بالایی برخوردار است. هنگام صحبت با بیرکار، متوجه می‌شوید که چند گام از افکار شما جلوتر است اما هرگز این مزیت خود را به کار نمی‌گیرد و با مهربانی برای پیشرفت دیگران تلاش می‌کند. بیرکار واقعا قابل احترام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ریاضیدان مدال فيلدز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟

محمد ابراهیم پارسانژاد، فوق تخصص نازایی و رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران گفت: زوج‌هایی که برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند بر اساس میزان مشکلاتشان از احتمال موفقیت مختلفی برخوردار خواهند بود. استاد دانشگاه شیراز در مورد درمان ناباروی، گفت: وقتی زوجی برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند در مرحله اول درمان‌های سطحی مربوط به زوجین برای آنها تجویز می‌شود و در صورت لزوم درمان‌های اولیه به سمت درمان‌های پیشرفته سطح ۳ می‌رود. وی افزود: بعد ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آن ها به صد درصد می‌رسد. این پزشک متخصص با اشاره به اینکه تمامی زوج های نابارور می‌توانند در فرایند درمان قرار گیرند، تاکید کرد: این به معنای آن نیست که همه آن ها بچه دار می‌شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می‌کنند و از روش‌های کمک باروری استفاده می‌کنند بچه دار می‌شوند. وی تاکید کرد: تا سال ها پیش اگر زوجی مراجعه می‌کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت به او گفته می‌شد که قابل درمان نیست. اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می‌شود و البته این به معنای موفقیت در همه عمل‌ها نیست.

پارسانژاد در مورد علت تغییر تاریخ بیست و سومین کنگره انجمن ناباروری در زمانی که اعلام شده بود نیز گفت: قرار بود کنگره ناباروری در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود و برنامه ریزی برای برگزاری آن از ماه ها قبل انجام شده بود اما وقتی همکاران ما برای نصب پلاکاردها و تجهیز سالن به دانشگاه مراجعه می‌کنند مسئولین سالن مجوز کار نمی‌دهند و علت ممانعت را همزمانی کنگره با کنکور سراسری عنوان می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: موضوع با ریاست دانشگاه مطرح شد و وی با ابراز تاسف از وقوع چنین شرایطی سالن دانشگاه را در تاریخ ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ماه در اختیار کنگره انجمن باروری و ناباروی ایران قرار دادند تا کنگره در این زمان برگزار شود. پارسانژاد با ابراز تاسف از اینکه این اتفاق بسیار ناگوار بود چرا که بسیاری از پزشکان از استانهای مختلف برای این کنگره بلیط رزرو کرده بودند ادامه داد: ما در موقعیت سختی قرار گرفتیم و مجبور بودیم به تک تک مدعوین تماس بگیریم و خبر تغییر تاریخ کنگره را برای آنها توضیح دهیم.آنها هم پذیرفتند که قصور از مسئولان برگزار کننده کنگره نبوده و قرار شد در ۱۹ اردیبهشت ماه در خدمت آنها باشیم. رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران خاطرنشان کرد: توجه به متضرر شدن تعدادی از همکاران در سراسر کشور در جهت تهیه بلیط و اقامت در تهران و تغییر تاریخ کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران طی گفتمانی با ریاست دانشگاه و همچنین در جلسات متعدد انجمن این موضوع مورد بررسی شد؛ حتی الامکان قسمتی از خسارات وارد شده به همکاران جبران شود. گفتنی است بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • «با چرا شروع کنید» تا موفق شوید
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم